נמצאו 66 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: EXAM PRACTICE FOR MODULE A contains 10 test papers. Each paper reflects the latest Bagrut format, containing Access to Information from Written Texts (Reading) and Access to Information from Spoken Texts (Listening).
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: צוות מדעים מטח
תיאור: הספר "חשמל ומגנטיות" מיועד ללמידה ותרגול של התכנים הכלולים בפרק "אלקטרומגנטיות" במסגרת תכנית הלימודים המעודכנת בפיזיקה ברמת 5 יח"ל לתלמידי תיכון.
הספר כולל שלושה חלקים: "אלקטרוסטטיקה", "אלקטרודינמיקה", "אלקטרומגנטיות", המחולקים ל - 19 פרקי לימוד.
כל פרק לימוד מכיל:
- רקע תיאורטי המוגש ללומד בשפה בהירה ומובנת בליווי דגשים פדגוגגיים רלוונטיים.
- מגוון דוגמאות חישוביות ופתרון מלא להן.
- אוסף עשיר של תרגילים לתרגול עצמי, המסודרים לפי דרגת קושי עולה.
תשובות לתרגילים מובאות בסוף הספר.
לצוות הפיתוח של הספר "חשמל ומגנטיות" נסיון עשיר בהוראת פיזיקה לתיכון, בהגשה לבגרות, בכתיבת ספרי תרגילים לבגרות, וכן בפיתוח תכנים דידקטיים להוראת הפיזיקה במסגרת התיכון הווירטואלי של משרד החינוך ובמסגרות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Roberta Revesz
תיאור: High Five Practice Book accompanies High Five, a stimulating and challenging course for 5-point students in the 11th and 12th grades, at Stages Two and Three of the Proficiency Level.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Roberta Revesz
תיאור: High Five is a stimulating and challenging course for 5-point students in the 11th and 12th grades, at Stages Two and Three of the Proficiency Level.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: קרן בן-שושן, גילי צליק, איילת רוז
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: Anya Benjamin Norman, Ellen Zelenko
תיאור:
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: אופירה גל, אמנון קרטין, יוסף גלס
תיאור: המקראה "המזרח התיכון בפתח המאה ה-21" היא אסופה של מאמרים הדנים בקשת רחבה של תופעות ותהליכים במזרח התיכון, בתחומים שונים: גיאופוליטיקה, אוכלוסיה, יישובים, כלכלה ואיכות סביבה. המאמרים מלווים באמצעים דידקטיים שונים: תקציר המאמר, הסברים למושגים, פעילויות, עדכונים, פריטים להעשרה ולהרחבה, מוקדי דיון, הפניות לאתרי אינטרנט ועוד. המאמרים במקראה נכתבו בידי חוקרים ידועים בתחומם, ופיתוח המקראה כולה לווה בייעוץ מדעי קפדני. במקראה משולבים מקורות מידע מגוונים: מפות , תצלומים, טבלות, תרשימים לסוגיהם וקטעי עיתונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
נטע-מטח
מאת: Ellen Zelenko, Anya Benjamin Norman, Naomi Gantz
תיאור: This book, while intended for five-point classes, takes into account that the level of any given class may be heterogeneous. Therefore, in addition to the vocabulary practice found in the Student’s Book, suggestions for pre-teaching vocabulary have been included in the Teacher’s Guide.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Harriet Coddington, Chava Shatsky, Ellen Zelenko
תיאור: EXAM PRACTICE FOR MODULE C contains 10 test papers. Each paper reflects the latest Bagrut format, containing Access to Information from Written Texts (Reading) and Presentation (Writing).
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Anya Benjamin Norman, Chava Shatsky, Ellen Zelenko
תיאור: EXAM PRACTICE FOR MODULE E contains 10 test papers. Each paper reflects the latest Bagrut format, containing Access to Information from Written Texts (Reading) and Access to Information from Spoken Texts (Listening).
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Ellen Zelenko, Anya Benjamin Norman, Naomi Gantz
תיאור:
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: עדי רוזן
תיאור: הספר שלפניך עוסק בפיזיקה אטומית (פרקים: א - ד) ובפיזיקה גרעינית (פרקים: ה -ח). התפיסה האטומיסטית צמחה ביוון הקדומה, עם העלאת רעיון קיום אטומים על ידי דמוקריטוס. אולם עיקר המחקר בנושא זה נערך בשלהי המאה התשע-עשרה ובתחילת המאה העשרים. הפיזיקה הגרעינית פותחה כולה במאה העשרים.
מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעיםאוניברסיטת תל אביבישראל. משרד החינוך
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
נטע-מטח
מאת: Anita Hasson, Gloria Spielman
תיאור: FOCUS PRACTICE BOOK accompanies FOCUS, a fully integrated course for 3-point students at Intermediate Level, Stage 3 in high school.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: יגאל משעול
תיאור: הספר מיועד לניגשים לבחינת הבגרות בהיסטוריה חלק ב’ (מספר שאלון 022106). מאושר על ידי משרד החינוך (מספר אישור 4371).
היי סקול בע"מ
מאת: יגאל משעול
תיאור: הספר עוסק במפעל הקמתה וביסוסה של מדינת ישראל.
הוא מיועד לניגשים לבחינת הבגרות בהיסטוריה חלק ב’ (מספר שאלון 022106).
מאושר על ידי משרד החינוך (מספר אישור 4393).
היי סקול בע"מ
מאת: Anita Hasson
תיאור: FOCUS is a fully integrated course for 3-point students at Intermediate Level, Stage 3 in high school. It meets the requirements of the Revised English Curriculum and is approved by the Ministry of Education. FOCUS has a Practice Book, Teacher’s Guide and Audio CDs (listening and reading). Also available in digital format.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: דניאל הרטמן, רני יגר, עמית אלון, אשר גרינר
תיאור: "לעתים נראה כאילו לא בחרנו בזהותנו: לא בחרנו בהורינו, לא בחרנו בהשתייכותנו הלאומית, לא בחרנו היכן להיוולד.
אולם בזהותנו ישנם רכיבים רבים שבהם כן בחרנו.  וכמו כן בידינו לבחור איזו משמעות להעניק לאותם רכיבים בזהותנו שבהם לא בחרנו.
כך היא הזהות היהודית עבור רבים מאתנו. עבור אלו שנולדו כיהודים בארץ ישראל, היהדות אינה נראית כבחירה והיא אולי אף מובנת מאליה: אנו חיים בסביבה יהודית, מציינים את החגים והמועדים היהודיים ומדברים בשפת היהודים — עברית.
בספר לימוד זה נדון בזהות היהודית. אנו סבורים שמתוך לימוד מקורות יהודיים העוסקים בהיבטים שונים של זהות יהודית ניתן לדעת יותר, וכך לבחור בזהות היהודית שלנו, כפי שהיא מתאימה לנו, ולמצוא בה משמעות.
ההלכה היהודית והחוק במדינת ישראל מגדירים יהודי כמי שאמו יהודייה. בספר נדון בהגדרה זו, וכן נציג דרכים אחרות להגדרת היהדות והיהודים, ונראה כי הבחירה ביהדות יכולה לבוא מכיוונים שונים ומגוונים.
אנו סבורים שהזהות היהודית העצמית שלנו) שאינה בהכרח על פי ההגדרה ההלכתית או החוקית (מושתתת על יסודות שונים.
אנו ציבור מגוון של אנשים ויש בקרבנו יהודים שונים שבסיס הזהות שלהם אף הוא מגוון. יש הדבקים בהגדרה ההלכתית כיסוד לזהותם; יש הרואים בשפה העברית יסוד מרכזי ביהדותם; ויש שעצם הישיבה בארץ ישראל היא עבורם יסוד לזהות יהודית" (מתוך ההקדמה).
תכנית בארי - מכון שלום הרטמן
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 5' מיועד לרמת המתקדמים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הספר 'בשביל העברית 5' מופיע במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית נטע-מטח היא תכנית מדורגת, ויש בה שלוש רמות: רמת המתחילים, רמת הביניים ורמת המתקדמים.
נטע-מטח
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים.
בכיתות ו-י"ב.
הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 4  חלק ב' מיועד לרמת הביניים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הסדרה מופיעה גם במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית 'נטע-מטח' היא תכנית מדורגת, ויש בה ארבע רמות: רמת מתחילים, רמת מתחילים גבוהה, רמת ביניים, רמת מתקדמים.
נטע-מטח
מאת: גנאדי ארנוביץ, מיכאל משלר, גדעון שורץ, לאה קרניאל, גלעד אמיר
תיאור: ספר זההוא עיבוד של הספר "פרקי הסתברות לביה"ס התיכון" שיצא במהדורת ניסוי ויועד לתלמידים הלומדים ברמה
של 4 ו- 5 יחידות לימוד.
כמו מהדורת הניסוי, כולל ספר זה את כל החומר העיוני הקשור לנושא, והוא מלווה בהסברים מפורטים ובדוגמאות רבות.
אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגיישראל. משרד החינוך
מאת: עדי רוזן
תיאור: הספר עוסק בהצגתם של ארבעה מודלים של האור, כפי הנדרש על פי תכנית הלימודים בפיזיקה: המודל החלקיקי של ניוטון, מודל הגלים המכניים, מודל הגלים האלקטרומגנטיים והמודל הדואלי של האור.
בספר שמונה פרקים:
פרק א: המושג "מודל"
פרק ב: המודל החלקיקי של האור
פרק ג: תכונות של פולסים חד- ממדיים והשוואתן לתכונות האור
פרק ד: גלים חד- ממדיים מחזוריים
פרק ה: תכונות של גלים דו-ממדיים והשוואתן לתכונות האור
פרק ו: התאבכות ועקיפה
פרק ז: מודל הגלים האלקטרומגנטיים של האור
פרק ח: המודל הדואלי של האור
הספר מבוסס על המחצית השנייה של הספר "מודלים של האור מניוטון עד איינשטיין" שהיה מיועד לתלמידי כיתות י'.
הספר החדש מתאים לתלמידי כיתות י"א-י"ב הלומדים לקראת בחינת הבגרות ברמה של 3 יחידות לימוד או ברמה של 5 יחידות לימוד.
נושאים הנדרשים ב- 5 יח"ל ואינם נדרשים ב- 3 יח"ל מסומנים ב- . זה הסימון גם להבחנה בין תרגילים ל- 5 יח"ל אשר אינם נדרשים עבור 3 יח"ל.
הספר מלווה בעשרות איורים צבעוניים – תצלומים ותרשימים. כמו כן הוא כולל דוגמאות פתורות שמטרתן להנחות את הלומד בפתרון בעיות.
בסוף כל פרק מופיע קובץ תרגילים המחולק לשלושה: החלק הראשון כולל תרגילים המותאמים לסעיפי הפרק השונים; הם מיועדים בעיקר לתרגול החומר המופיע בסעיף.
החלק השני כולל תרגילים אינטגרטיביים – נועדות לתרגול החומר המופיע בכל הפרק, ומשמש גם כמאגר תרגילים המאפשר להתכונן לבחינה מסכמת של הפרק.
החלק השלישי כולל תרגילי העמקה, שרמתם לרוב גבוהה מעט מהנדרש לבחינות הבגרות בפיסיקה.
ספר זה הוא השני בסדרה של שלושה ספרים ללימוד נושא החובה "קרינה וחומר" שבתכנית הלימודים.
שני הספרים האחרים הם:"קרינה וחומר כרך א– אופטיקה גאומטרית" (יצא לאור במאי 2008).
"קרינה וחומר כרך ג– מודלים של האטום והגרעין" (יצא לאור בשנת 2007).
מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעיםאוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגיישראל. משרד החינוך
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר מיועד לתלמידי החטיבה העליונה הלומדים את הנושא "מבוא לטכנולוגיות עתירות מדע וידע", במסגרת יחידות הלימוד הרביעית והחמישית במדעי הטכנולוגיה.
ספר זה גם יכול לשמש כספר התנסות עבור המקצוע "מבוא למערכות מידע" (אחד מנושאי הבחירה של היחידה השלשית לבגרות במדעי המחשב).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים בשביל העברית, מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים.
בכיתות ו-י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.הספר בשביל העברית 3 מיועד לרמת המתחילים הגבוהה.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הספר 'בשביל העברית 3' מופיע במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית נטע-מטח היא תכנית מדורגת, ויש בה ארבע רמות: רמת מתחילים, רמת מתחילים גבוהה, רמת ביניים, רמת מתקדמים.
נטע-מטח
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: גרפיקה ממוחשבת בכלל, וגרפיקה ממוחשבת תלת-ממדית בפרט, הן מושגים מרכזיים בהבנת העקרונות שעל פיהם פועלת מערכת גרפית ממוחשבת תלת-ממדית, שבאמצעותה יוצרים מראות כמו בסרטי קולנוע, או במשחקי מחשב המכניסים את הצופה לתוך סצנות מרהיבות עין הנראות מציאותיות ואמיתיות אף על פי שהן דמיוניות לחלוטין.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתהאוניברסיטה הפתוחה
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: (מתוך המבוא לספר:  "מכשור ומדידות") הקורס מכשור ומדידות מטרתו להעניק לתלמיד את הכלים והידע הדרושים להפעלת מכשור מדידה מתקדם.
במהלך הקורס יכיר התלמיד את מכשירי המדידה המתקדמים ביותר המצויים היום בשוק, וילמד את עקרון פעולתם ואת אופן הפעלתם.
כמו כן ילמד התלמיד כיצד לבנות מערכי מדידה מתקדמים לביצוע מדידות מורכבות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתהאוניברסיטה הפתוחה
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר מחולק שלני חלקים: החלק הראשון עוסק ב "ניסויים בתקשורת תקבילית", החלק השני עוסק ב "ניסויים בתקשורת ספרתית".
הניסויים בספר זה נערכים בהדמיה, בסביבת תוכנת ההדמיה EWB. ניתן כמובן להפעילם אחרת - לאחר התאמה מסוימת.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: חקר ביצועים הוא תחום מדעי מתמטי, העוסק בפתרון בעיות מעשיות באמצעות ייצוגן במודלים מתמטיים.
רוב היישומים של חקר הביצועים עוסקים בפתרון בעיות אופטימיזציה.
הספר מיועד לתלמידי החטיבה העליונה, הלומדים את יחידת הלימוד החמישית לבגרות במדעי המחשב.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אורי רימון, חנה פרל, סטלה שגב
תיאור: הספר 'פונקציות טריגונומטריות' הוא ברמה של 5 יחידות לימוד.
תוכן העניינים בספר:
1.מעגל המספרים
2.הפונקציות סינוס וקוסינוס
3.פונקציות הטנגנס והקוטנגנס
4.משוואות וזהויות
5.שינויים בגרף הפונקציה
6.משולשים
7.לא רק למתמטיקאים
8.הנגזרות של הפונקציות
9.זהויות ומשוואות מתקדמות
10.משולשים כללים
11.יישומים טריגונומטריים במישור
12.טריגונומטריה במרחב
האוניברסיטה העברית. המרכז להוראת המדעים ע"ש עמוס דה שליטישראל. משרד החינוך
מאת: עדי רוזן
תיאור: כרך זה הוא החלק השני של הספר 'מכניקה ניוטונית  - כרך א'.
הספרים מכניקה ניוטונית כרכים א' וב' מציגים את תורת המכניקה המכילה את חוקי התנועה שנוסחו ע"י ניוטון בעקבות המהפכה המדעית שהתחוללה במאה השבע עשרה.
כרך ב' כולל את הנושאים: התנע ושימורו, אנרגיה מכנית ושימורה, מערכות מורכבות (לא בתוכנית הלימודים), תנועה הרמונית פשוטה, כבידה, מעבר למכניקה הניוטונית-כבידה ועיקרון השקילות.
מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעיםישראל. משרד החינוך
מאת: שולמית בוקסבוים, חנה פרל, סטלה שגב, גריגורי שפורין
תיאור: ספר זה מכיל את כל החומר בחשבון דיפרנציאלי ואינגרלי הכלול בשאלון 006, למעט פונקציות טריגונומטריות .
הוא מבוסס על ספרים קודמים שהופיעו במרכז להוראת המדעים בנושאים אלה והוספנו להם פרק חדש בחשבון אינטגרלי.
הנושאים הקשורים לפונקציות טריגונומטריות מרוכזים בספר אחר של המרכז להוראת מדעים, אך למרות זאת ישנן בספר גם תרגילים בנושא זה (פונקציות טריגונומטריות) בנושאים הרלוונטים, כמו: פונקציות מורכבות, קעירות, אינטגרלים.
בחלק התיאורטי ישנם הסברים בהירים כך שהתלמידים יוכלו לקרא בעצמם, אך עם זאת הקפדנו על ניסוחים ודיוק מתמטי מרבי.
הוספנו מספר גדול של דוגמאות פתורות להמחשת דרכי הפתרון השונות.
האוניברסיטה העברית. המרכז להוראת המדעים ע"ש עמוס דה שליטישראל. משרד החינוך
מאת: עדי רוזן
תיאור: הספר "מכניקה ניוטונית" כרך א' מציג את חוקי התנועה שנוסחו ע"י ניוטון, כשיאה של המהפכה המדעית שהתחוללה במאה השבע עשרה.
הספר כולל את הפרקים:
א. קינמטיקה-תנועה על קו ישר
ב. קינמטיקה- תנועה במישור
ג. כוחות ומצבי התמדה
ד. החוק השני של ניוטון
ה. תנועה במישור (זריקה אופקית ומשופעת, ותנועה מעגלית).
הספר הודפס בכל הצבעים, ובו כמה איפיונים יחודיים:
- מוצגת סקירה היסטורית קצרה (כ-2-3 עמודים) של התפיסות שקדמו למכניקה של ניוטון: התפיסה של אריסטו ותפיסת האימפטוס שפותחה בימי הביניים. מחקרים הראו שמודעות לתפיסות אלה עשויות לשפר את הבנת המכניקה הניוטונית.
- וקטורים מסוגים שונים (כוח, מהירות, תאוצה ...) מוצגים בתרשימים בצבעים שונים, כדי למנוע בלבול ביניהם.
- מוצגות במפורש כ- 5-6 תפיסות מוטעות רווחות במיוחד, ואשר מוכרות כמפריעות להבנת המכניקה הניוטונית. התפיסות המוטעות מוצגות לצד צלמית שעליה רשום "זהירות מוקשים". הן נועדו לעזור ללומד לא ליפול בפחים מוכרים.
- קבצי התרגילים בכל פרק מויינו לתרגילים המלווים את ההוראה השוטפת, לתרגילי סיכום (תרגילים "בגרותיים" שנועדו לתרגל חומר אינטגרטיבי של הפרק ולאפשר תרגול לפני בחינה מסכמת של הפרק), ולתרגילי העמקה.
את הספר מכניקה ניוטונית כרך א משלים כרך ב.
מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעיםישראל. משרד החינוך
מאת: עופר פריאל
תיאור: ישראל – מאמרים.
מקראה אינטרנטית בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה.
במקראה זו מאמרים מתחומי מחקר שונים בגיאוגרפיה של ישראל, שעובדו והותאמו לתלמידי החטיבה העליונה. המאמרים כלולים בחומר הלימוד הנדרש לבחינת הבגרות בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה, והם מכילים מושגים מוגדרים, משימות לדיון וחשיבה, וקישורים רלוונטיים למקורות מידע נוספים (תמונות, סרטונים, מצגות ועוד).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: עדי רוזן
תיאור: הספר עוסק בנושאי האופטיקה הגאומטרית כפי שהם מוגדרים בתכנית הלימודים בפיזיקה.
בספר חמישה פרקים:
פרק א: אור וראייה
פרק ב: החזרת אור
פרק ג: שבירת אור
פרק ד: עדשות כדוריות דקות
פרק ה: העין וליקויי ראייה
הספר מבוסס על המחצית הראשונה של הספר "מודלים של האור מניוטון ועד אינשטיין" שהיה מיועד לתלמידי כיתות י'. הספר החדש מתאים לתלמידי כיתות י' אך גם לתלמידי כיתות י"א-י"ב הלומדים לקראת בחינת הבגרות ברמה של 3 יחידות לימוד או ברמה של 5 יחידות לימוד. נושאים הנדרשים ב- 5 יח"ל ואינם נדרשים ב- 3 יח"ל מסומנים ב- $. זה הסימון גם להבחנה בין תרגילים ל- 5 יח"ל אשר אינם נדרשים עבור 3 יח"ל.
הספר מלווה בעשרות איורים צבעוניים – תצלומים ותרשימים. כמו כן הוא כולל דוגמאות פתורות שמטרתן להנחות את הלומד בפתרון בעיות.
בסוף כל פרק מופיע קובץ תרגילים המחולק לשלושה:
החלק הראשון כולל תרגילים המותאמים לסעיפי הפרק השונים; הם מיועדים בעיקר לתרגול החומר המופיע בסעיף.
החלק השני כולל תרגילים אינטגרטיביים – נועדות לתרגול החומר המופיע בכל הפרק, ומשמש גם כמאגר תרגילים המאפשר להתכונן לבחינה מסכמת של הפרק.
החלק השלישי כולל תרגילי העמקה, שרמתם לרוב גבוהה מעט מהנדרש לבחינות הבגרות בפיסיקה.
ספר זה הוא הראשון בסדרה של שלושה ספרים ללימוד נושא החובה "קרינה וחומר" שבתכנית הלימודים.שני הספרים האחרים הם:
קרינה וחומר כרך ב – מודלים של האור (יצא לאור בשנת 2008).
קרינה וחומר כרך ג – מודלים של האטום והגרעין (יצא לאור בשנת 2007).
מכון ויצמן למדע. המחלקה להוראת המדעיםאוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגיישראל. משרד החינוך
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
מאת: יוסי מורי, רז בינימיני, אורי גולומב, יפעת שוחט, עטרה איזקסון, מיכאל שנהב, נעמה רמות, אסף שלג, עודד אסף, איה גל
תיאור: הספר "תולדות המוזיקה" מיועד לתלמידי החטיבה העליונה במגמות המוזיקה בבתי הספר התיכוניים. הוא סוקר את התפתחות המוזיקה המערבית למן המאה התשיעית ועד למאה העשרים, דהיינו למן התחלות התיעוד המוזיקלי באמצעות כתב התווים הראשוני ועד לתיעודה באמצעים אלקטרו-אקוסטיים.
בספר תשעה פרקים, שכל אחד מהם מוקדש לתקופה אחת או לנושא אחד, ואשר נכתב ע"י מומחה בתחום.
הספר מציג את המוזיקה ואת הסוגות המרכזיות שלה באמצעות ניתוח יצירות מייצגות והוא מלווה בדוגמאות תווים, באיורים ובתמונות צבעוניות הממחישות את הרקע ההיסטורי, האמנותי והתרבותי של כל תקופה וסגנון.
בספר יש גם מילון מונחים מוזיקלי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יוחאי עדן, תמר ביאלה, איציק רבי
תיאור: הספר "יחיד וחברה" הוא יחידת לימוד בתורה שבעל-פה לתלמידי החטיבה העליונה.
ביחידת הלימוד מבחר סוגיות מן הספרות התלמודית, סוגיות שהן שער אל מקורות חז"ל ואל ספרות ההלכה ולדרכי החשיבה שלהם. לימוד המקורות האלה והדיון בהם, מאפשרים לנו לבחון את ערכי היהדות ואת חוקיה ולהבין טוב יותר את היותנו חלק מהחברה שאנו חיים בתוכה.
חמשת הפרקים בתכנית דנים בקשת רחבה של נושאים וסוגיות שבין היחיד לחברה: הפרק הראשון עוסק בערכו של היחיד ובמתח שבין העצמתו של הפרט לבין מחויבותו לחברה; הפרק השני והפרק השלישי מתמודדים עם סוגיית היחס אל הזולת ועם האחריות לחייו; הפרק הרביעי דן בהשבת אבדה וביחס לממון הזולת והפרק החמישי והאחרון עוסק בתרבות המחלוקת.
מכון שלום הרטמןתכנית בארי - מכון שלום הרטמן
מאת: אריאל אביב, ענבר גלילי-שכטר
תיאור: בספר זה - ערך חיי אדם בתרבות ישראל, אנו מציגים בפניכם אחדים מן הדיונים והוויכוחים הסוערים והמרתקים סביב שאלות אלה שהתרחשו במחשבת ישראל לדורותיה ובתרבות הכללית בכל הזמנים.
מעלות הוצאת ספרים בע"מ
מאת: Rita Carmel, Janet Goren
תיאור: it makes sense is a motivating course for Proficiency Level, Stages 2 and 3 for 4-point students in the 11th and 12th grade.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: Evelyn Ezra
תיאור: High Points ia a challenging course for 5-point students in the 11th and 12th grades,  at Stages 2-3 of the Proficiency Level.
ERIC COHEN BOOKS בע"מ
מאת: איריס צור ברגורי, אייל שפרוני, אקת'ם חאג' יחיא
תיאור: הספר "מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט בשפת JAVA" מתאים לתכנית הלימודים החדשה – 'תכנות בסביבת האינטרנט' (היחידה השלישית במקצוע 'מדעי המחשב'). הספר מכיל מבוא עיוני, התנסויות ותרגילים המתייחסים לנושאים הבאים: עקרונות העבודה במודל שרת/לקוח באינטרנט, פעולות בסיסיות בשרת הכרוכות בקבלת בקשה, הכנת דף ושליחת תגובה, ושימוש באובייקטים שמאפשרים התמודדות עם תכנות מצב-חסר (Stateless); עבודה עם מסד נתונים טבלאי וקישורו לאתר; תכנות צד לקוח בשפת JavaScript ועקרונות XML.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: איריס צור ברגורי, אקת'ם חאג' יחיא
תיאור: הספר "מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט בשפת #C" מתאים לתכנית הלימודים החדשה – 'תכנות בסביבת האינטרנט' (היחידה השלישית במקצוע 'מדעי המחשב'). הספר מכיל מבוא עיוני, התנסויות ותרגילים המתייחסים לנושאים הבאים: עקרונות העבודה במודל שרת/לקוח באינטרנט, פעולות בסיסיות בשרת הכרוכות בקבלת בקשה, הכנת דף ושליחת תגובה, ושימוש באובייקטים שמאפשרים התמודדות עם תכנות מצב-חסר (Stateless); עבודה עם מסד נתונים טבלאי וקישורו לאתר; תכנות צד לקוח בשפת JavaScript ועקרונות XML.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שירה גודמן, מיכל ברק
תיאור: • פערי השכר בישראל גבוהים ביותר. האם יש לחוקק חוק המגביל את שכרם של הבכירים במשק?
• לאחרונה עלו מחיריהם של מוצרי החלב בישראל בשיעור ניכר, ושוב עולה השאלה: האם יש להטיל פיקוח על    מחיריהם של מוצרי מזון בסיסיים?
• בעיות רבות מאפיינות את שירותי הרכבות בישראל. האם יש להעביר את הפעלת הרכבות לידי חברה פרטית?
• בנגב ובגליל קיים מחסור במקומות עבודה. האם יש להעניק לחברות זרות מענקים ופטור ממס כדי שיקימו את מפעליהם באזורים אלה?
• ומה בנוגע לחינוך? האם יש לעודד הקמתם של בתי ספר פרטיים, או שמא יש לאסור על כך?
סוגיות אלה ואחרות עולות מדי יום במציאות של חיינו, והן מעמידות לפנינו דילמות לא פשוטות. כיצד קשורות דילמות אלה ללימודי האזרחות? את התשובה לכך, ועוד - תמצאו בספר אתגר הרווחה במדינה הדמוקרטי
מעלות הוצאת ספרים בע"מ
מאת: עקיבא פלכסר, חנן גינת, זאב שטסל, בילי סביר, יהודה דינר, מוסטפה עספור, יואב יאיר
תיאור: ספר הלימוד 'כדור הארץ והסביבה' נועד לתלמידי כיתות יא-יב שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר הלימוד הוא פרי עבודה רבת שנים, שנטלו בה חלק אנשי אקדמיה בתחומי הגאוגרפיה, מדעי הסביבה ומדעי כדור הארץ; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
במרכז הספר עומדים אסונות הטבע והאסונות הסביבתיים, שהתלמידים נחשפים אליהם דרך כלי התקשורת בתדירות גבוהה, וכן תהליך ההתחממות הגלובאלית, שהשלכותיו על החיים על פני כדור הארץ מרחיקות לכת.
נושאים אלה משמשים נקודת מוצא להבנת תהליכי ההיווצרות של כדור הארץ ושל מגוון הנופים וסוגי האקלים על פניו, וכן לבחינת התנאים הדרושים לקיומם של האדם, החי והצומח - האוויר, המים, הקרקע, חומרי הבניה, המחצבים ומקורות האנרגיה. במהלך הספר מודגשת השפעתו הגדלה של המרכיב האנושי על המערכות המורכבות הבונות את כדור הארץ, וכן אחריותו של האדם לשלומו של העולם.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי הפיתוח שלו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; משולבות בו דילמות ערכיות ומטלות מגוונות, התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; הספר יוצא לאור גם בגרסה מודפסת וגם בגרסה דיגיטאלית, והגירסה הדיגיטלית כוללת קישורים למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד) וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שאנו חיים בו, ואף דרכים ורעיונות  איך לשנותו ולהפוך אותו למקום טוב יותר - מקום שבו קיימות ופיתוח בר-קיימא עומדים בראש מעייניהם של בני האדם, הלוקחים אחריות על שלמותן של מערכות הטבעיות ועל רווחתם של הדורות הבאים.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה      
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
הצג עוד תוצאות