נמצאו 40 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: סביבת למידה להוראת הבנה, הבעה ולשון בחטיבות הביניים, המציעה חוויית הוראה ולמידה פעילה ומרתקת בהתאם לתוכנית הלימודים. התכנים מעודכנים ומותאמים לעולמם של התלמידים, ומתמקדים בפיתוח הכישורים והידע הדרושים בתקופה זו, כגון כתיבה ארוכת טווח, הבעה בעל פה, למידה שיתופית ועוד.
סביבת הלמידה כוללת:
תוכן דיגיטלי – המותאם למקרן בכיתה, למחשב האישי וגם לטלפון הנייד, ומורכב ממערכי שיעור שלמים לאורך השנה. התוכן כולל הסברים מעמיקים לצד תרגול בדיק ומשוב מיידי, סרטונים לימודיים, המחשות לשוניות, משחקים ומשימות שיתופיות.
חוברת מודפסת מלווה – המאפשרת לתרגל בכתב את כל נושאי הלימוד ומציעה עזרים ("טיפים") ללומדים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: סביבת למידה להוראת הבנה, הבעה ולשון בחטיבות הביניים, המציעה חוויית הוראה ולמידה פעילה ומרתקת בהתאם לתוכנית הלימודים. התכנים מעודכנים ומותאמים לעולמם של התלמידים, ומתמקדים בפיתוח הכישורים והידע הדרושים בתקופה זו, כגון כתיבה ארוכת טווח, הבעה בעל פה, למידה שיתופית ועוד.
סביבת הלמידה כוללת:
תוכן דיגיטלי – המותאם למקרן בכיתה, למחשב האישי וגם לטלפון הנייד, ומורכב ממערכי שיעור שלמים לאורך השנה. התוכן כולל הסברים מעמיקים לצד תרגול בדיק ומשוב מיידי, סרטונים לימודיים, המחשות לשוניות, משחקים ומשימות שיתופיות.
חוברת מודפסת מלווה – המאפשרת לתרגל בכתב את כל נושאי הלימוד ומציעה עזרים ("טיפים") ללומדים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: הספר 'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מיועד ללומדי עברית בתפוצות ברמת המתחילים בחטיבת הביניים ובתיכון.
הוא מתאים הן לתלמידים שלא למדו עברית כלל והן לתלמידים שלמדו עברית בעבר אך עדיין אינם שולטים באוצר המילים הבסיסי ובארבע מיומנויות השפה: קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור.
חלקו הראשון של 'בְּסוֹד הָעִבְרִית' יוחד ללימוד אותיות האלף־בית (בדפוס ובכתב) וסימני הניקוד.
בסיום הלימוד בספר התלמידים יוכלו לתקשר באופן בסיסי בשפה העברית – לקרוא, להבין, לכתוב ולומר משפטים קצרים על נושאים הקשורים בחייהם.
'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מספק ללומדים חוויית לימוד מהנה ומשמעותית.
תוך כדי לימוד השפה העברית התלמידים מתוודעים למגוון היבטים של התרבות הישראלית ולפיסות חיים מחיי היום-יום של תלמידים ישראלים.
בספר מִגוון טקסטים עדכניים ורלוונטיים לעולם הלומדים במגוון סוגות רחב ובהקשרים טבעיים ויום-יומיים.
'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מלוּוה בתוכן דיגיטלי עשיר – סרטונים, קטעי האזנה ופעילויות מתוקשבות.
אל הספר נלווה גם מדריך מפורט למורה, ובו הצעות למערכי שיעור ולמשימות הערכה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: מדריך למורה לספר "שבילי תרבות" לכיתה ח. במדריך הצעות מודולריות להוראה וללמידה של הספר, תשובות לשאלות, הרחבה על המקורות מתוך ספר הלימוד והצעות להרחבות נוספות.
ספר הלימוד מזמין את הלומדים להעמיק בנושא - החיים בחברה ובנייה של חברה מתוקנת.
הלומדים יבררו מה משמעות הדבר לחיות בחברה, מה הזכויות והחובות שלנו; יכירו טקסטים מכוננים מתוך התרבות היהודית-ישראלית המציגים דגמים של חברה מתוקנת; יכירו את המשנה, את החוק הישראלי ומקורות מגוונים אחרים וידונו בדילמות שיעלו מהם; ישאלו שאלות ויתהו על טיבה של חברת מופת ועל היחס שלנו למקורות השונים ולמקרים הנדונים בהם; ויעסקו בארבעה מועדים - סוכות, ט"ו בשבט, שבועות וט"ו באב - מתוך גישה פלורליסטית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות תרבות יהודית-ישראלית .
תיאור: ספר לימוד לכיתה ח במקצוע תרבות יהודית-ישראלית, מותאם לתוכנית הלימודים החדשה. בספר יעמיקו הלומדים בנושא - החיים בחברה ובנייה של חברה מתוקנת.
הלומדים יבררו מה משמעות הדבר לחיות בחברה, מה הזכויות והחובות שלנו; יכירו טקסטים מכוננים מתוך התרבות היהודית-ישראלית המציגים דגמים של חברה מתוקנת; יכירו את המשנה, את החוק הישראלי ומקורות מגוונים אחרים וידונו בדילמות שיעלו מהם; ישאלו שאלות ויתהו על טיבה של חברת מופת ועל היחס שלנו למקורות השונים ולמקרים הנדונים בהם; ויעסקו בארבעה מועדים - סוכות, ט"ו בשבט, שבועות וט"ו באב - מתוך גישה פלורליסטית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קרן בן-שושן, גילי צליק, איילת רוז
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב זלמנוב, אריק לויוב, אלישיב קפלון
תיאור: אלפון מושגים בהלכה, ספרון עזר לספר הלכות והליכות, כיתות ד-ח.
מה בספר:
בבואנו להעמיק בהלכה, עלינו להכיר משגים וכללים שונים שעליהם היא מבוססת.
מטרת האלפון שלפניכם היא לסייע לתלמידים לסגל לעצמם את השפה ההלכתית ולרכוש מיומנות בסיסית לניתוח מקרים ולניסוח שאלה מושכלת לרב.
כדי להתמצא בהלכה, חשוב שהתלמיד ילמד לנסח נתונים בצורה מדויקת, תוך התיחסות לנסיבות,
לשעורים (מדות) וכדומה.
לצורך כך רוכזו באלפון זה מושגי הבסיס הקשורים לתוכנית הלימודים בהלכה לתלמידים מכתה ד' ומעלה.
נסיים בתפילה ובתקוה כי לימוד ההלכה בעיון ובהעמקה יביא לקיום המעשי של ההלכה, תוך הקפדה על כל פרטי המצוה וביתר חיות, ויהיה זה עוד צעד לקרוב הגאולה האמיתית והשלימה.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: רונית בן-ארי, פזית קוטלר, איילת רוז, חיה יצחקי
תיאור: "יש ויש!" היא תכנית חדשנית להוראת השפה העברית במאה ה 21- שפותחה עבור בתי הספר העל-יסודיים באנגליה.
התכנית שמה דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים בשפה העברית, תוך טיפוח כל המיומנויות: האזנה, דיבור, קריאה, כתיבה וצפייה.
הנושאים הנלמדים בתכנית רלבנטיים לעולם התלמידים ומזמנים היכרות עם ישראל ועם תרבותה.
"יש ויש!" היא תכנית מדורגת ובה שלושה ספרים מודפסים ודיגיטליים השלובים זה בזה. הספרים וסביבת הלמידה המלווה אותם כוללים: טקסטים מגוונים, סרטונים, קטעי האזנה, תרגילים אינטראקטיביים, משימות הערכה, דפי עבודה המאפשרים התאמה לשונות התלמידים ומדריך למורה.
"יש ויש!" פותחה במשותף על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וארגון PaJeS באנגליה, בתמיכתה הנדיבה של קרן מוריס ווהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רונית בן-ארי, חיה יצחקי, איילת רוז
תיאור: "יש ויש!" היא תכנית חדשנית להוראת השפה העברית במאה ה 21- שפותחה עבור בתי הספר העל-יסודיים באנגליה.
התכנית שמה דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים בשפה העברית, תוך טיפוח כל המיומנויות: האזנה, דיבור, קריאה, כתיבה וצפייה.
הנושאים הנלמדים בתכנית רלבנטיים לעולם התלמידים ומזמנים היכרות עם ישראל ועם תרבותה.
"יש ויש!" היא תכנית מדורגת ובה שלושה ספרים מודפסים ודיגיטליים השלובים זה בזה. הספרים וסביבת הלמידה המלווה אותם כוללים: טקסטים מגוונים, סרטונים, קטעי האזנה, תרגילים אינטראקטיביים, משימות הערכה, דפי עבודה המאפשרים התאמה לשונות התלמידים ומדריך למורה.
"יש ויש!" פותחה במשותף על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וארגון PaJeS באנגליה, בתמיכתה הנדיבה של קרן מוריס ווהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רונית בן-ארי, חיה יצחקי, איילת רוז
תיאור: "יש ויש!" היא תכנית חדשנית להוראת השפה העברית במאה ה 21- שפותחה עבור בתי הספר העל-יסודיים באנגליה.
התכנית שמה דגש על פיתוח היכולת התקשורתית של התלמידים בשפה העברית, תוך טיפוח כל המיומנויות: האזנה, דיבור, קריאה, כתיבה וצפייה.
הנושאים הנלמדים בתכנית רלבנטיים לעולם התלמידים ומזמנים היכרות עם ישראל ועם תרבותה.
"יש ויש!" היא תכנית מדורגת ובה שלושה ספרים מודפסים ודיגיטליים השלובים זה בזה. הספרים וסביבת הלמידה המלווה אותם כוללים: טקסטים מגוונים, סרטונים, קטעי האזנה, תרגילים אינטראקטיביים, משימות הערכה, דפי עבודה המאפשרים התאמה לשונות התלמידים ומדריך למורה.
"יש ויש!" פותחה במשותף על-ידי המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) וארגון PaJeS באנגליה, בתמיכתה הנדיבה של קרן מוריס ווהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: הסדרה "מסלולים" - מתמטיקה לחטיבת הביניים היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
הספר עוסק בנושאים הבאים:
- הסתברות
- מערכות משוואות
-  סטטיסטיקה
- טכניקה אלגברית
- דמיון משולשים
- משפט פיתגורס
- גליל
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הסדרה "מסלולים" - מתמטיקה לחטיבת הביניים היא סדרה חדשה ועדכנית ללימוד מתמטיקה.
ספר זה עוסק בנואים הבאים:
- פונקציה קווית
- יחס ופרופורציה
 - אי–שוויונות
- אחוזים
-  משוואות - חלק ג
-  חפיפת משולשים
-  משולש שווה–שוקיים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות היסטוריה מטח
תיאור: המדריך למורה מלווה את ספר הלימוד, פרק אחר פרק. כל פרק במדריך כולל הצעות לפעילויות פתיחה וסיום ולנושאים לדיון במהלך הוראת הפרק, בהתבסס על החומרים המילוליים והחזותיים שבספר. המדריך כולל כמו כן מבט פדגוגי על הרכיבים השונים בספר וכן טבלאות, תרשימים והצעות נרחבות לחומרי העשרה מגוונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 5' מיועד לרמת המתקדמים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הספר 'בשביל העברית 5' מופיע במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית נטע-מטח היא תכנית מדורגת, ויש בה שלוש רמות: רמת המתחילים, רמת הביניים ורמת המתקדמים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בספר הפרקים האלה: הסתברות, מערכות משוואות, סטטיסטיקה, טכניקה אלגברית, דמיון משולשים, משפט פיתגורס וגליל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים.
בכיתות ו-י"ב.
הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 4  חלק ב' מיועד לרמת הביניים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הסדרה מופיעה גם במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית 'נטע-מטח' היא תכנית מדורגת, ויש בה ארבע רמות: רמת מתחילים, רמת מתחילים גבוהה, רמת ביניים, רמת מתקדמים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בספר הפרקים האלה: פונקציה קווית, יחס ופרופורציה, אי־שוויונות, אחוזים, משוואות חלק ג, חפיפת משולשים ומשולש שווה שוקיים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: "מפגשים בחברה הישראלית" - יחידת ההמשך של התכנית 'אל תלעגו לי', נועדה להעמיק את ההיכרות של התלמידים עם קבוצות שונות בחברה הישראלית, במטרה לקדם חיים משותפים המבוססים על שוויון, סובלנות ועל כבוד הדדי. התכנית מיועדת לגילאי כיתות ו ומעלה.
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: הספר עוסק במושגים, בתופעות ובחוקים מתחום הכימיה ומתחום הפיזיקה ובהיבטים טכנולוגיים הנדסיים הנוגעים לתחומים אלה. הספר דן בהשפעת יישומים טכנולוגיים על החברה ועל הסביבה.
הספר כולל חמישה פרקים: מבוא, אטומים, יסודות והטבלה המחזורית, תרכובות ותערובות, שינויים החומר, אנרגיה חשמלית, כוחות ותנועה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: המדריך משולב בספר התלמיד, וכתובות בו הנחיות והערות דידקטיות למורה ותשובות לשאלות שבספר, המפתחות יכולות שונות של ידע, של הבנה, של יישום ושל חשיבה מסדר גבוה. המדריך למורה מכיל גם מבחר של פרטי הערכה (שלא נמצאים בספר לתלמיד) לבחינת הידע הנרכש, ותשובות לפריטים אלה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: "לומדים ערבית" היא סדרה מקיפה ללימוד ערבית לתלמידים דוברי עברית בחטיבות הביניים. בספר פעילויות לתרגול אוצר מילים, הבנת הנקרא ונושאים לשוניים.
נושאים נבחרים: חוזרים לבית הספר, טיולים בימי החופשה, עוברים דירה, בחנות, ימי השבוע והצבעים; נושאים בתחום עולם הערבים והאסלאם, לדוגמה: עיד אלפטר, חמשת עמודי האסלאם, פטרה, הסוס הערבי.
היבטים לשוניים נבחרים: אותיות השמש, הפועל בהווה-עתיד (ألمضارع), מקום הפועל במשפט, כינויי רמז לקרוב ולרחוק, ריבוי שיחידו אינו מציין בני אדם.
ערך מוסף לספר: מילון, מבחר מפתגמי ערב, ברכות ואיחולים. הספר עשיר בקטעי מידע וכולל קטעי האזנה של אוצר המילים ושל כל השיחות ומספר סרטונים המלווים חלק מן השיחות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: חזי ברוש
תיאור: ספר שני בסדרה "לומדים ערבית" המיועדת לתלמידים בחטיבת הביניים בבתי הספר העבריים. הספר מותאם לתוכנית הלימודים לכיתה ח של משרד החינוך.

לכל ספר בסדרה נלווה מדריך למורה, הכולל:
הקדמה: פירוט המטרות, הרציונל, מבנה הספר.
פריסת החומר והוראתו: הבעה בעל פה, טקסטים, אוצר מילים, סוגיות דקדוקיות, סוגי תרגילים.
העמקה ותוספות: פרק גישור בין "לומדים ערבית - ספר א" לבין "לומדים ערבית - ספר ב".
הצעות פדגוגיות-דידקטיות: הצעה למבנה שיעור, דרכי הערכה (מבחנים, בחנים, עבודות ושיעורי בית), חזרה ותרגול באמצעות משחקים, הצעות לפעילויות נוספות, פעילויות העשרה תרבותית, דגם מבחן.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: תנ"ך לחטיבת הביניים : משבטים לממלכה - כיתה ח: פרקי השלמה לספר על פי תכנית הלימודים המעודכנת תשע"ג.
(להלן קטע מתוך פרקי ההשלמה) מערכה ראשונה - ההכנות שופטים פרק ג.
פסוקים 30-15 בפרק ג מספרים את סיפור הישועה של בני ישראל: רצח עגלון מלך מואב בידי אהוד וניצחון ישראל על מואב.
סיפור הריגת עגלון בידי אהוד וניצחון בני ישראל נכתב בדומה להצגת תאטרון. יש בו כמה מערכות שכל אחת מהן מתקיימת במקום אחר ובזמן אחר, ולא ברור מה בדיוק התרחש בין מערכה למערכה.
העמים המשועבדים, ובהם גם שבטי ישראל, היו חייבים להביא מעת לעת מתנות למלך ששלט עליהם.
בני ישראל החליטו לשלוח את אהוד בן-גרא בראש משלחת שנשאה מנחה (מתנה) למלך עגלון כחלק מן ההכנות הכין אהוד חרב פיפיות - חרב ולה שני פיות (שני צדדים חדים).
רוב החרבות באותה תקופה היו חרבות מגל, שהיו מושחזות (חדות) רק בצד אחד, והלחימה בהן נעשתה על ידי הכאה.
אהוד הכין חרב שונה – חרב בעלת שני צדדים, שאפשר להלחם בה על ידי דקירה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שרון שני-ארבן, ירעם נתניהו
תיאור: חוברת תשובות, לספר מילה טובה מאד - ספר ח.
החוברת כוללת תשובות ורמזי תשובות כמעט לכל הפעילויות בספר, ובכלל זה לחלק ההבנה בכתב.
הסיכומים ניתנים במלואם, ובטיעונים ניתן מחוון מפורט ומותאם למטלה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צביה פיין, אופירה גל, בילי סביר, מאירה שגב, איריס שילוני, עופר פריאל
תיאור: מדריך מלווה לספר הלימוד המציג את רציונל תכנית הלימודים ורציונל הפיתוח של הספר ועומד על חשיבות הבנת הקשר של יחסי הגומלין בין המרכבים הפיזיים ובין אדם וסביבה. הוא כולל:
1. רשימת רעיונות מרכזיים של הספר
2. תקציר מידע רקע למורה במגוון נושאים
3. עקרונות פדגוגיים רלוונטיים ויישומם
4. הצעות לפעילויות
5. הצעות לדרכי הוראה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שרה ליפקין, שרון שני-ארבן
תיאור: הסדרה מילה טובה מאוד היא סדרת ספרים להוראת העברית בחטיבת הביניים (ז-ט). המניעים העיקריים לפיתוחה הם הרצון להיענות לצרכים העולים מן השדה, להתאים את הספרים לעקרונות מיזם שלהב"ת, כלומר שילוב מקצועות הלימוד בבית הספר, ולטפל במיומנויות המאה ה-21 בעקבות התמורות שחלו בעולם החינוך ולקראת הצרכים העתידיים של הלומדים. המדריך למורה כולל מיפוי של נושאי הלימוד, הסברים והמלצות להוראה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שרה ליפקין, שרון שני-ארבן
תיאור: הסדרה מילה טובה מאוד היא סדרת ספרים להוראת העברית בחטיבת הביניים (ז-ט). המניעים העיקריים לפיתוחה הם הרצון להיענות לצרכים העולים מן השדה, להתאים את הספרים לעקרונות מיזם שלהב"ת, כלומר שילוב מקצועות הלימוד בבית הספר, ולטפל במיומנויות המאה ה-21 בעקבות התמורות שחלו בעולם החינוך ולקראת הצרכים העתידיים של הלומדים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: הספר דן בתופעות, במבנים ובתהליכים ביצורים חיים. הספר נותן מענה מלא להוראת מדע וטכנולוגיה במאה ה-21. הוא כולל מידע רב, והוא מותאם להוראה בכיתה הטרוגנית, שיש בה שונות של לומדים. הספר מציע שפע של דוגמאות לתרגול מיומנויות החקר המדעי, לגילוי בעיות ופתרונן, באמצעות ביצוע חקר הלכה למעשה.
הספר כולל שישה פרקים: מבוא למדעי החיים, תקשורת, חושים ומערכת העצבים, רבייה בצמחים, בבעלי חיים ובאדם, ומערכות אקולוגיות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: המדריך משולב בספר התלמיד, וכתובות בו הנחיות והערות דידקטיות למורה ותשובות לשאלות שבספר, המפתחות יכולות שונות של ידע, של הבנה, של יישום ושל חשיבה מסדר גבוה. המדריך למורה מכיל גם מבחר של פרטי הערכה (שלא נמצאים בספר לתלמיד) לבחינת הידע הנרכש, ותשובות לפריטים אלה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אריאל אביב, ענבר גלילי-שכטר
תיאור: בספר זה - ערך חיי אדם בתרבות ישראל, אנו מציגים בפניכם אחדים מן הדיונים והוויכוחים הסוערים והמרתקים סביב שאלות אלה שהתרחשו במחשבת ישראל לדורותיה ובתרבות הכללית בכל הזמנים.
מעלות הוצאת ספרים בע"מ
מאת: יהודית ליפשיץ, עודד ליפשיץ, עומר סרגי
תיאור: המדריך למורה - מלווה את הספר לתלמיד, שהוא ספר עזר ללימוד כל פרקי תכנית הלימודים המעודכנת בתנ"ך (תשע"א) לכיתות ח' בבתי הספר הממלכתיים.
בהתאם לתכנית הלימודים המעודכנת, הוא כולל פרקים מהספרים יהושע, שופטים, שמואל א' ותהילים.
הספר פותח בהתאמה לשכבת הגיל, וכן עבר ייעוץ מדעי מוקפד
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: בילי סביר, מאירה שגב, איריס שילוני
תיאור: הספר מקנה מושגי יסוד ותהליכים פיזיים המתרחשים בחלל ובכדור הארץ, מקומו של כדור הארץ בחלל, תהליכים ותופעות המעצבות את הנוף. יחסי גומלין בין תופעות.
הספר כולל ארבע יחידות:
1. החלל, גרמי השמיים ומיקומו של כדור הארץ.
2. מזג אוויר, אקלים, מערכות אקלים ואזורי אקלים
3. תהליכים ותופעות גאולוגיות הקשורות לפנים כדור הארץ, וגאומורפולוגיות הקשורות לתהליכים חיצוניים.
4. משאבי כדור הארץ וניצולם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יהודית ליפשיץ, עודד ליפשיץ, עומר סרגי
תיאור: ספר זה הוא ספר עזר ללימוד כל פרקי תכנית הלימודים המעודכנת בתנ"ך (תשע"א) לכיתות ח' בבתי הספר הממלכתיים.
בהתאם לתכנית הלימודים המעודכנת, הוא כולל פרקים מהספרים יהושע, שופטים, שמואל א' ותהילים.
הספר פותח בהתאמה לשכבת הגיל, וכן עבר ייעוץ מדעי מוקפד.
יד יצחק בן-צבימטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קציעה אביאלי-טביביאן
תיאור: הספר עוסק בעת החדשה ויחידותיו מוקדשות לנושאים הבאים: הנאורות, המהפכה המדעית והמהפכה התעשייתית; המהפכה האמריקנית, המהפכה הצרפתית והתהוות המדינה המודרנית; החסידות, ההשכלה והשתלבות היהודים בחברה. במהלך הספר מוצגים הרעיונות והאירועים ההיסטוריים ונחשפים יחסי הגומלין שבין התהליכים הרעיוניים, הטכנולוגיים והחברתיים השונים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מאירה שגב, צביה פיין
תיאור: ספר הלימוד עוסק בסוגיות גיאוגרפיות ובתהליכי שינוי הקשורים לאוכלוסיית העולם וליישובים בעולם בימינו. הנושאים המרכזיים בספר הם: תהליך הגלובליזציה ההולך ומתרחב והשלכותיו, יתרונותיו וסכנותיו; הגידול המהיר של אוכלוסיית העולם ותוצאותיו; ההבדלים בין מדינות מפותחות ופחות מפותחות; תנועות ההגירה עצומות הממדים, גורמיהן והשפעותיהן; תהליך העיור המתרחש בעולם והשפעת התופעה המורכבת הזאת על חיינו; תפרוסת אוכלוסיית העולם והשינויים המתרחשים בה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מתיה קם
תיאור: המקראה מחוייבות חברתית דרך סיפור רות המואביה היא מקראה מפעילה לחטיבת הביניים. המקראה פותחה במסגרת תכנית מבחר - תכנית רב תחומית ללימוד תרבות ישראל בגישה רעננה ובלתי שיגרתית.
הנושא הנלמד עוסק במחוייבות הפרט בישראל החלשים בחברה, מחוייבות עתיקת יומין הנטועה בתרבות ישראל לדורותיה ולתפוצותיה. סיפור רות המואביה משמש נקודת מוצא לחקירת חוקי המקרא העוסקים ביחס אל הניזקקים בחברה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מתיה קם
תיאור: המקראה ישראל והעמים דרל סיפור יעקוב ועשיו היא מקראה מפעילה לחטיבת הביניים. המקראה פותחה במסגרת תכנית מבחר תכנית רב תחומית ללימוד תרבות ישראל בגישה רעננה ובלתי שגרתית. הנושא הנילמד מבוסס על הסיפור המקראי של יעקוב ועשיו שהופך כבר במקרא עצמו לסיפור ישראל ואדום. היחסים בין יעקוב לעשיו ובין ישראל ואדום הופכים במהלך הדורות לסמל ולאב טיפוס של היחסים בין ישראל לעמים -בין ישראל לבבל, בית ישראל לרומי ובין יהודים לנוצרים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות