נמצאו 45 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: החוברת שבידיכם, פלא טבע לכיתה ד, היא המשכה של סדרה שמעמידה במרכז לימודי המדעים את הסקרנות והפליאה, ההתנסות וההנאה, עבור צוותי ההוראה והתלמידים גם יחד.
התוכנית המלאה מורכבת מהחוברת ומסביבה דיגיטלית עשירה, ומחולקת לארבעה עולמות תוכן: גוף האדם, חומרים, בעלי חיים, וסביבה.
בסביבה הדיגיטלית כל נושאי הלימוד מאורגנים בסדרת סרטונים ייחודית ומרתקת, יחידות ללמידה עצמית ויחידות הערכה.
בחוברת תמצאו פעילויות למידה מגוונות: עריכת ניסויים, משימות חקר ובניית דגמים, המקיפות את התכנים המדעיים הנדרשים.
התוכנית המלאה מאפשרת להעמיק ולבסס את הידע, המיומנויות והערכים בהתאם לתוכנית הלימודים המלאה והמעודכנת במדע וטכנולוגיה לכיתה ד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: גאומטרייה לכיתה ד
• לוח השנה וחישובי זמן
• מצולעים
• מדידת שטח
• סימטרייה
• תיבות
• מדידת נפח
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ד
ספר 12
• שברים - חלק ג
• כפל וחילוק - חלק ב
• מספרים ראשוניים ומספרים פריקים
• חקר נתונים וניתוח סיכויים
• חזקות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ד
ספר 11
• שברים - חלק ב
• כפל וחילוק - חלק א
• סימני התחלקות ב־ 3, ב־ 6 וב־ 9
• בעיות מילוליות דו־שלביות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ד
ספר 10
• שברים - חלק א
• המספרים עד מיליון המבנה העשרוני, חיבור וחיסור
• גימטרייה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: התחדשנו!
בואו להכיר את סביבת הלמידה המתקדמת ביותר שמותאמת לתכנית הלימודים של משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: התחדשנו!
בואו להכיר את סביבת הלמידה המתקדמת ביותר שמותאמת לתכנית הלימודים של משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: התחדשנו!
בואו להכיר את סביבת הלמידה המתקדמת ביותר שמותאמת לתכנית הלימודים של משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: קוד פלוס היא סדרה ללימוד קוד בשפת סקראץ' לכיתות ד–ו הכוללת סביבות דיגיטליות וספרי לימוד בשלושה שלבים.
ספר הלימוד והסביבה מאפשרים לתלמידים לפתח מיומנויות של חשיבה חישובית, חשיבה ביקורתית, אוריינות דיגיטלית, יצירתיות ועוד.
בקוד פלוס התלמידים לומדים קוד בעזרת בניית משחקים. הם מפתחים את יכולותיהם לכתוב סיפורים ותסריטים בשילוב הומור, וכן מבטאים את כישרונם בתחומי הגרפיקה, המשחק והמוזיקה.
הסביבה מותאמת לתוכנית הלימודים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: קוד פלוס היא סדרה ללימוד קוד בשפת סקראץ' לכיתות ד–ו הכוללת סביבות דיגיטליות וספרי לימוד בשלושה שלבים.
ספר הלימוד והסביבה מאפשרים לתלמידים לפתח מיומנויות של חשיבה חישובית, חשיבה ביקורתית, אוריינות דיגיטלית, יצירתיות ועוד.
בקוד פלוס התלמידים לומדים קוד בעזרת בניית משחקים. הם מפתחים את יכולותיהם לכתוב סיפורים ותסריטים בשילוב הומור, וכן מבטאים את כישרונם בתחומי הגרפיקה, המשחק והמוזיקה.
הסביבה מותאמת לתוכנית הלימודים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: המדריך מלווה את ההוראה של מגזין "ישראלים צעירים" וכולל:
1. רציונל הפיתוח של המגזין והתאמתו לתוכנית הלמידים.
2. הסבר מקיף על מרכיביו הייחודיים של המגזין.
3. טבלה המציגה את כל תכני המגזין ומאפשר ליצור באמצעותה רצפים על פי שיקול דעתם של המורים.
4. הצעות ללמידה והוראה באמצעות גיליונות המגזין.
5. הצעות לטיפול בנושאים רגישים בחברה הישראלית.
6. למדריך מצורפת שכבה דיגיטלית הכוללת רצפי הוראה מומלצים לכל אחד מגיליונות המגזין.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: גאומטרייה
- לוח השנה וחישובי זמן
- מצולעים
- מדידת שטח
- סימטרייה
-  תיבות
- מדידת נפח
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ד
ספר 12
• שברים - חלק ג
• כפל וחילוק - חלק ב
• מספרים ראשוניים ומספרים פריקים
• חקר נתונים וניתוח סיכויים
• חזקות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ד
ספר 11
• שברים - חלק ב
• כפל וחילוק - חלק א
• סימני התחלקות ב־ 3, ב־ 6 וב־ 9
• בעיות מילוליות דו־שלביות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ד
ספר 10
• שברים - חלק א
• המספרים עד מיליון המבנה העשרוני, חיבור וחיסור
• גימטרייה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: התכנית 'אל תלעגו לי' פותחה במקור בארה"ב על ידי ארגון בשם " Operation Respect " שהקים הזמר פיטר יארו, חבר להקת "פיטר פול ומרי". הארגון חרת על דגלו מטרה לאפשר לכל ילדה וילד לגדול בקהילה המושתתת על שוויון, סובלנות וכבוד הדדי. בתמיכה ובסיוע של שגרירות ארה"ב בישראל, הותאמה התכנית ופותחה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח).
לבתי-הספר היהודיים והערביים בישראל. מטח אף מפעיל את התכנית בשיתוף משרד החינוך (מחוז מרכז) בעשרות בתי-ספר בארץ.
מהדורה זאת של החוברת היא גרסה מעודכנת ומורחבת, פרי פיתוח של צוות התכנית במטח.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מדריך למורה המלווה את ספר 12, שבו פרקים אלה: שברים – חלק ג, כפל וחילוק – חלק ב, מספרים ראשוניים ומספרים פריקים, חקר נתונים וניתוח סיכויים וחזקות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מדריך למורה המלווה את ספר 11, שבו פרקים אלה: שברים – חלק ב, כפל וחילוק – חלק א, סימני התחלקות ב־3, ב־6 וב־9 ובעיות מילוליות דו־שלביות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: גיליון מתוך סדרת גיליונות הערוכים כעיתון ילדים. הגיליון כולל ראיון עם ילדים וילדות המספרים על חייהם, על משפחתם ועל היישוב שלהם. הגיליון כולל כתבות, סיפורית, קומיקס, שעשועונים.
גיליון זה עוסק בנושאים: עליה בכלל והעליה מאתיופיה, ערים על חוף הים התיכון, גזענות מהי?
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: גיליון מתוך סדרת גיליונות הערוכים כעיתון ילדים. הגיליון כולל ראיון עם ילדים וילדות המספרים על חייהם, משפחתם והיישוב שלהם. הגיליון כולל כתבות, סיפורית, קומיקס, שעשועונים.
גיליון זה עוסק בנושאים:  ירושלים – בירת ישראל,  קהילה – מהי?,  דעות קדומות, יום הזיכרון לחללי צה"ל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: גיליון מתוך סדרת גיליונות הערוכים כעיתון ילדים. הגיליון כולל ראיון עם ילדים וילדות המספרים על חייהם, משפחתם והיישוב שלהם. הגיליון כולל כתבות, סיפורית, קומיקס, שעשועונים.
גיליון זה עוסק בנושאים:  הקיבוץ – מהו?,  קיימות – שימור מול פיתוח, צרכנות, ערכים שבין אדם לחברו.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: גיליון מתוך סדרת גיליונות הערוכים כעיתון ילדים. הגיליון כולל ראיון עם ילדים וילדות המספרים על חייהם, על משפחתם ועל היישוב שלהם. הגיליון כולל כתבות, סיפורית, קומיקס, שעשועונים.
גיליון זה עוסק בנושאים:  אזור הנגב,  הבדואים – מי הם?,  הקמת יישובים חדשים , שוויון זכויות, מגוון של מאפיינים תרבותיים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: גיליון מתוך סדרת גיליונות הערוכים כעיתון ילדים. הגיליון כולל ראיון עם ילדים וילדות המספרים על חייהם, על משפחתם ועל היישוב שלהם. הגיליון כולל כתבות, סיפורית, קומיקס, שעשועונים.
גיליון זה עוסק בנושאים:  יישובים כפריים, חקלאות,  עובדים זרים ומהגרים, אזור הערבה, קבלת האחר וצרכים מיוחדים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: גיליון מתוך סדרת גיליונות הערוכים כעיתון ילדים. הגיליון כולל ראיון עם ילדים וילדות המספרים על חייהם, משפחתם והיישוב שלהם. הגיליון כולל כתבות, סיפורית, קומיקס, שעשועונים.
גיליון זה עוסק בנושאים: הערבים אזרחי ישראל,  ערים ערביות בישראל, מידע על האסלאם ועל הנצרות, הגליל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: גיליון מתוך סדרת גיליונות הערוכים כעיתון ילדים. הגיליון כולל ראיון עם ילדים וילדות המספרים על חייהם, משפחתם והיישוב שלהם. הגיליון כולל כתבות, סיפורית, קומיקס, שעשועונים.
גיליון זה עוסק בנושאים: הכרות עם האוכלוסייה החרדית, שינויים ביישוב, הגנה על הסביבה וקיימות, גמילות חסד, אזור עמק האלה ושפלת יהודה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: גיליון מתוך סדרת גיליונות הערוכים כעיתון ילדים. הגיליון כולל ראיון עם ילדים וילדות המספרים על חייהם, על משפחתם ועל היישוב שלהם. הגיליון כולל כתבות, סיפורית, קומיקס, שעשועונים.
גיליון זה עוסק בנושאים:  הכרות עם תל אביב-יפו, ערים מעורבות, שבת, נתונים סטטיסטיים על ערים בישראל, מחאה וצדק חברתי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מדריך למורה המלווה את ספר גאומטרייה שבו פרקים אלה: לוח שנה וחישובי זמן, מצולעים, מדידת שטח, סימטרייה, תיבות ומדידת נפח.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מדריך למורה המלווה את ספר 10, שבו פרקים אלה: שברים – חלק א, המספרים עד מיליון (המבנה העשרוני, חיבור וחיסור) וגימטרייה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר מיועד לכיתה ד, ובו הנושאים האלה: לוח שנה וחישובי זמן, מצולעים, מדידת שטח, סימטרייה, תיבות ומדידת נפח.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר מיועד לכיתה ד, ובו פרקים אלה: שברים – חלק ג, כפל וחילוק – חלק ב, מספרים ראשוניים ומספרים פריקים, חקר נתונים וניתוח סיכויים וחזקות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר מיועד לכיתה ד, ובו פרקים אלה: שברים – חלק ב, כפל וחילוק – חלק א, סימני התחלקות ב־3, ב־6 וב־9 ובעיות מילוליות דו־שלביות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר מיועד לכיתה ד, ובו פרקים אלה: שברים – חלק א, המספרים עד מיליון (המבנה העשרוני, חיבור וחיסור) וגימטרייה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב זלמנוב, אריק לויוב, אלישיב קפלון
תיאור: אלפון מושגים בהלכה, ספרון עזר לספר הלכות והליכות, כיתות ד-ח.
מה בספר:
בבואנו להעמיק בהלכה, עלינו להכיר משגים וכללים שונים שעליהם היא מבוססת.
מטרת האלפון שלפניכם היא לסייע לתלמידים לסגל לעצמם את השפה ההלכתית ולרכוש מיומנות בסיסית לניתוח מקרים ולניסוח שאלה מושכלת לרב.
כדי להתמצא בהלכה, חשוב שהתלמיד ילמד לנסח נתונים בצורה מדויקת, תוך התיחסות לנסיבות,
לשעורים (מדות) וכדומה.
לצורך כך רוכזו באלפון זה מושגי הבסיס הקשורים לתוכנית הלימודים בהלכה לתלמידים מכתה ד' ומעלה.
נסיים בתפילה ובתקוה כי לימוד ההלכה בעיון ובהעמקה יביא לקיום המעשי של ההלכה, תוך הקפדה על כל פרטי המצוה וביתר חיות, ויהיה זה עוד צעד לקרוב הגאולה האמיתית והשלימה.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: צוות מטח .
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: הלוח העברי; שפת הסימנים; "ייחודו של יוצר" - אריך קסטנר.
היבטים לשוניים: משפטים וכינויי גוף פרודים וחבורים; בקשות, הוראות או חוקים; לשון השלילה; חידושי מילים.
דגשים מיוחדים: חשיבות הלימוד והזכות ללמוד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: שפת הסימנים; עצלנים וחרוצים; לומדים מחכמים; "ייחודו של יוצר" - אריך קסטנר.
היבטים לשוניים: משפטים וכינויי גוף פרודים וחבורים; בקשות, הוראות או חוקים; לשון השלילה; חידושי מילים. דגשים מיוחדים: להיות ילדים בעולם.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: הרב משה צבי נריה; מוזיקה לימי חג וחול; דרך השוקולד.
היבטים לשוניים: קשר בין פעלים ושמות; סופיות שונות; הערך המילוני והמילון הממוחשב.
דגשים מיוחדים: צעירים, זקנים ויחסים בין-דוריים; טקסטים חזותיים כמקורות מידע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: ילדים משנים את העולם; כעס; חוכמת הזקנים; דרך השוקולד.
היבטים לשוניים: קשר בין פעלים ושמות; סופיות שונות; הערך המילוני והמילון הממוחשב.
דגשים מיוחדים: אגדות, מעשיות וסיפורי עם, טקסטים חזותיים כמקורות מידע.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: נויה שגיב, גליה סמו
תיאור: 'תנ"ך לכיתה ד : יהושע - שופטים - מדריך למורה' מלווה את ספר הלימוד, הכולל את פרקי הלימוד הנדרשים לפי תכנית הלימודים המעודכנת במקרא לבתי הספר הממלכתיים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: תכנית 'אל תלעגו לי' היא תכנית מערכתית למניעת הצקות ואלימות וליצירת סביבה בטוחה ומכבדת.
בתוכנית ארבעה פרקים: הבעת רגשות; אכפתיות והתחשבות; פתרון יצירתי לסכסוכים; לקבל את השונה.
מאת: נויה שגיב
תיאור: ספר לימוד 'תנ"ך לכיתה ד: יהושע - שופטים', עם איורי קומיקס הכולל את פרקי הלימוד הנדרשים לפי תכנית הלימודים המעודכנת במקרא לבתי הספר הממלכתיים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מירה אואן, שלומית חייט, שרה שלום
תיאור: התכנית הכל חדש משלבת את הקניית ראשית הקריאה עם הקניית שפה שנייה לתלמידים עולים.
מטרת התכנית לשלב בהדרגה ובזמן קצר יחסית את התלמידים בלימודים הרגילים בכיתת האם, בבית-הספר ובחברת הילדים.
סדרת הכל חדש כוללת שלושה ספרים: הספר הראשון, הכל חדש-א מקנה ידע לשוני בסיסי של תקשורת יום-יומית בשילוב ראשית הקריאה והכתיבה.
הספרים הבאים, הכל חדש-ב והכל חדש-ג מטיילים בארץ מרחיבים את הידע הלשוני בעזרת תכנים הקשורים לעולם התלמידים ולעולם התרבות בארץ (אתרים בארץ, שירי הווי, אגדות עממיות ועוד).
התכנית פותחה בשיתוף משרד החינוך, האגף לשירותי חינוך ורווחה, המחלקה לקליטת תלמידים עולים והאגף לתכניות לימודים.
הכל חדש-ב – ספר לימוד לכיתות ב-ה:
הספר כולל 10 יחידות העוסקות בהרחבת הידע הלשוני והתוכני. הכל חדש-ב מהווה המשך לנלמד בספר הכל חדש-א אך יש בו הרחבה ניכרת של אוצר המילים, בתבניות ובתכנים.
הכל חדש-ב סובב סביב קבוצת ילדים – "חבורת המצוינים". התלמידים קוראים את השיחות של חברי קבוצת המצוינים ואת קטעי היומן שנכתבו ב"מחברת הקבוצה".
ההנחיות למורה כתובות בגוף הספר: רשימת אוצר המילים הנלמד בכל יחידה, הערות דידקטיות והצעות מפורטות לפעילות מומלצת בכל עמוד. הספר מאושר ע"י משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: מירה אואן, שלומית חייט
תיאור: התכנית הכל חדש משלבת את הקניית ראשית הקריאה עם הקניית שפה שנייה לתלמידים עולים. מטרת התכנית לשלב בהדרגה ובזמן קצר יחסית את התלמידים בלימודים הרגילים בכיתת האם, בבית-הספר ובחברת הילדים.
סדרת הכל חדש כוללת שלושה ספרים: הספר הראשון, הכל חדש-א מקנה ידע לשוני בסיסי של תקשורת יום-יומית בשילוב ראשית הקריאה והכתיבה.
הספרים הבאים, הכל חדש-ב והכל חדש-ג מטיילים בארץ מרחיבים את הידע הלשוני בעזרת תכנים הקשורים לעולם התלמידים ולעולם התרבות בארץ (אתרים בארץ, שירי הווי, אגדות עממיות ועוד).
התכנית פותחה בשיתוף משרד החינוך, האגף לשירותי חינוך ורווחה, המחלקה לקליטת תלמידים עולים והאגף לתכניות לימודים.
הכל חדש-א – ספר לימוד לכיתות ב-ה, הספר כולל 13 יחידות העוסקות בראשית הקריאה והכתיבה ובידע לשוני בסיסי בעברית.
כל יחידה מתחילה בהקנייית מיומנויות האזנה ודיבור באמצעות איורים, וממשיכה בהקניית מיומנויות קריאה וכתיבה באמצעות תרגילי קריאה שונים, דיאלוגים, ציורי "קומיקס" וטקסטים קצרים, וכן פינה שבה התלמידים כותבים על עצמם במילים שרכשו.
ההנחיות למורה כתובות בגוף הספר: רשימת התכנים החדשים הנלמדים בכל יחידה, הצעות להקנייה ולתרגול בעל-פה וכן הצעות לפעילויות מומלצות בכל עמוד.  הספר מאושר ע"י משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: מירה אואן, שלומית חייט, שרה שלום
תיאור: התכנית הכל חדש משלבת את הקניית ראשית הקריאה עם הקניית שפה שנייה לתלמידים עולים.
מטרת התכנית לשלב בהדרגה ובזמן קצר יחסית את התלמידים בלימודים הרגילים בכיתת האם, בבית-הספר ובחברת הילדים.
סדרת הכל חדש כוללת שלושה ספרים: הספר הראשון, הכל חדש-א מקנה ידע לשוני בסיסי של תקשורת יום-יומית בשילוב ראשית הקריאה והכתיבה.
הספרים הבאים, הכל חדש-ב והכל חדש-ג מטיילים בארץ מרחיבים את הידע הלשוני בעזרת תכנים הקשורים לעולם התלמידים ולעולם התרבות בארץ (אתרים בארץ, שירי הווי, אגדות עממיות ועוד).
התכנית פותחה בשיתוף משרד החינוך, האגף לשירותי חינוך ורווחה, המחלקה לקליטת תלמידים עולים והאגף לתכניות לימודים.
הכל חדש-ג מטיילים בארץ – ספר לימוד לכיתות ד-ו:
ספר זה כולל 5 יחידות לימוד מודולריות המתמקדות בהרחבה ניכרת של אוצר המילים והתכנים.
הכל חדש-ג מטיילים בארץ סובב סביב קבוצת תלמידים המשתתפים בחוג "המטיילים הצעירים", במסגרתו הם יוצאים לטיולים ברחבי הארץ ומכירים מקומות שונים.
כל יחידה מתרכזת במקום מסוים בארץ ועומדת בפני עצמה. מכיוון שאין דירוג בין היחידות, המורה יכול ללמד אותן בכל סדר שיבחר.
הספר מתבסס על הנלמד בשני הספרים הראשונים בסדרה, אך יש בו הרחבה ניכרת של אוצר המילים ושל התכנים הקשורים הן למקצועות הלימוד בבית-הספר (מולדת, טבע, היסטוריה) והן לתרבות ולהווי של החיים בארץ.
התלמידים נחשפים באמצעותו לסוגים שונים של טקסטים: דיאלוגים בלשון הדיבור, טקסטים שימושיים (הודעות), טקסטים ספרותיים (אגדה, שיר) וטקסטים אינפורמטיביים.
ההנחיות למורה וההצעות לפעילויות מופיעות בתחתית כל עמוד לאורך הספר.
הספר מאושר ע"י משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
הצג עוד תוצאות