נמצאו 78 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: Esther Esses
תיאור: Life challenges  is a coursbook for the haredi and religious sectors, at Intermediate Level, Stage Three. The “life challenges” presented encourages learners to respond to and form opinions about topics and issues that are familiar, interesting and relevant. Informative texts expand knowledge in content areas such as science, world geography, history and more.
UPP - University Publishing Projects
מאת: Batya Elazar, Ronit Broder
תיאור: An innovative series teaching and reviewing grammar topics for the intermediate level. Concise explanations in Hebrew and carefully graded practice provide excellent grounding in grammar. Structures are practiced in controlled as well as freer, contextualized situations.
UPP - University Publishing Projects
מאת: Anya Benjamin Norman, Nicholas Rose, Ellen Zelenko
תיאור: Here and Now is a motivating course for students in the eighth grade who are at the Foundation (A1) level and who benefit from a slower pace. Here and Now meets the requirements of the English Curriculum 2020.
Here and Now provides interesting topics, with an emphasis on vocabulary building and speaking, together with the development of the other skills.
Here and Now has a Workbook for practicing the skills and, like the Student’s Book, is also available in digital format.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Batya Elazar, Ronit Broder
תיאור: "Grammar to Go 2 is a practice book that has been especially designed with weak learners in mind. It is part of a new series of books for junior high school. Special features of this series include: explanations of grammar points presented in L1, simple vocabulary to lighten the cognitive load, enabling learners to focus on the grammar point, controlled graded exercises based more on recognition than on production, and comparing and contrasting language patterns in English with those of the pupils’ first language. "
UPP - University Publishing Projects
מאת: Anna-Louisa Burger
תיאור: Aimed at false starters and students with special needs, Entry Point is a remedial reading program consisting of three workbooks. It is aimed at false starters and students with special needs. The program focuses on three word identification skill areas: phonics, sight words and context clues. Students are introduced to longer decodable texts with attention to consonant and vowel combinations and long-vowel phonograms. Relevant sight words are introduced at this stage. The book is accompanied by a teacher’s guide with photocopiable worksheets for each unit and a wealth of extra worksheets and additional ideas for reading activities.
UPP - University Publishing Projects
תיאור: הספר 'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מיועד ללומדי עברית בתפוצות ברמת המתחילים בחטיבת הביניים ובתיכון.
הוא מתאים הן לתלמידים שלא למדו עברית כלל והן לתלמידים שלמדו עברית בעבר אך עדיין אינם שולטים באוצר המילים הבסיסי ובארבע מיומנויות השפה: קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור.
חלקו הראשון של 'בְּסוֹד הָעִבְרִית' יוחד ללימוד אותיות האלף־בית (בדפוס ובכתב) וסימני הניקוד.
בסיום הלימוד בספר התלמידים יוכלו לתקשר באופן בסיסי בשפה העברית – לקרוא, להבין, לכתוב ולומר משפטים קצרים על נושאים הקשורים בחייהם.
'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מספק ללומדים חוויית לימוד מהנה ומשמעותית.
תוך כדי לימוד השפה העברית התלמידים מתוודעים למגוון היבטים של התרבות הישראלית ולפיסות חיים מחיי היום-יום של תלמידים ישראלים.
בספר מִגוון טקסטים עדכניים ורלוונטיים לעולם הלומדים במגוון סוגות רחב ובהקשרים טבעיים ויום-יומיים.
'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מלוּוה בתוכן דיגיטלי עשיר – סרטונים, קטעי האזנה ופעילויות מתוקשבות.
אל הספר נלווה גם מדריך מפורט למורה, ובו הצעות למערכי שיעור ולמשימות הערכה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: הסדרה לומדים ערבית מיועדת לתלמידים בחטיבת הביניים בבתי הספר העבריים.
הסדרה מותאמת לתכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך (2009).
לספר הראשון בסדרה, ספר א, יש כמה מאפיינים:
• לימוד השפה נעשה במשולב עם הכרת סממנים של תרבות דובריה ושל האזור.
• ארבע מיומנויות היסוד (קריאה, כתיבה, האזנה, דיבור) נלמדות במקביל בצורה מדורגת.
• סימני הכתב נלמדים בסדר מיוחד, המאפשר רכישתם בצורה שיטתית ונוחה.
• הלימוד שם דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים כבר בשלבי הלימוד הראשונים מתוך הנחה שהתלמידים מסוגלים לשמוע, להבין ולדבר לפני רכישת הקריאה והכתיבה.
• הספר מופיע גם במהדורה דיגיטלית, הכוללת סרטונים, הקלטות ותרגול נוסף.
• הספר מלווה במדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Miriam Shtaierman
תיאור: In Touch coursebook is an engaging book for heterogeneous eighth grade classes with a variety of interesting texts and stories followed by challenging activities at the appropriate levels.
In Touch integrates reading, writing, listening and speaking activities, enriches vocabulary and provides a solid grammar base. It contains all the requirements of the Revised English Curriculum and is approved by the Ministry of Education.
UPP - University Publishing Projects
מאת: Miriam Shtaierman
תיאור: In Touch coursebook is an engaging book for heterogeneous eighth grade classes with a variety of interesting texts and stories followed by challenging activities at the appropriate levels.
In Touch integrates reading, writing, listening and speaking activities, enriches vocabulary and provides a solid grammar base. It contains all the requirements of the Revised English Curriculum and is approved by the Ministry of Education.
UPP - University Publishing Projects
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: לפניכם מדריך למורה לספר "שבילי תרבות" לכיתה ח.
במדריך הצעות מודולריות להוראה וללמידה של הספר, תשובות לשאלות, הרחבה על המקורות מתוך ספר הלימוד והצעות להרחבות נוספות.
הספר הוא השני בסדרת ספרי הלימוד "שבילי תרבות" לחטיבות הביניים בחינוך הממלכתי, והוא נכתב בהתאם לתוכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך במקצוע הלימוד תרבות יהודית-ישראלית.
תוכנית הלימודים לכיתה ח מוקדשת להעמקה בנושא החיים בחברה ובנייה של חברה מתוקנת.
לאורך ספר הלימוד יעסקו הלומדים בנושא זה בשני היבטים:
ההיבט הראשון הבנה ובירור: מה משמעות הדבר לחיות בחברה? מה הזכויות של כל אחת ואחד מכם, ומה החובות שלכם? נעלה את השאלות מתוך מקרים המתרחשים יום-יום במרחב החברתי המשותף ונדון בסוגיות המתעוררות בעקבותיהם.
ההיבט השני, היכרות עם טקסטים מכוננים מתוך התרבות היהודית-ישראלית, המציגים דגמים של חברה מתוקנת.
נפגוש את המשנה, את החוק הישראלי ומקורות מגוונים אחרים ונדון בדילמות שיעלו מהם.
נמצא קווי דמיון בין המשנה לחוק הישראלי, נעורר שאלות ונתהה על טיבה של חברת מופת ועל היחס שלנו למקורות השונים ולמקרים הנדונים בהם.
כל זה עשוי להעניק בסיס להתמודדות עם שאלות אישיות: אם פגעתי, כיצד אקבל על עצמי אחריות?
כשאני במקום ציבורי, האם אתחשב באחרים? באיזו דרך אוכל לתרום לחברה?
האם הבנתי מהם צרכים חברתיים? מה אוכל לעשות כדי לעזור למי שזקוק לעזרה? וכמובן שאלות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יפה בניה, עדי אפל-טל, יוחאי עדן
תיאור: שונים ומשנים את העולם - לכיתה ח
תיקון העולם והחברה בעקבות המשנה, הגות ציונית ומועדי ישראל.
על-פי תוכנית הלימודים החדשה במקצוע תרבות יהודית-ישראלית.
מכון שלום הרטמן
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: בספר הלימוד לכיתה ז למדתם על דמויות מופת, שהשפיעו והנהיגו עשייה ותפיסות עולם יוצאות דופן, ועסקתם בשאלות של התבגרות והתגברות.
השנה השנייה בחטיבת הביניים מוקדשת להעמקה בנושא החיים בחברה וּבְנִייָה של חברה מתוקנת.
לאורך ספר הלימוד נעסוק בנושא זה בשני היבטים:
ההיבט הראשון
הבנה ובירור: מה משמעות הדבר לחיות בחברה? מה הזכויות של כל אחת ואחד מכם ומה החובות שלכם? נעלה את השאלות מתוך מקרים שמתרחשים יום-יום במרחב החברתי המשותף ונדון בסוגיות המתעוררות בעקבותיהם.
ההיבט השני
היכרות עם טקסטים מכוננים מתוך התרבות היהודית-ישראלית, המציגים דגמים של חברה מתוקנת. תפגשו את המשנה, את החוק הישראלי ומקורות מגוונים אחרים – ותדונו בדילמות שיעלו מהם. נמצא קווי דמיון בין המשנה לחוק הישראלי, נעורר שאלות ונתהה על טיבה של חברת מופת ועל היחס שלנו למקורות השונים ולמקרים
הנדונים בהם.
כל זה עשוי להעניק לכם בסיס להתמודדות עם שאלות אישיות: כיצד אני מקבל אחריות כשאני מבין שפגעתי? האם אני מתחשבת באחרים כשאני נמצאת במקום ציבורי?
באיזו דרך אני תורם לחברה? האם אני מבינה מהם צרכים חברתיים? מה אוכל לעשות כדי לעזור למי שזקוק לעזרה? וכמובן שאלות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קרן בן-שושן, גילי צליק, איילת רוז
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: أعدّ كتاب "العربيّة لغتنا" لغة، فهم، تعبير للصفّ الثامن، بما يتلاءم مع روح منهج اللغة العربيّة: لغة، فهم، تعبير، للمرحلتَين الإعداديّة والثانويّة (الصفّ السابع-الصفّ الثاني عشر(، 2013. يتناول هذا الكتاب التعليميّ نصوصًا في مجالات معرفة متنوّعة، تثير اهتمام التلاميذ في هذه المرحلة العمريّة، نحو: الفنّ والإبداع، الإنسان والبيئة، اكتشافات واختراعات، عالم الفضاء، وغير ذلك. يهدف الكتاب إلى ترسيخ استراتيجيّات التعامل مع النصوص بنوعيْها: الأدبيّ (خاطرة، حكاية، سيرة، قصيدة)... والوظيفيّ (مقالة رأي، نصّ إرشاديّ، نصّ معلوماتيّ...( في مجالات اللغة الأربعة: الاستماع، التكلّم، القراءة والكتابة؛ وفي المعرفة اللغويّة: الصرف والنحو، بحسب المادة المطلوبة في المنهج.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: كتاب "العربيّة لغتُنا" للصفّ الثامن هو جزء مِن سلسلة كتب "العربيّة لغتنا" مِن الصفّ الأوّل إلى الصفّ التاسع. أُعدّ الكتاب بحسب منهج اللغة العربيّة: "لغة، فهم وتعبير للمرحلتيْن الإعداديّة والثانويّة"، 2013. يعالج هذا الكتاب نصوصًا وظيفيّة وأدبيّة بمنهجيّة عصريّة. ويشتمل على أربعين نصًّا موزّعة على عشرة محاورَ في مجالات معرفة متنوّعة، من شأنها أن تثير اهتمام التلاميذ/ التلميذات، وتسعى إلى تعزيز حبّ المعرفة، وغرس القيَم، وإرساء الأخلاقيّات الداعية إلى بناء مجتمعٍ يطيب العيش فيه.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: يتناول كتاب علم المادّة للصف الثامن مبنى المعرفة في الكيمياء والفيزياء. طُوِّر كتاب التعليم وفق المنهج
التعليميّ الجديد لوزارة التربية، ويشمل كل المواضيع في علوم المادة التي حُدِّدت للصف الثامن وفق هذا المنهج.
يتألف الكتاب من ستة فصول: مقدمة؛ الذرات، العناصر والجدول الدوري؛ المركبات والمخاليط؛ التغيّرات في المادة؛ الطاقة الكهربائية؛ القوى والحركة.
تتوفر للكتاب صيغة رقمية في موقع كوتر كتب تعليمية، في العنوان .www.school.kotar.co.il
يشمل الكتاب الرقمي فعاليات متنوعة وروابط لمواقع إنترنت، لأفلام قصيرة، لمحاكيات ولمواد مختارة في شبكة
الإنترنت، وكذلك لمواد تعليمية محوسبة طُوِّرت بالتوافق مع الكتاب التعليمي.
الموقع المرافق للكتاب التعليمي في شبكة الإنترنت:
الحقيبة الرقمية للمرحلة الإعدادية - علوم وتكنولوجيا
www.ebaghigh.cet.ac.il
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Debi Partouche
תיאור:
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: יסכה אליצור, דבורי נוב, ברוך ליפשיץ, מוטי שיינר, מוסי אלישביץ, נחמי זקלס, חיה הבלין
תיאור: "חיים תניא 2" - הוא ספר יחודי ללימוד התניא על פי יסוד מארגן של נושאים ומושגים.
מה בספר:
31 יחידות לימוד על פי נושאי יסוד בתניא ובחסידות. בכל יחידה "מסע" להבנת המושג ולהעמקה בו בדרכים מתודיות שונות – תמונות, מקורות, שאלות, סיפורי חסידים ועוד.
הספר נותן מענה לשעה שבועית במשך שנתיים, כל יחידת לימוד באורך של כשעתיים לימוד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: יעקב זלמנוב, אריק לויוב, אלישיב קפלון
תיאור: אלפון מושגים בהלכה, ספרון עזר לספר הלכות והליכות, כיתות ד-ח.
מה בספר:
בבואנו להעמיק בהלכה, עלינו להכיר משגים וכללים שונים שעליהם היא מבוססת.
מטרת האלפון שלפניכם היא לסייע לתלמידים לסגל לעצמם את השפה ההלכתית ולרכוש מיומנות בסיסית לניתוח מקרים ולניסוח שאלה מושכלת לרב.
כדי להתמצא בהלכה, חשוב שהתלמיד ילמד לנסח נתונים בצורה מדויקת, תוך התיחסות לנסיבות,
לשעורים (מדות) וכדומה.
לצורך כך רוכזו באלפון זה מושגי הבסיס הקשורים לתוכנית הלימודים בהלכה לתלמידים מכתה ד' ומעלה.
נסיים בתפילה ובתקוה כי לימוד ההלכה בעיון ובהעמקה יביא לקיום המעשי של ההלכה, תוך הקפדה על כל פרטי המצוה וביתר חיות, ויהיה זה עוד צעד לקרוב הגאולה האמיתית והשלימה.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: צוות מדעים מטח
תיאור: يتناول كتاب علم المادّة للصّفّ الثامن مبنى المعرفة في الكيمياء والفيزياء. طُوِّر كتاب التعليم وفق المنهج التعليميّ الجديد لوزارة التربية، ويشمل كلّ المواضيع في علوم المادّة التي حُدِّدت للصّفّ الثامن وفق هذا المنهج. يتألّف الكتاب من ستّة فصول: مقدّمة؛ الذرّات، العناصر والجدول الدوريّ؛ المركّبات والمخاليط؛ التغيّرات في المادّة؛ الطاقة الكهربائيّة؛ القوى والحركة.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: ב'גולשים בעברית' לכיתה ח נפתחת כל יחידה ב"מנהרת הזמן" המציגה ערכים אוניברסליים באמצעות דמויות, אירועים או סיפורים מן העבר, שמשפיעים על החיים של בני הנוער כיום.
דרך הטקסטים התלמידים נחשפים לנושאים מגוונים מעולמות שיח שונים ולתרגול מובנה ומדורג של מיומנויות שפה, של אוצר מילים, של מורפולוגיה ושל תחביר.
בכל יחידה חקר פתגמים בשפה העברית ובשפה הערבית, פעילויות משחק, קלוז לסיכום ומשוב עצמי.
לכל יחידה נלווה סרטון מתוך הסדרה "הפנימייה", שגיבוריה הם נערים ונערות החיים בפנימיית בית ספר.
התלמידים דנים, מביעים דעה ומשחקים במשחקי תפקידים בהקשר לדילמות ולקשיים שמעלים גיבורי הסדרה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רונית בן-ארי, פזית קוטלר, איילת רוז, חיה יצחקי
תיאור: "יש ויש!" היא תכנית חדשנית להוראת השפה העברית במאה ה 21- שפותחה עבור בתי הספר העל-יסודיים באנגליה.
התכנית שמה דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים בשפה העברית, תוך טיפוח כל המיומנויות: האזנה, דיבור, קריאה, כתיבה וצפייה.
הנושאים הנלמדים בתכנית רלבנטיים לעולם התלמידים ומזמנים היכרות עם ישראל ועם תרבותה.
"יש ויש!" היא תכנית מדורגת ובה שלושה ספרים מודפסים ודיגיטליים השלובים זה בזה. הספרים וסביבת הלמידה המלווה אותם כוללים: טקסטים מגוונים, סרטונים, קטעי האזנה, תרגילים אינטראקטיביים, משימות הערכה, דפי עבודה המאפשרים התאמה לשונות התלמידים ומדריך למורה.
"יש ויש!" פותחה במשותף על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וארגון PaJeS באנגליה, בתמיכתה הנדיבה של קרן מוריס ווהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
נטע-מטח
תיאור: 'גולשים בעברית' היא סדרת ספרים חדשה להוראה וללמידה של העברית המותאמת לבני הנעורים,
והיא נכתבה לפי תכנית הלימודים "עברית כשפה שנייה בבתי הספר הערביים", תשע"ב.
הסדרה כוללת שלושה ספרים מדורגים – ספר לכיתה ז, ספר לכיתה ח וספר לכיתה ט.
הסדרה מבוססת על גישות חדשניות להוראה וללמידה של העברית כשפה שנייה, על ניסיון רב שנרכש בהוראה
ובהדרכות מורים בבתי הספר העל-יסודיים ועל מחקרים אקדמיים בשפה שנייה.
הסדרה גולשים בעברית מציגה את רבדיה השונים של העברית בהקשרים יום-יומיים שהתלמידים פוגשים בבית הספר, בסביבה החברתית בישראל וברשת האינטרנט. הטקסטים מזמינים את התלמידים והמורים להאזין, לדבר, לקרוא, לכתוב, לחשוב, לשאול ולחקור במגוון נושאים עדכניים.
הסדרה גולשים בעברית מפתחת אצל התלמידים ידע באוריינות מחשב ומידע, באוריינות מילולית ובאוריינות חזותית, והיא משלבת ביניהן כדי לטפח מיומנויות של המאה ה 21- .
בכל ספר בסדרה יש פעילויות חקר של העברית ושל הערבית, ובסוף כל יחידה יש מילון עברי-ערבי המכיל את כל המילים החדשות שנלמדו ביחידה.
הסדרה גולשים בעברית יוצאת לאור במהדורה מודפסת ובמהדורה דיגיטלית ומלווה במדריך למורה.
המהדורה הדיגיטלית בכותר ספרי לימוד עשירה בקטעי האזנה, בסרטונים, בפעילויות הידודיות לתרגול נוסף של נושאים תוכניים ולשוניים וכן בכלים ייחודיים המאפשרים הוראה יעילה ולמידה פעילה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Nina Daon
תיאור: Just Thinking Workbook accompanies Just Thinking, a stimulating course for mixed ability classes at Intermediate Level, Stage Two.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Nina Daon
תיאור: Just Thinking is a stimulating course for mixed ability classes at Intermediate Level, Stage Two.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Maggie Ben Zion, Ruth Shemesh
תיאור: Join Us! Workbook accompanies Join Us!– an engaging course for Junior High School students at Stage Three of the Foundation Level.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Ruth Shemesh
תיאור: Join Us! is an engaging course for Junior High School students at Stage Three of the Foundation Level and is suited to average eighth-grade classes. Join Us! is approved for the Revised English Curriculum. The course is accompanied by a Workbook, Teacher’s Guide and audio components. Also available in digital format.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: רונית בן-ארי, חיה יצחקי, איילת רוז
תיאור: "יש ויש!" היא תכנית חדשנית להוראת השפה העברית במאה ה 21- שפותחה עבור בתי הספר העל-יסודיים באנגליה.
התכנית שמה דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים בשפה העברית, תוך טיפוח כל המיומנויות: האזנה, דיבור, קריאה, כתיבה וצפייה.
הנושאים הנלמדים בתכנית רלבנטיים לעולם התלמידים ומזמנים היכרות עם ישראל ועם תרבותה.
"יש ויש!" היא תכנית מדורגת ובה שלושה ספרים מודפסים ודיגיטליים השלובים זה בזה. הספרים וסביבת הלמידה המלווה אותם כוללים: טקסטים מגוונים, סרטונים, קטעי האזנה, תרגילים אינטראקטיביים, משימות הערכה, דפי עבודה המאפשרים התאמה לשונות התלמידים ומדריך למורה.
"יש ויש!" פותחה במשותף על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וארגון PaJeS באנגליה, בתמיכתה הנדיבה של קרן מוריס ווהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
נטע-מטח
מאת: אלה ולסטרה
תיאור: הספר מיועד ללימוד ערבית ספרותית בחטיבות הביניים, הקניית אסטרטגיות להבנת הנקרא, נושאי לשון לפי תכנית הלימודים, אוצר מילים שימושי והבנת מושגים חשובים בתרבות ערבית. המחברת: אלה ולסטרה.
מאת: רונית בן-ארי, חיה יצחקי, איילת רוז
תיאור: "יש ויש!" היא תכנית חדשנית להוראת השפה העברית במאה ה 21- שפותחה עבור בתי הספר העל-יסודיים באנגליה.
התכנית שמה דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים בשפה העברית, תוך טיפוח כל המיומנויות: האזנה, דיבור, קריאה, כתיבה וצפייה.
הנושאים הנלמדים בתכנית רלבנטיים לעולם התלמידים ומזמנים היכרות עם ישראל ועם תרבותה.
"יש ויש!" היא תכנית מדורגת ובה שלושה ספרים מודפסים ודיגיטליים השלובים זה בזה. הספרים וסביבת הלמידה המלווה אותם כוללים: טקסטים מגוונים, סרטונים, קטעי האזנה, תרגילים אינטראקטיביים, משימות הערכה, דפי עבודה המאפשרים התאמה לשונות התלמידים ומדריך למורה.
"יש ויש!" פותחה במשותף על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וארגון PaJeS באנגליה, בתמיכתה הנדיבה של קרן מוריס ווהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: הסדרה "מסלולים" - מתמטיקה לחטיבת הביניים היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
הספר עוסק בנושאים הבאים:
- הסתברות
- מערכות משוואות
-  סטטיסטיקה
- טכניקה אלגברית
- דמיון משולשים
- משפט פיתגורס
- גליל
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה "מסלולים" - מתמטיקה לחטיבת הביניים היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
ספר זה עוסק בנואים הבאים:
- פונקציה קווית
- יחס ופרופורציה
 - אי–שוויונות
- אחוזים
-  משוואות - חלק ג
-  חפיפת משולשים
-  משולש שווה–שוקיים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך למורה מלווה את הספר "קִדמה ומהפכות" עוסק בתקופה שבין המאה השש עשרה למאה התשע עשרה  ומתמקד בפרקים מן ההיסטוריה של אירופה ומן ההיסטוריה של עם ישראל בתקופה זו.
תקופה זו הייתה עשירה בתהליכים ובאירועים רבי משמעות, ותוצאותיהם מעצבות את חיינו היום.
אירועים אלו העידו על קִדמה ולוו במהפכות, והם שהולידו את העולם המודרני.
סיפורה של התקופה מוצג בספר בשני חלקים:
חלק א: הנאורות והמהפכות, יחידות 4-1, חלק ב: המאבק על הפוליטיקה, החברה והתרבות בעקבות המהפכות, יחידות 6-5.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Debi Partouche
תיאור: Keep Thinking WorkBbook  accompanies Keep Thinking, a stimulating course for high-level classes at Stage Two of the Intermediate Level in JuniorHigh School.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 5' מיועד לרמת המתקדמים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הספר 'בשביל העברית 5' מופיע במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית נטע-מטח היא תכנית מדורגת, ויש בה שלוש רמות: רמת המתחילים, רמת הביניים ורמת המתקדמים.
נטע-מטח
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה 'מתמטיקה לחטיבת הביניים' היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
באתר 'כותר ספרי לימוד' מופיעה גרסה דיגיטלית של הספרים, הכוללת קישורים לסרטונים, למעבדות ולפעילויות אינטראקטיביות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים.
בכיתות ו-י"ב.
הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 4  חלק ב' מיועד לרמת הביניים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הסדרה מופיעה גם במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית 'נטע-מטח' היא תכנית מדורגת, ויש בה ארבע רמות: רמת מתחילים, רמת מתחילים גבוהה, רמת ביניים, רמת מתקדמים.
נטע-מטח
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה 'מתמטיקה לחטיבת הביניים' היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
באתר 'כותר ספרי לימוד' מופיעה גרסה דיגיטלית של הספרים, הכוללת קישורים לסרטונים, למעבדות ולפעילויות אינטראקטיביות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: התכנית 'אל תלעגו לי' פותחה במקור בארה"ב על ידי ארגון בשם " Operation Respect " שהקים הזמר פיטר יארו, חבר להקת "פיטר פול ומרי". הארגון חרת על דגלו מטרה לאפשר לכל ילדה וילד לגדול בקהילה המושתתת על שוויון, סובלנות וכבוד הדדי. בתמיכה ובסיוע של שגרירות ארה"ב בישראל, הותאמה התכנית ופותחה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח).
לבתי-הספר היהודיים והערביים בישראל. מטח אף מפעיל את התכנית בשיתוף משרד החינוך (מחוז מרכז) בעשרות בתי-ספר בארץ.
מהדורה זאת של החוברת היא גרסה מעודכנת ומורחבת, פרי פיתוח של צוות התכנית במטח.
מאת: צוות מטח .
תיאור: لقد احتوت كراسة "لا تسخروا منّي" الأولى على الفصول الأربعة الأولى من البرنامج: التعبير عن المشاعر، المبالاة والمراعاة، حلول مبتكَرة للنزاعات، قَبول المختلِف.
أمّا هذه الكراسة فتحتوي كذلك على الوَحدة المكمِّلة للبرنامج – لقاءات في المجتمع الإسرائيليّ. ففي حين تركّزت الفصول1- 4 في خلق مُناخ مبالٍ ومُراعٍ داخل الصفّ وفي المدرسة، جاءت الوَحدة المكمّلة تشجّع على خلق مثل هذا المُناخ في المجتمع الإسرائيليّ بكلّ أطيافه) مكوِّناته). الهدف الأعلى لهذه الوَحدة هو المساهمة في خلق حياة مشترَكة تقوم على المساواة والاحترام المتبادَل.
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: הספר "מדעי החומר לכיתה ח" עוסק בנושאים הבאים:
(פרק 1: מבוא)
פרק 2: אטומים, יסודות והטבלה המחזורית
פרק 3: תרכובות ותערובות
פרק 4: שינויים בחומר
פרק 5: אנרגיה חשמלית
פרק 6: כוחות ותנועה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Maggie Ben Zion
תיאור: Take Off! Practice Book accompanies Take OFF!, a contemporary course for Junior High School students at the Foundation Level, Stage Two.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Harriet Coddington
תיאור: Get Togther Practice Book accompanies Get Together, a course for average level Junior High School students at Stage Three of the Foundation Level. Get Together includes: Student's Book + CD-ROM Practice Book Teacher's Guide Teacher's Test CD
Audio-cassette/CD - listening Audio-cassette/CD - reading
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: הספר "מדעי החומר לכיתה ח" עוסק בנושאים הבאים:
(פרק 1: מבוא)
פרק 2: אטומים, יסודות והטבלה המחזורית
פרק 3: תרכובות ותערובות
פרק 4: שינויים בחומר
פרק 5: אנרגיה חשמלית
פרק 6: כוחות ותנועה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: הסדרה לומדים ערבית מיועדת לתלמידים בחטיבת הביניים בבתי הספר העבריים.
הסדרה מותאמת לתכנית הלימודים החדשה של משרד החינוך (2009).
לספר הראשון בסדרה, ספר א, יש כמה מאפיינים:
• לימוד השפה נעשה במשולב עם הכרת סממנים של תרבות דובריה ושל האזור.
• ארבע מיומנויות היסוד (קריאה, כתיבה, האזנה, דיבור) נלמדות במקביל בצורה מדורגת.
• סימני הכתב נלמדים בסדר מיוחד, המאפשר רכישתם בצורה שיטתית ונוחה.
• הלימוד שם דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים כבר בשלבי הלימוד הראשונים מתוך הנחה שהתלמידים מסוגלים לשמוע, להבין ולדבר לפני רכישת הקריאה והכתיבה.
• הספר מופיע גם במהדורה דיגיטלית, הכוללת סרטונים, הקלטות ותרגול נוסף.
• הספר מלווה במדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: (מתוך ההקדמה:) המפגש עם השפה הערבית בכיתה ח ממשיך להיות משמעותי מבחינת גיבוש עמדות כלפיה ומוטיבציה להמשך לימודה.
הספר שלפניכם, לומדים ערבית ספר ב, הוא השני בסדרה של שלושה ספרים ללימוד ערבית לתלמידים דוברי עברית בחטיבות הביניים.
מבחינת פילוסופיית ההוראה והתכנים שלו הוא המשך ישיר לחומר שנלמד בספר לומדים ערבית ספר א.
הספר ממשיך להציג את השפה הספרותית הקרובה ככל האפשר לשפה המדוברת, כדי לקרב את התלמידים לשפה הנשמעת סביבם ולגרום להם הנאה בלמידה, עניין וחוויות הצלחה בכל שלב משלבי הלמידה.
הספר מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך והתרבות ) 2009 ( ויש לו גם גרסה דיגיטלית.
העקרונות המנחים הנמצאים בבסיסו של הספר:
1. הסברים דקדוקיים מדורגים ומותאמים להתקדמות הלמידה )דקדוק פונקציונלי( ולצרכים התקשורתיים.
2. שפת האם של הלומד, העברית, משמשת משענת ללימוד אוצר מילים ונושאים דקדוקיים.
3. היכולת התקשורתית של הלומד מקבלת חשיבות רבה במהלך הלמידה.
4. השפה, התרבות והאזור שאנו חיים בו משולבים זה בזה במהלך הלימוד.
5. ארבע מיומנויות היסוד נלמדות במקביל תוך מתן דגש מיוחד להבנת הנשמע ולהבעה בעל-פה.
6. לימוד השפה הערבית הסטנדרטית, הקרובה ככל האפשר לשפת השיח.
7. חומר הלימוד תומך במורה (הוראות לתרגילים בערבית ובעברית, גמישות בהפעלה, קטעי העשרה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: תנ"ך לחטיבת הביניים : משבטים לממלכה - כיתה ח: פרקי השלמה לספר על פי תכנית הלימודים המעודכנת תשע"ג.
(להלן קטע מתוך פרקי ההשלמה) מערכה ראשונה - ההכנות שופטים פרק ג.
פסוקים 30-15 בפרק ג מספרים את סיפור הישועה של בני ישראל: רצח עגלון מלך מואב בידי אהוד וניצחון ישראל על מואב.
סיפור הריגת עגלון בידי אהוד וניצחון בני ישראל נכתב בדומה להצגת תאטרון. יש בו כמה מערכות שכל אחת מהן מתקיימת במקום אחר ובזמן אחר, ולא ברור מה בדיוק התרחש בין מערכה למערכה.
העמים המשועבדים, ובהם גם שבטי ישראל, היו חייבים להביא מעת לעת מתנות למלך ששלט עליהם.
בני ישראל החליטו לשלוח את אהוד בן-גרא בראש משלחת שנשאה מנחה (מתנה) למלך עגלון כחלק מן ההכנות הכין אהוד חרב פיפיות - חרב ולה שני פיות (שני צדדים חדים).
רוב החרבות באותה תקופה היו חרבות מגל, שהיו מושחזות (חדות) רק בצד אחד, והלחימה בהן נעשתה על ידי הכאה.
אהוד הכין חרב שונה – חרב בעלת שני צדדים, שאפשר להלחם בה על ידי דקירה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות