נמצאו 86 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה בספר 17:
שברים ומספרים עשרוניים על ישר המספרים
כפל וחילוק שברים - חלק ב
כפל וחילוק מספרים עשרוניים
בעיות כוללות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Judi Alexander, Vicky Tsur
תיאור: COOL! ALTERNATIVE is an adapted version of the popular Cool! course for the sixth grade. The course suits learners who need a slower pace, offering texts which are shorter and simplified.
COOL! ALTERNATIVE encourages pupils by breaking down each part into manageable segments. The accompanying Workbook helps the pupils to prepare for each unit and to practice and review the language taught.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Nicholas Rose, Judi Alexander, Vicky Tsur
תיאור: COOL! ALTERNATIVE WORKBOOK accompanies Cool! Alternative, an adapted version of Cool! for the sixth grade.
COOL! ALTERNATIVE WORKBOOK helps the pupils to prepare for each unit and to practice and review the language taught.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הנושאים בספר " שבילים פלוס 16"
- השבר כמנת חילוק
- כפל וחילוק שברים - חלק א
- חלק מכמות בשברים
- חלק מכמות באחוזים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: ספר 18 - מכיל את הנושאים הבאים:
- יחס
- קנה מידה
- בעיות תנועה והספק
- מספרים ופעולות
- חקר נתונים וניתוח סיכויים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מדברים בעברית" היא סדרה חדשה ללימוד עברית לתלמידים דוברי ערבית בבית הספר היסודי.
אילו חידושים יש בסדרה?
• השיח הדבור במרכז - הסדרה מקרבת את התלמידים אל השפה העברית הדבורה, היומיומית, ומעודדת אותם לדבר בשפה הזאת ולהקשיב לה. הדגש הוא על שפה טבעית ותקשורתית.
• שפות אחיות - הסדרה מבוססת על גישות עדכניות בהוראת שפה שנייה המדגישות את הדמיון והשוני בין השפות עברית וערבית, באופן שמכבד כל אחת מהשפות ואת דובריה.
• מעורבות ורב־תרבותיות - הנושאים המופיעים בסדרה לקוחים מתוך עולמם של ילדים ומאפשרים הזדהות של התלמידים עם הדמויות והמצבים המופיעים בה. לצד זאת פוגשים התלמידים גם נושאים רחבים יותר, המעסיקים בני אדם בסביבתם הקרובה ובכל רחבי העולם.
בטקסטים השונים שזורים נושאים ערכיים המעודדים חשיבה ביקורתית ורגישות בין־אישית וחברתית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: ספר 17 - הנושאים בספר
שברים ומספרים עשרוניים על ישר
המספרים
כפל וחילוק שברים - חלק ב
כפל וחילוק מספרים עשרוניים
בעיות כוללות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: ספר 16 - הנושאים בספר
השבר כמנת חילוק
כפל וחילוק שברים - חלק א
חלק מכמות בשברים
חלק מכמות באחוזים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדברים בעברית היא סדרה חדשה ללימוד עברית לתלמידים דוברי ערבית בבית הספר היסודי.
אילו חידושים יש בסדרה?
• השיח הדבור במרכז - הסדרה מקרבת את התלמידים אל השפה העברית הדבורה, היומיומית, ומעודדת אותם לדבר בשפה הזאת ולהקשיב לה. הדגש הוא על שפה טבעית ותקשורתית.
• שפות אחיות - הסדרה מבוססת על גישות עדכניות בהוראת שפה שנייה המדגישות את הדמיון והשוני בין השפות עברית וערבית, באופן שמכבד כל אחת מהשפות ואת דובריה.
• מעורבות ורב־תרבותיות - הנושאים המופיעים בסדרה לקוחים מתוך עולמם של ילדים ומאפשרים הזדהות של התלמידים עם הדמויות והמצבים המופיעים בה. לצד זאת פוגשים התלמידים גם נושאים רחבים יותר, המעסיקים בני אדם בסביבתם הקרובה ובכל רחבי העולם.
בטקסטים השונים שזורים נושאים ערכיים המעודדים חשיבה ביקורתית ורגישות בין־אישית וחברתית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חנה בנדיק, איילת גרשוני, יעל יבנין, סילבנה קנדל, קרול רוזנטל-עידן, תהילה סולטנה-שפר
תיאור: התוכנית " של"י ושלכם לכיתה ו'  " מבקשת להכניס את התלמידים לעולמה הספרותי והערכי
של התרבותהיהודית-ישראלית.
במרכז התוכנית עומדים הטקסטים היהודיים על רובדיהם השונים – התנ"ך, כתבי חז"ל, הספרות העברית החדשה ועוד – תוך התמקדות בפרשת השבוע ובספרות המדרש.
בתוכנית יושם דגש בנושא מסורת וחידוש. התוכנית מתמקדת גם בארבעה מועדים בלוח השנה היהודי והישראלי – שמחת תורה, חנוכה, פורים ופסח – ומקשרת אותם לנושאים הנלמדים במהלך השנה.
התוכנית מלווה ב אתר אינטרנט, ובו יחידות דיגיטליות המרחיבות את הנושאים הנלמדים בספר.
קרן תל"י
מאת: קרן בן-שושן, גילי צליק, איילת רוז
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אליסף תל-אור, מיה דובינסקי, שלומית הרשקוביץ-שרשבסקי
תיאור: ספר לימוד הנותן מענה מלא לתכנית הלימודים במקצוע 'תרבות יהודית ישראלית'.
הספר נכתב בגישה שיש לתת ללומדים לחוש 'בני בית' בתרבות זו בגישה פלורליסטית המשלבת היבטים רלוונטיים ואקטואליים.
הספר מלא כל טוב: חוויות, עשייה יצירתית, מקורות, ומחשבות המכוונים כולם להעצים את כניסתם של התלמידים אל עולם הבוגרים.
ערכים מובילים: מסורת וחידוש
מוקדי התוכן המרכזיים:
1. ארון הספרים היהודי: פרשה ומדרשה
2. מעגלי החיים והחברה: עצמאות אישית (בת/בר מצווה) ועמצאות לאומית (מגילת העצמאות)
3. לוח השנה העברי: שמחת תורה, חנוכה, פורים ופסח
חל"ד - מפעלים חינוכיים ע"ר
מאת: צוות מטח .
תיאור: התכנית 'אל תלעגו לי' פותחה במקור בארה"ב על ידי ארגון בשם " Operation Respect " שהקים הזמר פיטר יארו, חבר להקת "פיטר פול ומרי". הארגון חרת על דגלו מטרה לאפשר לכל ילדה וילד לגדול בקהילה המושתתת על שוויון, סובלנות וכבוד הדדי. בתמיכה ובסיוע של שגרירות ארה"ב בישראל, הותאמה התכנית ופותחה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח).
לבתי-הספר היהודיים והערביים בישראל. מטח אף מפעיל את התכנית בשיתוף משרד החינוך (מחוז מרכז) בעשרות בתי-ספר בארץ.
מהדורה זאת של החוברת היא גרסה מעודכנת ומורחבת, פרי פיתוח של צוות התכנית במטח.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: تمّ تطوير برنامج "لا تسخروا منّي"، في الأصل، في الولايات المتّحدة الأمريكيّة، وقد قامت بذلك منظّمة تحمل اسم "Operation Respect" التي أقامها المطرب بيتر يارو من فرقة "بيتر، بول وماري". وضعت هذه المنظّمة نصب عينيها هدفًا يرمي إلى تمكين كلّ بنت وكلّ ولد من أن يترعرع في مجتمع يقوم على المساواة، التسامح والاحترام المتبادَل. قام مركز التكنولوجيا التربويّة)مطاح(بتطوير البرنامج وملاءمته للمدارس اليهوديّة والعربيّة في إسرائيل، وذلك بدعم ومساعدة سفارة الولايات المتّحدة الأمريكيّة في إسرائيل. كما ويقوم مطاح بتفعيل البرنامج بالتعاون مع وزارة التربية والتعليم) لواء المركز( في عشرات المدارس في البلاد. هذه النسخة من الكرّاسة هي الصيغة المُحَتَّنة والمُوسَّعة، ثمرة تطوير طاقم البرنامج في مطاح.
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: تمّ تأليف الكتاب التعليمي: جغرافيا - الإنسان والبيئة، الصف السادس بناءً على المنهج التعليميّ الجديد في الجغرافيا للصفّ السادس، وهو يتناول مواضيع رئيسيّة في جغرافيّة دولة إسرائيل.
يتألّف هذا الكتاب من ‏4 وحدات:
الوحدة 1: تتناول موقع دولة إسرائيل في الحيز، حدودها وطريقة تقسيمها إلى مناطق.
الوحدة ‏2: تتركز في عدد من مميّزات إسرائيل الجغرافية: التضاريس، أنواع المناخ، مصادر المياه، البلدات والسكّان والنشاط الاقتصادي. الوحدة 3: تعرف التلاميذ على ‏4 مناطق رئيسيّة في إسرائيل هي: السهل الساحليّ، النقب، قطاع الجبل وشقّ البحر الميت.
الوحدة 4: تعرف التلاميذ على مدينة أورشليم القدس عاصمة دولة إسرائيل – بتاريخها العريـق ومميّزاتها الحاليّة وعلى التحدّيات التي تواجهها.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: ياعيل كشتان, أوسنات دجان, ركيفيت دناي, يئير هرئيل
תיאור: بنظرة جديدة هي سلسلة تعليم في العلوم والتكنولوجيا للمدرسة الابتدائيّة، طُورت في مركز التربية العلمية والتكنولوجية، في جامعة تل أبيب. تهدف السلسلة المجدّدة إلى توفير المعرفة العلميّة
والتكنولوجيّة اللازمة لمواطني القرن الـ 21. السلسلة المجددة ملائمة للبرنامج الدراسيّ المحتلن: تعليم العلوم والتكنولوجيا للمدرسة الابتدائيّة.
تتركّز الوحدة التعليميّة العلوم والتكنولوجيا للصفّ السادس في عالم المضامين التالية في السياق العلميّ، التكنولوجيّ والاجتماعيّ: طاقة -مصادر وأنواع، تحوّلات وانتقال الطاقة، نظام تكنولوجيّ، توليد طاقة كهربائيّة، محطة الكهرباء كنظام تكنولوجيّ (الباب "الطاقة والأنظمة أثناء العمل")، جهاز الدم والجهاز العصبيّ؛ (الباب "نظرة الى داخل الجسم")، الضوء، صفات الضوء واستغلالها في الحياة اليوميّة، مبنى العين ووظيفتها، الصوت، صفات الصوت واستغلالها في الحياة اليوميّة، مبنى الأذن ووظيفتها؛ (الباب "الضوء لنرى الصوت لنسمع)، العلاقات المتبادلة بين الكائنات الحيّة وبين بيئتها (باب "العلاقات المتبادلة").
רמות ספרי לימוד
מאת: יסכה אליצור, דבורי נוב, ברוך ליפשיץ, מוטי שיינר, מוסי אלישביץ, נחמי זקלס, חיה הבלין
תיאור: "חיים תניא 2" - הוא ספר יחודי ללימוד התניא על פי יסוד מארגן של נושאים ומושגים.
מה בספר:
31 יחידות לימוד על פי נושאי יסוד בתניא ובחסידות. בכל יחידה "מסע" להבנת המושג ולהעמקה בו בדרכים מתודיות שונות – תמונות, מקורות, שאלות, סיפורי חסידים ועוד.
הספר נותן מענה לשעה שבועית במשך שנתיים, כל יחידת לימוד באורך של כשעתיים לימוד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: تمّ تأليف الكتاب التعليميّ: جغرافيا - الإنسان والبيئة، الصفّ السادس بناءً على المنهج التعليميّ الجديد في الجغرافيا للصفّ السادس، وهو يتناول مواضيع رئيسيّة في جغرافيّة دولة إسرائيل.
يتألّف هذا الكتاب من 4 وحدات:
الوحدة 1: تتناول موقع دولة إسرائيل في الحيّز، حدودها وطريقة تقسيمها إلى مناطق.
الوحدة 2: تتركّز في عدد من مميّزات إسرائيل الجغرافيّة: التضاريس، أنواع المناخ، مصادر المياه، البلدات والسكّان والنشاط الاقتصاديّ.
الوحدة:3 تُعرّف التلاميذ على 4 مناطق رئيسيّة في إسرائيل هي: السهل الساحليّ، النقب، قطاع الجبل وشقّ البحر الميّت.
الوحدة 4: تُعرّف التلاميذ على مدينة أورشليم القدس عاصمة دولة إسرائيل – بتاريخها العريق ومميّزاتها الحاليّة وعلى التحدّيات التي تواجهها.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב זלמנוב, אריק לויוב, אלישיב קפלון
תיאור: אלפון מושגים בהלכה, ספרון עזר לספר הלכות והליכות, כיתות ד-ח.
מה בספר:
בבואנו להעמיק בהלכה, עלינו להכיר משגים וכללים שונים שעליהם היא מבוססת.
מטרת האלפון שלפניכם היא לסייע לתלמידים לסגל לעצמם את השפה ההלכתית ולרכוש מיומנות בסיסית לניתוח מקרים ולניסוח שאלה מושכלת לרב.
כדי להתמצא בהלכה, חשוב שהתלמיד ילמד לנסח נתונים בצורה מדויקת, תוך התיחסות לנסיבות,
לשעורים (מדות) וכדומה.
לצורך כך רוכזו באלפון זה מושגי הבסיס הקשורים לתוכנית הלימודים בהלכה לתלמידים מכתה ד' ומעלה.
נסיים בתפילה ובתקוה כי לימוד ההלכה בעיון ובהעמקה יביא לקיום המעשי של ההלכה, תוך הקפדה על כל פרטי המצוה וביתר חיות, ויהיה זה עוד צעד לקרוב הגאולה האמיתית והשלימה.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
תיאור: המדריך כולל:
- הצגת העקרונות שהנחו את פיתוח הספר.
- פירוט של הטקסטים המופיעים בכל פרק ומטרות ההוראה של כל פרק.
- הסבר על הוראת כל פרק בכללו, פירוט הפעילויות בו והצעות להרחבה מתוך התחשבות בשונות התלמידים.
- טיפוח הקריאה החופשית – מפגשים עם ספרי קריאה מתוך רשימת יצירות הספרות של משרד החינוך והצעות לפעילות על כל אחד מהם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: המדריך כולל:
- הצגת העקרונות שהנחו את פיתוח הספר.
- פירוט של הטקסטים המופיעים בכל פרק ומטרות ההוראה של כל פרק.
- הסבר על הוראת כל פרק בכללו, פירוט הפעילויות בו והצעות להרחבה מתוך התחשבות בשונות התלמידים.
- טיפוח הקריאה החופשית – מפגשים עם ספרי קריאה מתוך רשימת יצירות הספרות של משרד החינוך והצעות לפעילות על כל אחד מהם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
נטע-מטח
תיאור: 'מילה טובה מאוד' היא סדרה מתקדמת ועדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי בהתאמה לתכנית הלימודים בחינוך לשוני לכיתות ב-ו.
'מילה טובה מאוד' כוללת מגוון של יצירות ספרות, טקסטים עיוניים וטקסטים מן המקורות היהודיים.
'מילה טובה מאוד' מאפשרת לימוד ותרגול של נושאים לשוניים באופן ישיר ומכוון (מהלשון אל הטקסט) וגם באמצעות מופעים שלהם בטקסטים מסוגות שונות (מן הטקסט אל הלשון).
'מילה טובה מאוד' מכילה מבחר עשיר של פעילויות לתלמיד. הפעילויות נועדו להקנות אסטרטגיות קריאה; לפתח כישורי הבעה בעל-פה ובכתב; לעורר מודעות לשונית ולהרחיב את הידע הלשוני בשפה הדבורה ובשפה הכתובה; לטפח חיבה לקריאה.
'מילה טובה מאוד' מניחה תשתית למיומנויות המאה ה 21- – אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית, חקר וחשיבה יוצרת.
'מילה טובה מאוד' מציעה טקסטים מגוונים לעונות, לחגים ולימים מיוחדים בלוח השנה העברי.
'מילה טובה מאוד' מזמנת חוויה אסתטית באמצעות צילומים ויצירות אמנות של מיטב אמני ישראל והעולם.
'מילה טובה מאוד' מציעה גרסה דיגיטלית ב"כותר ספרי לימוד", ובה מבחר עשיר של פעילויות מגוונות, סרטונים, קטעי האזנה ועוד.
'מילה טובה מאוד' כוללת ספר לימוד ומדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: 'מילה טובה מאוד' היא סדרה מתקדמת ועדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי בהתאמה לתכנית הלימודים בחינוך לשוני לכיתות ב-ו.
'מילה טובה מאוד' כוללת מגוון של יצירות ספרות, טקסטים עיוניים וטקסטים מן המקורות היהודיים.
'מילה טובה מאו'ד מאפשרת לימוד ותרגול של נושאים לשוניים באופן ישיר ומכוון (מהלשון אל הטקסט) וגם באמצעות מופעים שלהם בטקסטים מסוגות שונות (מן הטקסט אל הלשון).
'מילה טובה מאוד' מכילה מבחר עשיר של פעילויות לתלמיד. הפעילויות נועדו להקנות אסטרטגיות קריאה; לפתח כישורי הבעה בעל-פה ובכתב; לעורר מודעות לשונית ולהרחיב את הידע הלשוני בשפה הדבורה ובשפה הכתובה; לטפח חיבה לקריאה.
'מילה טובה מאוד' מניחה תשתית למיומנויות המאה ה 21- – אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית,
חקר וחשיבה יוצרת.
'מילה טובה מאוד' מציעה טקסטים מגוונים לעונות, לחגים ולימים מיוחדים בלוח השנה העברי.
'מילה טובה מאוד' מזמנת חוויה אסתטית באמצעות צילומים ויצירות אמנות של מיטב אמני ישראל והעולם.
'מילה טובה מאוד' מציעה גרסה דיגיטלית ב"כותר ספרי לימוד", ובה מבחר עשיר של פעילויות מגוונות, סרטונים, קטעי האזנה ועוד.
'מילה טובה מאוד' כוללת ספר לימוד ומדריך למורה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: נגה משען, זיוה גל-אור, ליאורה סלע
תיאור: 'במבט חדש' היא סדרת לימוד במדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי שפותחה במרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי, אוניברסיטת תל–אביב. מטרת הסדרה המחודשת היא להקנות אוריינות מדעית וטכנולוגית הדרושה לאזרחי המאה ה– 21 . הסדרה המחודשת מותאמת לתכנית הלימודים המעודכנת לימודי מדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי.
בסדרה שש יחידות לימוד - אחת לכל כיתה (מכיתה א ועד כיתה ו) שתורמות יחד להבניית תשתית מושגית מעמיקה במדע ובטכנולוגיה, מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, תהליכי חקר ופתרון בעיות, ערכים והתנהגויות.
בסדרה נעשה שימוש במגוון רחב של אסטרטגיות הוראה–למידה–הערכה, כגון: למידה התנסותית, למידה חוץ כיתתית, למידה שיתופית, למידה באמצעות פרויקטים, ולמידה בסביבה מתוקשבת. הסדרה מציעה קשת רחבה של כלי הערכה (מבחנים, משימות ביצוע, פרויקטים ועוד).
יחידת הלימוד 'מדע וטכנולוגיה לכיתה ו' מתמקדת בעולמות התוכן הבאים בהקשר מדעי, טכנולוגי וחברתי: אנרגיה - מקורות וסוגים, המרות ומעברי אנרגיה, מערכת טכנולוגית, הפקת אנרגיה חשמלית, תחנת החשמל כמערכת טכנולוגית (השער ״אנרגיה ומערכות בפעולה״); מערכת הדם ומערכת העצבים (השער “מבט אל תוך הגוף"); האור, תכונות האור וניצולן בחיי היומיום, מבנה העין ותִפקודה, הקול, תכונות הקול וניצולן בחיי היום יום, מבנה האוזן ותפקודה (השער ״אור ולראות קול ולשמוע״); קשרי קיוּם בין יצורים חיים לבין סביבתם (השער ״קשרי קיום״).
רמות ספרי לימוד
מאת: יעל קשתן, אסנת דגן, רקפת דנאי, סיגל זהבי, יאיר הראל, נגה משען, זיוה גל-אור, ליאורה סלע
תיאור: 'במבט חדש' היא סדרת לימוד במדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי שפותחה במרכז לחינוך מדעי וטכנולוגי, אוניברסיטת תל–אביב. מטרת הסדרה המחודשת היא להקנות אוריינות מדעית וטכנולוגית הדרושה לאזרחי המאה ה– 21 . הסדרה המחודשת מותאמת לתכנית הלימודים המעודכנת לימודי מדע וטכנולוגיה לבית הספר היסודי.
בסדרה שש יחידות לימוד - אחת לכל כיתה (מכיתה א ועד כיתה ו) שתורמות יחד להבניית תשתית מושגית מעמיקה במדע ובטכנולוגיה, מיומנויות חשיבה מסדר גבוה, תהליכי חקר ופתרון בעיות, ערכים והתנהגויות.
בסדרה נעשה שימוש במגוון רחב של אסטרטגיות הוראה–למידה–הערכה, כגון:
למידה התנסותית, למידה חוץ כיתתית, למידה שיתופית, למידה באמצעות פרויקטים, ולמידה בסביבה מתוקשבת. הסדרה מציעה קשת רחבה של כלי הערכה (מבחנים, משימות ביצוע, פרויקטים ועוד).
יחידת הלימוד 'מדע וטכנולוגיה לכיתה ו' מתמקדת בעולמות התוכן הבאים בהקשר מדעי, טכנולוגי וחברתי: אנרגיה - מקורות וסוגים, המרות ומעברי אנרגיה, מערכת טכנולוגית, הפקת אנרגיה חשמלית, תחנת החשמל כמערכת טכנולוגית (השער ״אנרגיה ומערכות בפעולה״); מערכת הדם ומערכת העצבים (השער “מבט אל תוך הגוף"); האור, תכונות האור וניצולן בחיי היומיום, מבנה העין ותִפקודה, הקול, תכונות הקול וניצולן בחיי היום יום, מבנה האוזן ותפקודה (השער ״אור ולראות קול ולשמוע״); קשרי קיוּם בין יצורים חיים לבין סביבתם (השער ״קשרי קיום״).
רמות ספרי לימוד
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר עוסק בנושאים הבאים:
- גופים
- מעגל ועיגול
- חישוב נפחים
- גופים משוכללים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר עוסק בנושאים הבאים:
- שברים - חלק ו
- כפל וחילוק מספרים עשרוניים
- אחוזים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר עוסק בנושאים הבאים:
- מספרים טבעיים
- שברים - חלק ה
- קנה מידה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר עוסק בנושאים הבאים:
- מספרים ופעולות - הרחבה והעמקה
- שכונות המספרים
- יחס
- חקר נתונים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: كتابُ التدريسِ العربيّة لغتنا للصفّ السادس هو تتمّة لسلسلة كُتب العربيّة لغتنا الّتي تهدف إلى تنمية وتطوير المهارات اللغويّة المختلفة عند التلاميذ، بما يتلاءم مع رؤيا وأهداف المنهج الجديد للّغة العربيّة المعنيّ بالمرحلة الابتدائيّة، الصادر في العام 2009.
يُراعي كتاب التدريس الموضوع بين أيديكم، الخصائص العمريّة للتلاميذ، ويُجيب عن متطلّبات نموّ التلميذ العقليّ، النفسيّ والاجتماعيّ، حتّى تُسهِم اللغة في عمليّة التنمية الشاملة لشخصيّتهِ.
هذا، ويشمل كتاب التدريس نصوصًا أدبيّة ونصوصًا وظيفيّة على مختلف أنواعها تتماشى ومتطلّبات المنهج وتتلاءم والمعايير الموضوعة في الامتحانات المحلّيّة والعالميّة، بحيث تفسح النصوص على تنوّعها للتلاميذ إمكانيّة تذوّق كلّ نوع أدبيّ أو وظيفيّ، للتعاطي معه لاحقًا من خلال مهارات اللغة الأربع ومِرقاة الفهم) سُلّم الفهم).
الجديد في هذا الكتاب، هو تخصيص فعّاليّات لتعلّم المفردات من خلال وضع استراتيجيّات تَعلّم بشكل مباشر) معالجة مقصودة للمعلومات اللغويّة)، وبشكل غير مباشر) معالجة المفردات من خلال إدارة عمليّة التعلّم)، وذلك أنّ حجم الثروة اللفظيّة -اللغويّة يرتبط ارتباطًا وثيقًا بالقدرة على الكتابة والاستيعاب القرائيّ.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: كتابُ التدريسِ العربيّة لغتنا للصفّ السادس هو تتمّة لسلسلة كُتب العربيّة لغتنا الّتي تهدف إلى تنمية وتطوير المهارات اللغويّة المختلفة عند التلاميذ، بما يتلاءم مع رؤيا وأهداف المنهج الجديد
للّغة العربيّة المعنيّ بالمرحلة الابتدائيّة، الصادر في العام 2009.
يُراعي كتاب التدريس الموضوع بين أيديكم، الخصائص العمريّة للتلاميذ، ويُجيب عن متطلّبات نموّ التلميذ العقليّ، النفسيّ والاجتماعيّ، حتّى تُسهِم اللغة في عمليّة التنمية الشاملة لشخصيّتهِ.
هذا، ويشمل كتاب التدريس نصوصًا أدبيّة ونصوصًا وظيفيّة على مختلف أنواعها تتماشى ومتطلّبات المنهج وتتلاءم والمعايير الموضوعة في الامتحانات المحلّيّة والعالميّة، بحيث تفسح النصوص على
تنوّعها للتلاميذ إمكانيّة تذوّق كلّ نوع أدبيّ أو وظيفيّ، للتعاطي معه لاحقًا من خلال مهارات اللغة الأربع ومِرقاة الفهم) سُلّم الفهم).
الجديد في هذا الكتاب، هو تخصيص فعّاليّات لتعلّم المفردات من خلال وضع استراتيجيّات تَعلّم بشكل مباشر) معالجة مقصودة للمعلومات اللغويّة)، وبشكل غير مباشر) معالجة المفردات من
خلال إدارة عمليّة التعلّم)، وذلك أنّ حجم الثروة اللفظيّة -اللغويّة يرتبط ارتباطًا وثيقًا بالقدرة على الكتابة والاستيعاب القرائيّ.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור: המדריך למורה, מלווה את הספר לתלמיד, שנכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה, והוא עוסק בלימוד הגאוגרפיה של ישראל לאזוריה, ובירושלים בירת ישראל.
לידיעת הארץ יש חשיבות רבה:
• היא בונה את תשתית הידע להבנת המתרחש בסביבה הפיזית והאנושית במרחב של ישראל.
• היא תורמת להבנת מקומו של האדם כגורם בעיצוב הנוף ובשמירה על הסביבה.
• היא מחזקת את הזיקה ואת הרגשת השייכות לארץ - לנופיה, למורשתה ולירושלים בירתה (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
נטע-מטח
מאת: צוות גיאוגרפיה .
תיאור:  הספר נכתב על פי תכנית הלימודים החדשה בגאוגרפיה, והוא עוסק בלימוד הגאוגרפיה של ישראל לאזוריה, ובירושלים בירת ישראל.
לידיעת הארץ יש חשיבות רבה:
• היא בונה את תשתית הידע להבנת המתרחש בסביבה הפיזית והאנושית במרחב של ישראל.
• היא תורמת להבנת מקומו של האדם כגורם בעיצוב הנוף ובשמירה על הסביבה.
• היא מחזקת את הזיקה ואת הרגשת השייכות לארץ - לנופיה, למורשתה ולירושלים בירתה (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעל אסיף
תיאור: وصف : "עברית לדרך" هي سلسلة كتب جديدة أعدت للتلاميذ في المدارس الابتدائية التي تدرس العبرية كلغة ثانية.
توفر السلسلة مجموعة كبيرة ومتنوعة من النصوص:
• نصوص تعالج امور وقضايا من عالم الاطفال (العائلة، الاصدقاء، الحيوانات، الاماكن وغيرها).
• نصوص من الوان ادبية مختلفة (قصص، اشعار، قطع معلوماتية، تعليمات تحضير، تقارير صحفية وغيرها)
• نصوص بمستويات قرائية مختلفة (من حيث طول النصوص، الكلمات وتنوعها، درجة التعقيد وغيرها).
• نصوص من الحوار المحكي، نصوص مكتوبة ونصوص مرئية ثرية.
• نصوص تم تاليفها من قبل مؤلفين مختلفين من فترات مخنلفة.
في سلسلة الكتب "עברית לדרך" يلتقي التلاميذ ياللغة العبرية والحوار الذي يدور باللغة العبرية في الشارع وفي الصف وفي البيت وفي وسائل الاعلام وفي الكتب.
تدعو المهام في الكتب التعليمية، الدارسين الى القراءة باللغة العبرية وكذلك بدرجة كبيرة الى التحدث والكتابة بهذه اللغة. يتم تدريس الظواهر اللغوية بشكل منتظم من النص الى اللغة ومن اللغة الى النص.
الكتاب "עברית לדרך 4" مخصص للصف الرابع او الخامس.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: العربيّة لغتنا للصفّ السادس
مرشد المعلّم
كتابُ التدريسِ العربيّة لغتنا للصفّ السادس هو تتمّة لسلسلة كُتب العربيّة لغتنا الّتي تهدف إلى تنمية وتطوير المهارات اللغويّة المختلفة عند التلاميذ، بما يتلاءم مع رؤيا وأهداف المنهج الجديد
للّغة العربيّة المعنيّ بالمرحلة الابتدائيّة، الصادر في العام 2009.
يُراعي كتاب التدريس الموضوع بين أيديكم، الخصائص العمريّة للتلاميذ، ويُجيب عن متطلّبات نموّ التلميذ العقليّ، النفسيّ والاجتماعيّ، حتّى تُسهِم اللغة في عمليّة التنمية الشاملة لشخصيّتهِ.
هذا، ويشمل كتاب التدريس نصوصًا أدبيّة ونصوصًا وظيفيّة على مختلف أنواعها تتماشى ومتطلّبات المنهج وتتلاءم والمعايير الموضوعة في الامتحانات المحلّيّة والعالميّة، بحيث تفسح النصوص على
تنوّعها للتلاميذ إمكانيّة تذوّق كلّ نوع أدبيّ أو وظيفيّ، للتعاطي معه لاحقًا من خلال مهارات اللغة الأربع ومِرقاة الفهم) سُلّم الفهم).
الجديد في هذا الكتاب، هو تخصيص فعّاليّات لتعلّم المفردات من خلال وضع استراتيجيّات تَعلّم بشكل مباشر) معالجة مقصودة للمعلومات اللغويّة)، وبشكل غير مباشر) معالجة المفردات من
خلال إدارة عمليّة التعلّم)، وذلك أنّ حجم الثروة اللفظيّة -اللغويّة يرتبط ارتباطًا وثيقًا بالقدرة على الكتابة والاستيعاب القرائيّ.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Jacqui Slasky
תיאור: COOL! WORKBOOK accompanies COOL!, a comprehensive course for the sixth grade.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: אלה ולסטרה, אליאס אליאס
תיאור: הספר מיועד ללימוד ערבית מדוברת בבתי ספר יסודיים, הקניית הבנת הנשמע ומיומנות הדיבור בנושאי יום יום. המחברים: אלה ולסטרה ואליאס אליאס
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך שלפניכם נועד לסייע לכם בהוראת הספר "יוון, רומא וירושלים" בסדרת הספרים "מסע אל העבר".
בהיות המדריך למורה כלי עזר דידקטי, אין הוא מציע עוד פרטי מידע על הנושאים ועל התקופות הנכללים בספר. לצורך זה תוכלו להסתייע ברשימה הביבליוגרפית המופיעה במדריך.
במדריך מוגשות לכם סקירות קצרות של כל אחד מפרקי הספר, והן מלוות במגוון הצעות להוראה-למידה ובהערות דידקטיות מגוונות. הצעות אלה הן רק המלצות לפעילויות.
תוכלו לבחור בהצעה המתאימה למטרות ההוראה שהיצבתם, ליזום עוד דרכים ולשלב רעיונות משלכם (מתוך הפתיחה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Judi Alexander, Vicky Tsur
תיאור: COOL! is a comprehensive course for the sixth grade, containing all the requirements of the Revised English Curriculum. It is approved by the Ministry of Education  
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 5' מיועד לרמת המתקדמים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הספר 'בשביל העברית 5' מופיע במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית נטע-מטח היא תכנית מדורגת, ויש בה שלוש רמות: רמת המתחילים, רמת הביניים ורמת המתקדמים.
נטע-מטח
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים.
בכיתות ו-י"ב.
הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 4  חלק ב' מיועד לרמת הביניים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הסדרה מופיעה גם במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית 'נטע-מטח' היא תכנית מדורגת, ויש בה ארבע רמות: רמת מתחילים, רמת מתחילים גבוהה, רמת ביניים, רמת מתקדמים.
נטע-מטח
מאת: צוות מטח .
תיאור: התכנית 'אל תלעגו לי' פותחה במקור בארה"ב על ידי ארגון בשם " Operation Respect " שהקים הזמר פיטר יארו, חבר להקת "פיטר פול ומרי". הארגון חרת על דגלו מטרה לאפשר לכל ילדה וילד לגדול בקהילה המושתתת על שוויון, סובלנות וכבוד הדדי. בתמיכה ובסיוע של שגרירות ארה"ב בישראל, הותאמה התכנית ופותחה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח).
לבתי-הספר היהודיים והערביים בישראל. מטח אף מפעיל את התכנית בשיתוף משרד החינוך (מחוז מרכז) בעשרות בתי-ספר בארץ.
מהדורה זאת של החוברת היא גרסה מעודכנת ומורחבת, פרי פיתוח של צוות התכנית במטח.
מאת: צוות מטח .
תיאור: لقد احتوت كراسة "لا تسخروا منّي" الأولى على الفصول الأربعة الأولى من البرنامج: التعبير عن المشاعر، المبالاة والمراعاة، حلول مبتكَرة للنزاعات، قَبول المختلِف.
أمّا هذه الكراسة فتحتوي كذلك على الوَحدة المكمِّلة للبرنامج – لقاءات في المجتمع الإسرائيليّ. ففي حين تركّزت الفصول1- 4 في خلق مُناخ مبالٍ ومُراعٍ داخل الصفّ وفي المدرسة، جاءت الوَحدة المكمّلة تشجّع على خلق مثل هذا المُناخ في المجتمع الإسرائيليّ بكلّ أطيافه) مكوِّناته). الهدف الأعلى لهذه الوَحدة هو المساهمة في خلق حياة مشترَكة تقوم على المساواة والاحترام المتبادَل.
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים בשביל העברית, מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים.
בכיתות ו-י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.הספר בשביל העברית 3 מיועד לרמת המתחילים הגבוהה.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הספר 'בשביל העברית 3' מופיע במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית נטע-מטח היא תכנית מדורגת, ויש בה ארבע רמות: רמת מתחילים, רמת מתחילים גבוהה, רמת ביניים, רמת מתקדמים.
נטע-מטח
מאת: Marcelle Dray, Lorette Greenberg, Judy Varod
תיאור: Highlight Work File is part of the Highlight course for Foundation Level, Stage Three. Highlight Work File comprises four parts: Language Practice - Grammar Appendix - Information Pack - Pupil's Dictionary -    
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Netti Susman, Miki Aharoni-Bousso
תיאור: Panorama Practice Book accompanies Panorama, a heterogenuous course for sixth-grade pupils at Foundation Level, Stage Three. Panorama includes: Student's Book + CD-ROM - Practice Book - Teacher's Guide - Teacher's Resource Pack - Teacher's Test CD - Audio Cassette/CD - Listening - Audio Cassette/CD - Reading - Posters-
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
הצג עוד תוצאות