נמצאו 52 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: תחום תוכן: אנגלית
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: התוכנית "עולמות" לכיתה ג היא סביבת למידה היברידית חדשנית, המשלבת בין סביבה דיגיטלית לספר לימוד, ונותנת מענה שלם, רלוונטי ועדכני לתוכנית הלימודים בחינוך לשוני.
התוכנית "עולמות" לכיתה ג כוללת תכנים מרתקים ואיורים מרהיבים, נותנת מענה לשונות הלומדים, מקדמת למידה פעילה, ומעודדת סקרנות, מעורבות ואחריות של התלמידות והתלמידים.
זו הסביבה הראשונה בסדרה החדשה "עולמות" לכיתות ג-ו.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: גאומטרייה לכיתה ג
• זוויות ומשולשים
• סיבוב
• מרובעים
• מדידת אורך
• מדידת משקל
• מדידת נפח
• מדידת זמן
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ג
ספר 8
• בעיות חד־שלביות
• כפל וחילוק עד 200
• המבנה העשרוני עד 10,000 - חלק ב
• בעיות השוואה כפליות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ג
ספר 9
• חילוק עם שארית
• כפל וחילוק עד 10,000
• בעיות דו־שלביות
• שברים יסודיים
• נושאים נוספים (סימני התחלקות, חקר נתונים, גימטרייה, מספרים שליליים)
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ג
ספר 7
• ביסוס הכפל והחילוק
• סדר הפעולות
• המבנה העשרוני עד 10,000 - חלק א
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח צוות מדע וטכנולוגיה
תיאור: התוכנית פלא טבע לכיתה ג כוללת סביבה דיגיטלית עשירה המובילה את הלמידה וחוברת מלווה.
בסביבה הדיגיטלית מאורגנים כל נושאי הלימוד בסדרת סרטונים ייחודית ומרתקת, וכן יחידות ללמידה עצמאית ויחידות הערכה.
חוברת זו מלווה באופן צמוד את הצפייה בסרטונים ותמצאו בה פעילויות למידה מגוונות כמו בניית דגמים ומשימות חקר, ואת כל המושגים והעקרונות המדעיים הנדרשים.
התוכנית מאפשרת להעמיק ולבסס את הידע, המיומנויות והערכים על פי תוכנית הלימודים המעודכנת במדע וטכנולוגיה לכיתה ג.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: התכנית 'אל תלעגו לי' פותחה במקור בארה"ב על ידי ארגון בשם " Operation Respect " שהקים הזמר פיטר יארו, חבר להקת "פיטר פול ומרי". הארגון חרת על דגלו מטרה לאפשר לכל ילדה וילד לגדול בקהילה המושתתת על שוויון, סובלנות וכבוד הדדי. בתמיכה ובסיוע של שגרירות ארה"ב בישראל, הותאמה התכנית ופותחה במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח).
לבתי-הספר היהודיים והערביים בישראל. מטח אף מפעיל את התכנית בשיתוף משרד החינוך (מחוז מרכז) בעשרות בתי-ספר בארץ.
מהדורה זאת של החוברת היא גרסה מעודכנת ומורחבת, פרי פיתוח של צוות התכנית במטח.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ג
ספר 8
• בעיות חד־שלביות
• כפל וחילוק עד 200
• המבנה העשרוני עד 10,000 - חלק ב
• בעיות השוואה כפליות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ג
ספר 7
• ביסוס הכפל והחילוק
• סדר הפעולות
• המבנה העשרוני עד 10,000 - חלק א
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: פרקי הלימוד לכיתה ג
ספר 9
• חילוק עם שארית
• כפל וחילוק עד 10,000
• בעיות דו־שלביות
• שברים יסודיים
• נושאים נוספים (סימני התחלקות, חקר נתונים, גימטרייה, מספרים שליליים)
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אופירה גל, שירה גודמן
תיאור: הספר עוסק בערכים ובעקרונות של חיים יחד בחברת הילדים, בסביבה הקרובה ובמדינת ישראל. מעודד מעורבות חברתית ואישית, כולל מידע, פעילויות ללמידה עצמית, ראיונות וסיפורי מקרה, משחקים ועוד.
הנושאים והפרקים:
1. לחיות יחד בחברה: מעגלי השתייכות, זכויות וחובות, כללים וחוקים
2. סביבה – מקומות בסביבה הקרובה, שינויים בסביבה, שמירה על הסביבה
3. מדינת ישראל – הדרך למדינה, להיות אזרחים במדינה, נופי הארץ
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מדריך למורה המלווה את ספר 9, שבו פרקים אלה: חילוק עם שארית, כפל וחילוק עד 10,000, בעיות דו־שלביות, שברים יסודיים ונושאים נוספים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מדריך למורה המלווה את ספר 8, שבו פרקים אלה: בעיות חד־שלביות, כפל וחילוק עד 200, המבנה העשרוני עד 10,000 – חלק ב ובעיות השוואה כפליות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מדריך למורה המלווה את ספר 7, שבו פרקים אלה: ביסוס הכפל והחילוק, סדר הפעולות והמבנה העשרוני עד 10,000 – חלק א.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר מיועד לכיתה ג ובו פרקים אלה: חילוק עם שארית, כפל וחילוק עד 10,000, בעיות דו־שלביות, שברים יסודיים ונושאים נוספים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר מיועד לכיתה ג, ובו פרקים אלה: בעיות חד־שלביות, כפל וחילוק עד 200, המבנה העשרוני עד 10,000 – חלק ב ובעיות השוואה כפליות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר מיועד לכיתה ג, ובו פרקים אלה: ביסוס הכפל והחילוק, סדר הפעולות והמבנה העשרוני עד 10,000 – חלק א.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מדריך למורה המלווה את ספר גאומטרייה לכיתה ג, שבו פרקים אלה: זוויות ומשולשים, סיבוב, מרובעים, מדידת אורך, מדידת משקל, מדידת נפח ומדידת זמן.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: המדריך למורה לספר תורה לכיתה ג פותח בעבורך!
המדריך ערוך ופרוס כהערות שוליים סביב חוברת העבודה.
הערות אלו עוסקות במגוון נושאים:
•הבחירה והרציונל של הפעילויות בחוברת.
•היבטים דידקטיים והיבטים של תקשורת בין-אישית בכיתה.
• הפניות והמלצות לפעילויות אופק.
•הרחבות מעמיקות בנושאים הנלמדים.
צורה זו, שהמדריך למורה מכיל בתוכו את חוברת העבודה, מאפשרת להשתמש בו במהלך השיעור.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: 'תורה לכיתה ג'  - שמות, ויקרא, במדבר, דברים.
עם ביאורים וציורים
על פי תכנית הלימודים לכיתות ג
לבתי הספר הממלכתיים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: תורה לכיתה ג - שמות, ויקרא, במדבר, דברים.
עם ביאורים וציורים
על פי תכנית הלימודים לכיתות ג
לבתי הספר הממלכתיים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: חוברת פעילות המלווה את לימוד ספר בראשית:
•היכרות עם הסיפור המקראי תוך התמקדות במסרים העיקריים בכל פרק.
•שאלות להעמקה בטקסט.
•עידוד הבעת עמדה ומתן כלים לחשיבה ביקורתית.
•דיון בסוגיות חברתיות וערכיות/הרחבת הנושא באמצעות מדרשים, פרשנות, ציורים ושירים.
•עידוד יצירה כחלק מתהליך הלמידה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: מדריך למורה לספר "מילה טובה מאוד", ובו:
עקרונות הסדרה – העשרה תיאורטית לצד הצעות פרקטיות והדגמה מתוך ספר הלימוד.
העמקה ותוספות – פירוט הנושא, המטרות, יעדי החינוך הלשוני והצעות מעשיות להוראה והרחבה של כל פרק בספר.
הצעות לפעילויות עם ספרי קריאה נבחרים - מתוך רשימת יצירות הספרות שפרסם משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מטח - צוות חינוך חבתרי .
תיאור: מטרת הפרק היא לזמן היכרות עם נושא הרגשות בדרך יצירתית, באמצעות אמנות – ציורים, שירים וקטעי מוזיקה.
האמנות נועדה במהותה להעביר מסרים רגשיים מהאמן לקהל שלו, ולכן יצירות אמנות הן קרקע פורייה לעיסוק בנושא( מתוך הפתיחה של המדריך למורה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: קיימוּת; סיור בירושלים; "ייחודו של יוצר" - ע' הלל; מעגלי השנה.
היבטים לשוניים: מילות קישור, סדר א"ב, תבניות צורניות, לשון המדרש, הומור לשוני.
דגשים מיוחדים: טיפוח ערכי הטבע; טקסטים תקשורתיים, כגון: כרזות, כריכות ספרים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: ילדים עם עצמם ועם מבוגרים; תשובה ותפילה; מעגלי השנה.
היבטים לשוניים: פעלים, שמות תואר, ההבדל בין שֶ ל-כְּשֶ, מאזכרים, משפטי שאלה.
דגשים מיוחדים: מבחר עשיר של סוגות: ריאיון, משל, מכתב ועוד; לשון המדרש והסיפור התלמודי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: מקראה ובה כל פרקי ספר בראשית, פרקי הלימוד מלווים בביאורי מילים, בכותרת תוכן ובאיורים. את המהדורה הדיגיטלית מלווה קריינות של מספר הסיפורים אבי כהן המהווה כלי מצוין להבנת הנקרא ולהתמודדות עם לשון המקרא.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: קיימות; סיור בירושלים; "ייחודו של יוצר" - ע' הלל; מעגלי השנה.
היבטים לשוניים: מילות קישור, סדר א"ב, פעלים, תבניות צורניות, הומור לשוני.
דגשים מיוחדים: הומור בספרות; טקסטים תקשורתיים, כגון: כרזות, כריכות ספרים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: "מילה טובה מאוד" היא סדרה עדכנית להוראת עברית בבית הספר היסודי, המקדמת אוריינות דיגיטלית, למידה שיתופית וחשיבה יוצרת.
נושאים נבחרים: ילדים עם עצמם ועם מבוגרים; חיות ובני אדם; מעגלי השנה.
היבטים לשוניים: פעלים, שמות תואר, ההבדל בין שֶ ל-כְּשֶ, מירכאות, מאזכרים, משפטי שאלה.
דגשים מיוחדים: מבחר עשיר של סוגות: שיר, סיפור, ריאיון, מכתב, עלילון, משל ועוד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: הספר מיועד לכיתה ג, ובו פרקים אלה: זוויות ומשולשים, סיבוב, מרובעים, מדידת אורך, מדידת משקל, מדידת נפח ומדידת זמן.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מטח .
תיאור: תכנית 'אל תלעגו לי' היא תכנית מערכתית למניעת הצקות ואלימות וליצירת סביבה בטוחה ומכבדת.
בתוכנית ארבעה פרקים: הבעת רגשות; אכפתיות והתחשבות; פתרון יצירתי לסכסוכים; לקבל את השונה.
מאת: אופירה גל, שירה גודמן, צביה פיין
תיאור: מדריך מלווה לספר וכולל רציונל הפיתוח ורעיון הערכי של מדינת ישראל כמדינה יהודית-דמוקרטית.
המדריך מסייע לבנות תכנית לימוד מודולרית ומותאמת אישית לכל בית ספר על פי בחירתו.
המדריך מחולק לפרקים לפי פרקי הספר. כל פרק כולל: חומר רקע למורה,  אמצעי הפעלה ייחודיים לכל פרק,  הצעות והרחבות לפעילויות המופיעות בספר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: גלי אנגלשטיין, נעמי גורבט (ברודשטיין), מירי ורון, יעל זהבי, אנה טרפיקנט, חיה יצחקי, רחל מזרחי-אדם
תיאור: סימנים בדרך 2 - כולל ספר מפעיל שיש בו הרבה פעילויות המזמינות טקסטים דבורים. חוברת שבה ממשיך ואף מתעצם, בעל פה ובכתב, תהליך הלמידה שהתחיל בספר, ומדריך למורה. בספר ובחוברת יש שבעה שערים שהם שבע יחידות לימוד. במוקד כל שער טקסט מסוגה מסוימת. מהלך הלמידה בכל שער מתחיל בספר. בסוף כל שער בספר יש הפנייה לעמוד מסוים בחוברת להמשך הלמידה. הספר נפתח בשני עמודים שמציגים לפני הלומד את חומרי הלימוד ומפגישים אותם עם חמש דמויות מצוירות שמובילות את מהלך הלימוד בספר ובחוברת.חמש הדמויות המצוירות "נושאות" על כתפיהן כמה תפקידים: עליהן לייצר את ההקשר שבתוכו מתרחש המפגש עם הטקסט, ליצור קשר אל העולם שמחוץ לתרגיל בספר, להדגים אסטרטגיות דיבור, קריאה,האזנה וכתיבה, לתווך תיווך "מטרים" או תיווך "מסכם" של מה שנלמד בכל שער ועוד. כל שער בחוברת מסתיים בארבעה או בשישה עמודים של להוציא לשון. בעמודים אלו יש הסברים על תופעות לשוניות שעלו בשיח שהתקיים בזמן הקריאה הדקדקנית של הטקסט.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מירה אואן, שלומית חייט, שרה שלום
תיאור: התכנית הכל חדש משלבת את הקניית ראשית הקריאה עם הקניית שפה שנייה לתלמידים עולים.
מטרת התכנית לשלב בהדרגה ובזמן קצר יחסית את התלמידים בלימודים הרגילים בכיתת האם, בבית-הספר ובחברת הילדים.
סדרת הכל חדש כוללת שלושה ספרים: הספר הראשון, הכל חדש-א מקנה ידע לשוני בסיסי של תקשורת יום-יומית בשילוב ראשית הקריאה והכתיבה.
הספרים הבאים, הכל חדש-ב והכל חדש-ג מטיילים בארץ מרחיבים את הידע הלשוני בעזרת תכנים הקשורים לעולם התלמידים ולעולם התרבות בארץ (אתרים בארץ, שירי הווי, אגדות עממיות ועוד).
התכנית פותחה בשיתוף משרד החינוך, האגף לשירותי חינוך ורווחה, המחלקה לקליטת תלמידים עולים והאגף לתכניות לימודים.
הכל חדש-ב – ספר לימוד לכיתות ב-ה:
הספר כולל 10 יחידות העוסקות בהרחבת הידע הלשוני והתוכני. הכל חדש-ב מהווה המשך לנלמד בספר הכל חדש-א אך יש בו הרחבה ניכרת של אוצר המילים, בתבניות ובתכנים.
הכל חדש-ב סובב סביב קבוצת ילדים – "חבורת המצוינים". התלמידים קוראים את השיחות של חברי קבוצת המצוינים ואת קטעי היומן שנכתבו ב"מחברת הקבוצה".
ההנחיות למורה כתובות בגוף הספר: רשימת אוצר המילים הנלמד בכל יחידה, הערות דידקטיות והצעות מפורטות לפעילות מומלצת בכל עמוד. הספר מאושר ע"י משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: מירה אואן, שלומית חייט
תיאור: התכנית הכל חדש משלבת את הקניית ראשית הקריאה עם הקניית שפה שנייה לתלמידים עולים. מטרת התכנית לשלב בהדרגה ובזמן קצר יחסית את התלמידים בלימודים הרגילים בכיתת האם, בבית-הספר ובחברת הילדים.
סדרת הכל חדש כוללת שלושה ספרים: הספר הראשון, הכל חדש-א מקנה ידע לשוני בסיסי של תקשורת יום-יומית בשילוב ראשית הקריאה והכתיבה.
הספרים הבאים, הכל חדש-ב והכל חדש-ג מטיילים בארץ מרחיבים את הידע הלשוני בעזרת תכנים הקשורים לעולם התלמידים ולעולם התרבות בארץ (אתרים בארץ, שירי הווי, אגדות עממיות ועוד).
התכנית פותחה בשיתוף משרד החינוך, האגף לשירותי חינוך ורווחה, המחלקה לקליטת תלמידים עולים והאגף לתכניות לימודים.
הכל חדש-א – ספר לימוד לכיתות ב-ה, הספר כולל 13 יחידות העוסקות בראשית הקריאה והכתיבה ובידע לשוני בסיסי בעברית.
כל יחידה מתחילה בהקנייית מיומנויות האזנה ודיבור באמצעות איורים, וממשיכה בהקניית מיומנויות קריאה וכתיבה באמצעות תרגילי קריאה שונים, דיאלוגים, ציורי "קומיקס" וטקסטים קצרים, וכן פינה שבה התלמידים כותבים על עצמם במילים שרכשו.
ההנחיות למורה כתובות בגוף הספר: רשימת התכנים החדשים הנלמדים בכל יחידה, הצעות להקנייה ולתרגול בעל-פה וכן הצעות לפעילויות מומלצות בכל עמוד.  הספר מאושר ע"י משרד החינוך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: חוברת זו מהווה המשך לחוברת המספרים עד 10,000 (חלק א'). בחוברת זו יתעמקו התלמידים בנושא המבנה העשרוני ויילמד את רעיון ההמרה והשימוש בו בתרגילי חיבור וחיסור.
בהמשך החוברת יכירו התלמידים את המספרים עד 10,000 ואת המבנה העשרוני שלהם. בחוברת זו משולבים הנושאים סימני התחלקות ב- 10, ב-5 וב-2 ועיגול מספרים. בפרק עיגול מספרים יכירו התלמידים את כללי העיגול של מספרים טבעיים לעשרות שלמות ולמאות שלמות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת "כפל עד 10,000" עוסקים בכפל במספרים רב-ספרתיים. פעילויות אלה נלמדות בעזרת מודלים שהכירו התלמידים בפרקים קודמים. המודלים מסייעים להבנת הפעולות ולבניית הפתרונות.
דירוג הנושא נבנה בחמש היחידות שבחוברת זו:
ביחידה הראשונה ובשנייה עוסקים בכפל בעשרות שלמות ובמאות שלמות בעזרת ישר המספרים ובעזרת המשטחים.
ביחידה השלישית עוסקים בכפל של מספר רב-ספרתי במספר חד ספרתי בעזרת חוק הפילוג.
ביחידה הרביעית מוצגים שני אלגוריתמים לפתרון תרגיל כפל במאונך.
ביחידה החמישית עוסקים באומדן בפעולות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת שלושה פרקים:
1. ביחידה הראשונה, חילוק עם שארית, עוסקים בתרגילי חילוק ללא שארית שלא בתחום לוח הכפל. תרגילים אלה לומדים לפתור על ידי פילוג. ביחידות הבאות פוגשים התלמידים תרגילי חילוק שבהם התוצאה מורכבת ממספר שלם ושארית. תרגילים אלה לומדים לפתור על ידי סידור מצולעים מגפרורים וגם על ידי קפיצות על ישר המספרים.
2. בפרק ישר המספרים עוסקים בבניית ישר המספרים לפי עקרונותיו, במיקום מספרים חיוביים ומספרים שליליים על ישר המספרים ובהשוואת מספרים מכוונים.
3. בפרק שברים יסודיים לומדים להכיר שברים יסודיים. בהמשך יזהו התלמידים חלקים שונים מתוך שלמים שונים. נוסף על כך יכירו התלמידים את משמעות השבר כחלק מכמות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: חוברת זו היא השלישית מבין שלוש החוברות העוסקות במספרים עד 10,000.
בתחילת חוברת זו ילמדו התלמידים לפתור תרגילי חיבור ותרגילי חיסור עד 10,000 ללא המרה. ואולם הנושא המרכזי בחוברת זו הוא פתרון תרגילים עם המרה.
גם בחוברת זו המספרים ופעולות החיבור והחיסור מיוצגים על ישר המספרים. פתרון תרגילים בעזרת ישר המספרים מאפשרת גמישות ומחזקת את התובנה המספרית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: חוברת זו היא הראשונה מתוך שלוש חוברות העוסקות במספרים עד 10,000. בחוברת זו התלמידים מכירים את המספרים עד 1,000: את המבנה העשרוני שלהם ואת פעולות החיבור והחיסור (ללא המרה). הפעילויות בחוברת זו קשורות לסיפור על מפעל עוגיות. הסיפור המתמשך עוסק באירועים שונים הקשורים למפעל ומשמש סיפור מסגרת שבו חוקרים התלמידים רעיונות מתמטיים תוך התמודדות עם מטלות שונות. הפעילויות מדורגות ומובנות ומטרתן להוליך את התלמידים להכללות מתמטיות ולהיכרות עם המבנה העשרוני.
בחוברת אנו נעזרים בשלושה ייצוגים: לוח אלף, ישר מספרים ומשטחים (או "בציור בקיצור" שלהם). השימוש בייצוגים משולב בחומר הלימוד ונלמד בהדרגה. המטרה היא שהתלמידים יכירו את שלשת הייצוגים ואת הקשרים ביניהם ובשלב מאוחר יותר יבחר כל תלמיד בייצוג הנוח לו ביותר כאשר הוא פותר בעיות או תרגילים.
פעילויות מתוקשבות מאתר אופק: סביבה מתוקשבת להוראה, למידה והערכה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת זו שני פרקים. הפרק "גימטרייה" הוא המשך לפרק שנלמד בכיתה ב'. בכיתה ב' עסקו התלמידים בערכן של אותיות הא"ב מ-א ועד ל, ובפרק זה הם לומדים את ערכן של כל אותיות הא"ב. תחילה לומדים את ערכן של כל אותיות הא"ב, וממשיכים אל ערכן של מילים.
לומדים גם שיש הבדל בין הערך של המילים בגימטרייה לבין כתיבת מספרים בספרות.
את המספרים שאין אות המתאימה לערך שלהם מרכיבים על ידי צירופי אותיות.
בפרק השני "חוקי פעולות" עוסקים בהסכמים האלה:
- קודם פותרים את מה שבסוגריים (נלמד בכיתה ב').
- כשיש בתרגיל פעולות חיבור וחיסור בלבד או כפל וחילוק בלבד, פותרים משמאל לימין לפי הסדר. ראו דף   בנושא חיבור וחיסור לפי הסדר, ודף בנושא כפל וחילוק לפי הסדר.
- כפל וחילוק לפני חיבור וחיסור.
בפרק זה לומדים גם מתי מותר לשנות את סדר המספרים בתרגיל. לתרגול סדר הפעולות מצורף משחק.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: החוברת עוסקת בנושאים:
זויות; משולשים; ישרים מקבילים וישרים מאונכים; מרובעים; מדידת אורך; משקל; נפחים; הזמן; סיבוב.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: בחוברת עוסקים בשני סוגים חדשים של בעיות : בעיות השוואה של כפל וחילוק ובעיות דו-שלביות.
בדומה לבעיות השוואה של חיבור וחיסור, גם בבעיות השוואה של כפל וחילוק עוסקים בשתי קבוצות וביחס ביניהן, ואפשר לשאול על כל אחד מהמרכיבים האלה.
בעיות דו-שלביות הן בעיות שלפתרונן משתמשים בשתי פעולות. את הבעיות הדו-שלביות התלמידים פותרים בפרק זה בעזרת ציורים שמטרתם לייצג את הבעיות ולהתאים להן תרגילים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות