נמצאו 54 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: סביבת לשון לתיכון המחודשת מיועדת להוראת הבנה, הבעה ולשון בחטיבה העליונה בהתאם לתוכנית הלימודים.
הסביבה המחודשת מציעה חוויית הוראה ולמידה פעילה ומרתקת, והיא כוללת טקסטים מעודכנים המותאמים לעולמם של התלמידים ותרגול חדש ומגוון בנושאי הלשון. התכנים מותאמים להעמקה בתחום התחביר או להעמקה בתחום הצורות.
סביבת הלמידה כוללת:
תוכן דיגיטלי – מותאם למקרן בכיתה, למחשב האישי וגם לטלפון הנייד, ומורכב ממערכי שיעור שלמים לאורך השנה. התוכן כולל הסברים מעמיקים לצד תרגול בדיק ומשוב מיידי, מבדקים, סרטונים לימודיים, המחשות לשוניות, משחקים ומשימות שיתופיות.
חוברת מלווה מודפסת – מאפשרת לתרגל בכתב את כל נושאי הלימוד ומציעה עזרים ("טיפים") ללומדים. לאורך החוברת שזורים קוֹדָרִים (QR code) המפנים ליחידות הלימוד המקבילות בסביבה הדיגיטלית ולסרטוני לימוד ייעודיים.
צוות הפיתוח של לשון לתיכון כולל מורות ללשון בעלות ניסיון של שנים רבות בהגשה לבגרות, אנשי אקדמיה, עורכים לשוניים, מומחים בתחום הטכנולוגיה ומעצבים גרפיים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: עברית לתיכון: הבנה, הבעה ולשון - תוכנית חדשנית לתלמידים דוברי ערבית בחטיבה העליונה, שמחזקת את השליטה בשפה העברית ומקדמת להצלחה בבחינת הבגרות.
התוכנית כוללת:
סביבה דיגיטלית המותאמת למקרן בכיתה, למחשב האישי וגם לטלפון הנייד
חוברת גיבוי מודפסת למצבים שאין נגישות לאינטרנט
יישומון (אפליקציה) לתרגול נושאים לשוניים
מה בתוכנית?
• מצגות, המחשות ומשחקים אינטראקטיביים • טקסטים המתאימים להוראה דיפרנציאלית • חיזוק מיומנויות ההבנה וההבעה והרחבת אוצר המילים • מגוון תרגילים לחיזוק נושאים לשוניים • מבדקים המדמים את בחינת הבגרות
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: סביבת לשון לתיכון המחודשת מיועדת להוראת הבנה, הבעה ולשון בחטיבה העליונה בהתאם לתוכנית הלימודים.
הסביבה המחודשת מציעה חוויית הוראה ולמידה פעילה ומרתקת, והיא כוללת טקסטים מעודכנים המותאמים לעולמם של התלמידים ותרגול חדש ומגוון בנושאי הלשון. התכנים מותאמים להעמקה בתחום התחביר או להעמקה בתחום הצורות.
סביבת הלמידה כוללת:
תוכן דיגיטלי – מותאם למקרן בכיתה, למחשב האישי וגם לטלפון הנייד, ומורכב ממערכי שיעור שלמים לאורך השנה. התוכן כולל הסברים מעמיקים לצד תרגול בדיק ומשוב מיידי, מבדקים, סרטונים לימודיים, המחשות לשוניות, משחקים ומשימות שיתופיות.
חוברת מלווה מודפסת – מאפשרת לתרגל בכתב את כל נושאי הלימוד ומציעה עזרים ("טיפים") ללומדים. לאורך החוברת שזורים קוֹדָרִים (QR code) המפנים ליחידות הלימוד המקבילות בסביבה הדיגיטלית ולסרטוני לימוד ייעודיים.
צוות הפיתוח של לשון לתיכון כולל מורות ללשון בעלות ניסיון של שנים רבות בהגשה לבגרות, אנשי אקדמיה, עורכים לשוניים, מומחים בתחום הטכנולוגיה ומעצבים גרפיים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: ننهي سلسلة "العربيّة لغتنا" بطريقة مغايرة، متماشين مع العصر في مرونة ورؤية مستقبليّة، في كتاب متقدّم عصريّ يشمل بيئة تعلّم رقميّة لتدريس الفهم، التعبير واللغة، وعمليًّا يتمّم هذا الكتاب سلسلة العربيّة لغتنا في المرحلة الثانويّة. تتيح هذه البيئة التعلّم والتدريس الفعّال بما يتلاءم مع منهج وزارة التربية والتعليم (2013)، بالإضافة إلى اشتمالها على محتوى غنيّ حديث وعصريّ يتناسب والمرحلة العمريّة. تركزّ البيئة على تطوير القدرات والمعرفة الضروريّتين لهذه المرحلة مثل: القراءة، الكتابة، التكلّم، الاستماع، المعرفة اللغويّة، تطوير إستراتيجيّات التفكير العالية، التعلّم من خلال المشاركة، وغيرها .كتابنا المحوسب المتقدّم هو مساق رقميّ، ترافقه نسخة مطبوعة. كذلك يلائم أنماط التدريس-التعلّم المختلفة (وجاهيّ- مدمَج- عن بعد) ويحتوي على:
وحدات رقميّة غنيّة ومتعدّدة؛ مصادر معرفة متنوّعة؛ نماذج تقييم تحاكي امتحانات البجروت تجهّز التلاميذ لهذه المرحلة وتحدّياتها؛ فعّاليّات ومهامّ ذات مردود تلقائيّ تنمّي التعلّم المستقلّ؛ وسائل إيضاح متنوّعة لمواد المنهج تزوّد المعلّم بآليّات ترفع من نجاعة
التدريس والتعلّم؛ دعائم تراعي الفروقات الفرديّة بين التلاميذ؛ مهامّ تحفّز أصول النقاش والحوار التربويّ الفعّال في بيئة رقميّة آمنة؛ ثروة لغويّة أكاديميّة تذوّت لغة التفكير عند التلاميذ وتحثّهم على استخدامها في مجالات مختلفة؛ تدريبات تنمّي إستراتيجيّات التفكير العالية؛ طرائق تعلّم متنوّعة تجمع ما بين العمل الفرديّ، الزوجيِّ والجماعيّ.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: הספר 'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מיועד ללומדי עברית בתפוצות ברמת המתחילים בחטיבת הביניים ובתיכון.
הוא מתאים הן לתלמידים שלא למדו עברית כלל והן לתלמידים שלמדו עברית בעבר אך עדיין אינם שולטים באוצר המילים הבסיסי ובארבע מיומנויות השפה: קריאה, כתיבה, האזנה ודיבור.
חלקו הראשון של 'בְּסוֹד הָעִבְרִית' יוחד ללימוד אותיות האלף־בית (בדפוס ובכתב) וסימני הניקוד.
בסיום הלימוד בספר התלמידים יוכלו לתקשר באופן בסיסי בשפה העברית – לקרוא, להבין, לכתוב ולומר משפטים קצרים על נושאים הקשורים בחייהם.
'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מספק ללומדים חוויית לימוד מהנה ומשמעותית.
תוך כדי לימוד השפה העברית התלמידים מתוודעים למגוון היבטים של התרבות הישראלית ולפיסות חיים מחיי היום-יום של תלמידים ישראלים.
בספר מִגוון טקסטים עדכניים ורלוונטיים לעולם הלומדים במגוון סוגות רחב ובהקשרים טבעיים ויום-יומיים.
'בְּסוֹד הָעִבְרִית' מלוּוה בתוכן דיגיטלי עשיר – סרטונים, קטעי האזנה ופעילויות מתוקשבות.
אל הספר נלווה גם מדריך מפורט למורה, ובו הצעות למערכי שיעור ולמשימות הערכה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מדעים מטח
תיאור: הספר "חשמל ומגנטיות" מיועד ללמידה ותרגול של התכנים הכלולים בפרק "אלקטרומגנטיות" במסגרת תכנית הלימודים המעודכנת בפיזיקה ברמת 5 יח"ל לתלמידי תיכון.
הספר כולל שלושה חלקים: "אלקטרוסטטיקה", "אלקטרודינמיקה", "אלקטרומגנטיות", המחולקים ל - 19 פרקי לימוד.
כל פרק לימוד מכיל:
- רקע תיאורטי המוגש ללומד בשפה בהירה ומובנת בליווי דגשים פדגוגגיים רלוונטיים.
- מגוון דוגמאות חישוביות ופתרון מלא להן.
- אוסף עשיר של תרגילים לתרגול עצמי, המסודרים לפי דרגת קושי עולה.
תשובות לתרגילים מובאות בסוף הספר.
לצוות הפיתוח של הספר "חשמל ומגנטיות" נסיון עשיר בהוראת פיזיקה לתיכון, בהגשה לבגרות, בכתיבת ספרי תרגילים לבגרות, וכן בפיתוח תכנים דידקטיים להוראת הפיזיקה במסגרת התיכון הווירטואלי של משרד החינוך ובמסגרות נוספות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: קרן בן-שושן, גילי צליק, איילת רוז
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב שביט, דפנה מוסקוביץ, צאלח עלי סואעד
תיאור: الكتاب "ربّ واحد وثلاث ديانات" طوّر ضمن برنامج "الحياة في البلاد المقدّسة - نتعرّف ونحترم"، في مطاح بتمويل من الاتّحاد الأوروبي. يهدف هذا الكتاب إلى تعريف التلاميذ بديانتهم وبالديانتين الأخريين الموجودة في البلاد. يمكنكم دمج موادّ الكتاب في تدريس المواضيع المختلفة مثل: التاريخ، الدين، المدنيّات، اللغات، العلوم الاجتماعية وغيرها. إضافة إلى جعله أساسًا لفعّاليّات اجتماعيّة - تربويّة، مثل: اللقاء بين تلاميذ أبناء ديانات مختلفة. يبحث الكتاب في القصص المؤسّسة للديانات الثلاث، الكتب المقدّسة، العلوم المرجعيّة والعلوم المعهودة، أركان الإيمان، واجبات المؤمنين والقيادة الدينية ووظيفتها.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: דבורה אמיר, דפנה מוסקוביץ, צאלח עלי סואעד
תיאור: كتاب "دوائر الزمن في الديانات الثلاث" طوّر ضمن برنامج "الحياة في البلاد المقدّسة - نتعرّف ونحترم"، في مطاح بتمويل من الاتّحاد الأوروبي. يهدف هذا الكتاب إلى تعريف التلاميذ بديانتهم وبالديانتين الأخريين الموجودة في البلاد. يمكنكم دمج موادّ الكتاب في تدريس المواضيع المختلفة مثل: التاريخ، الدين، المدنيّات، اللغات، العلوم الاجتماعية وغيرها. إضافة إلى جعله أساسًا لفعّاليّات اجتماعيّة - تربويّة، مثل: اللقاء بين تلاميذ أبناء ديانات مختلفة. يبحث الكتاب في طقوس، أعياد وعادات دينيّة من خلال ثلاث دوائر في حياة الانسان: دائرة اليوم والتي تصف الحياة اليوميّة واليوم المقدس في حياة أبناء كلّ واحدة من الديانات الثلاث. دائرة السنة، والتي تصف التقويم والاعياد المركزيّة في كلّ واحدة من الديانات الثلاث. دائرة حياة الانسان والتي تصف المراحل الانتقاليّة في حياة أبناء كلّ واحدة من الديانات الثلاث.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אופירה גל, אמנון קרטין, יוסף גלס
תיאור: המקראה "המזרח התיכון בפתח המאה ה-21" היא אסופה של מאמרים הדנים בקשת רחבה של תופעות ותהליכים במזרח התיכון, בתחומים שונים: גיאופוליטיקה, אוכלוסיה, יישובים, כלכלה ואיכות סביבה. המאמרים מלווים באמצעים דידקטיים שונים: תקציר המאמר, הסברים למושגים, פעילויות, עדכונים, פריטים להעשרה ולהרחבה, מוקדי דיון, הפניות לאתרי אינטרנט ועוד. המאמרים במקראה נכתבו בידי חוקרים ידועים בתחומם, ופיתוח המקראה כולה לווה בייעוץ מדעי קפדני. במקראה משולבים מקורות מידע מגוונים: מפות , תצלומים, טבלות, תרשימים לסוגיהם וקטעי עיתונות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שירה גודמן, מיכל ברק
תיאור: الفروق بين الأجور في إسرائيل كبيرة جدًّا. هل يجب سن قانون لتحديد أجور الموظفين الكبار في الجهاز الاقتصاديّ؟ • في الفترة الأخيرة ارتفعت أسعار منتجات الحليب في إسرائيل بشكل ملحوظ، ويعلو السؤال مجددًا هل يجب فرض رقابة على أسعار الموادّ الغذائيّة الأساسيّة؟ • مشاكل كثيرة ترافق خدمات القطار في البلاد. هل يجب نقل تشغيل القطار إلى شركة خاصّة؟ • في النقب والجليل يوجد نقص في أماكن العمل. هل يجب إعطاء الشركات الأجنبيّة منح إعفاء من الضريبة لكي يقيموا مصانع في تلك المناطق؟ • وماذا عن التعليم؟ هل يجب تشجيع إقامة مدارس خصوصيّة أم يجب منع ذلك؟ قضايا اجتماعيّة اقتصاديّة تثور يوميًّا في واقع حياتنا، وتضع أمامنا معضلات ليست سهلة. كيف تتّصل هذه المعضلات بدراسة المدنيّات؟ الإجابة عن هذا السؤال وغيره - تجدونها في كتاب "تحدّي الرفاه في الدولة الديمقراطيّة"
מעלות הוצאת ספרים בע"מ
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים בכיתות ו - י"ב. הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 5' מיועד לרמת המתקדמים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הספר 'בשביל העברית 5' מופיע במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית נטע-מטח היא תכנית מדורגת, ויש בה שלוש רמות: רמת המתחילים, רמת הביניים ורמת המתקדמים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הלה קובלינר, רון כהן
תיאור: סדרת הספרים 'בשביל העברית', מבית נטע-מטח, מיועדת להוראת העברית בתפוצות לתלמידים.
בכיתות ו-י"ב.
הסדרה מחיה את העברית באמצעות חומרי לימוד עדכניים - מודפסים ודיגיטליים.
הספר 'בשביל העברית 4  חלק ב' מיועד לרמת הביניים.
מה בספר?
טקסטים בנושאים מגוונים | שילוב הנושאים הלשוניים בתכנים | מגוון סוגות | מילון למילים חדשות | סרטונים וקטעי האזנה | פעילויות ותרגילי חזרה אינטראקטיביים | הזדמנויות להתקדמות אישית | חומרי עזר מתוקשבים למורה.
הסדרה מופיעה גם במהדורה דיגיטלית באתר נטע-מטח www.neta.cet.ac.il
תכנית 'נטע-מטח' היא תכנית מדורגת, ויש בה ארבע רמות: רמת מתחילים, רמת מתחילים גבוהה, רמת ביניים, רמת מתקדמים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: גנאדי ארנוביץ, מיכאל משלר, גדעון שורץ, לאה קרניאל, גלעד אמיר
תיאור: ספר זההוא עיבוד של הספר "פרקי הסתברות לביה"ס התיכון" שיצא במהדורת ניסוי ויועד לתלמידים הלומדים ברמה
של 4 ו- 5 יחידות לימוד.
כמו מהדורת הניסוי, כולל ספר זה את כל החומר העיוני הקשור לנושא, והוא מלווה בהסברים מפורטים ובדוגמאות רבות.
אוניברסיטת תל אביב. בית ספר לחינוך. המרכז לחינוך מדעי וטכנולוגיישראל. משרד החינוך
מאת: אופירה גל, עופר פריאל
תיאור: الكتاب التعليميّ "الإنسان في الحيّز الاجتماعيّ- الثقافيّ" أعدّ لتلاميذ الصفوف الحادية عشرة والثانية عشرة الذين اختاروا هذا التخصص في إطار مجال الجغرافيا وتطوير البيئة. الكتاب هو نتاج عمل دام سنوات اشترك في تطويره أكاديميّون من مجال الجغرافيا، علوم البيئة وعلوم الكرة الأرضيّة؛ موظّفون إداريّون من الوزارات المختلفة (وزارة التعليم، وزارة الخارجيّة، ووزارة حماية البيئة) خبراء في مجال تطوير وتصميم مناهج تعليميّة؛ وكذلك مرشدون، معلّمون وتلاميذ. تتناول مضامين الكتاب مواضيع هامّة بالنسبة لمستقبل العالم ومستقبل دولة إسرائيل ومن بينها عمليّات العولمة وتأثيرها على الحيّز الطبيعيّ والإنسانيّ، ظواهر واسعة الانتشار مثل الفقر والجوع اللذين تعاني منهما فئات سكّانيّة، اللامساواة الحيّزيّة والسعي إلى العدل البيئيّ والمساواة بين مناطق مختلفة في العالم، عمليّات التغيير الشديدة التأثير التي تحدث في الحيّزين المدينيّ والقرويّ وغير ذلك. هذا الكتاب ابتكاريّ من عدّة نواحٍ: رافق تطويره مرشدين ومعلمين وكانت هناك عمليّة تجربة وتعلم دائمة؛ يصم معضلات أخلاقيّة ومهام متنوّعة التي تساعد في تطوير تفكير من مستوى عالي؛ الكتاب متوفّر بنسخة مطبوعة ورقميّة التي تضمّ روابط لمصادر معلومات إضافيّة (أفلامًا، عروضًا تقديميّة، مقالات وغيرها) وأيضًا رابط لمنظومة جديدة لإدارة التعلّم. التلاميذ الأعزّاء، أؤمن أن التعلّم من خلال هذا الكتاب سوف يثري عالمكم ويوفّر لكم أدوات لفهم العالم المعقد الذي نعيش فيه، وأيضًا طرقًا وأفكارًا كيف نغيّره ونحوّله إلى مكان أفضل، مكان تحصل فيه الفئات السكّانيّة التي تعاني من ضائقة لاهتمام ومساعدّة مستمرّة؛ مكان فيه تتقلص الفجوات الحيّزيّة وتتوسع المساواة بين الدول، المدن القرى، وبين الرجال والنساء؛ مكان فيه عمليّات التطوّر والتخطيط التي تحدث فيه هي عمليّات استدامة وتنمية مستدامة. تحية حارة لتعلم مليء بالتحدّي ومثرٍ، داليا فينيج المفتّشة المركزة للجغرافيا
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר מיועד לתלמידי החטיבה העליונה הלומדים את הנושא "מבוא לטכנולוגיות עתירות מדע וידע", במסגרת יחידות הלימוד הרביעית והחמישית במדעי הטכנולוגיה.
ספר זה גם יכול לשמש כספר התנסות עבור המקצוע "מבוא למערכות מידע" (אחד מנושאי הבחירה של היחידה השלשית לבגרות במדעי המחשב).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר "מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט בשפת JAVA" - בערבית, מתאים לתכנית הלימודים החדשה – 'תכנות בסביבת האינטרנט' (היחידה השלישית במקצוע 'מדעי המחשב').
הספר מכיל מבוא עיוני, התנסויות ותרגילים המתייחסים לנושאים הבאים: עקרונות העבודה במודל שרת/לקוח באינטרנט, פעולות בסיסיות בשרת הכרוכות בקבלת בקשה, הכנת דף ושליחת תגובה, ושימוש באובייקטים שמאפשרים התמודדות עם תכנות מצב-חסר (Stateless); עבודה עם מסד נתונים טבלאי וקישורו לאתר; תכנות צד לקוח בשפת JavaScript ועקרונות XML.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: גרפיקה ממוחשבת בכלל, וגרפיקה ממוחשבת תלת-ממדית בפרט, הן מושגים מרכזיים בהבנת העקרונות שעל פיהם פועלת מערכת גרפית ממוחשבת תלת-ממדית, שבאמצעותה יוצרים מראות כמו בסרטי קולנוע, או במשחקי מחשב המכניסים את הצופה לתוך סצנות מרהיבות עין הנראות מציאותיות ואמיתיות אף על פי שהן דמיוניות לחלוטין.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתהאוניברסיטה הפתוחה
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: (מתוך המבוא לספר:  "מכשור ומדידות") הקורס מכשור ומדידות מטרתו להעניק לתלמיד את הכלים והידע הדרושים להפעלת מכשור מדידה מתקדם.
במהלך הקורס יכיר התלמיד את מכשירי המדידה המתקדמים ביותר המצויים היום בשוק, וילמד את עקרון פעולתם ואת אופן הפעלתם.
כמו כן ילמד התלמיד כיצד לבנות מערכי מדידה מתקדמים לביצוע מדידות מורכבות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתהאוניברסיטה הפתוחה
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר מחולק שלני חלקים: החלק הראשון עוסק ב "ניסויים בתקשורת תקבילית", החלק השני עוסק ב "ניסויים בתקשורת ספרתית".
הניסויים בספר זה נערכים בהדמיה, בסביבת תוכנת ההדמיה EWB. ניתן כמובן להפעילם אחרת - לאחר התאמה מסוימת.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: חקר ביצועים הוא תחום מדעי מתמטי, העוסק בפתרון בעיות מעשיות באמצעות ייצוגן במודלים מתמטיים.
רוב היישומים של חקר הביצועים עוסקים בפתרון בעיות אופטימיזציה.
הספר מיועד לתלמידי החטיבה העליונה, הלומדים את יחידת הלימוד החמישית לבגרות במדעי המחשב.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אורי רימון, חנה פרל, סטלה שגב
תיאור: הספר 'פונקציות טריגונומטריות' הוא ברמה של 5 יחידות לימוד.
תוכן העניינים בספר:
1.מעגל המספרים
2.הפונקציות סינוס וקוסינוס
3.פונקציות הטנגנס והקוטנגנס
4.משוואות וזהויות
5.שינויים בגרף הפונקציה
6.משולשים
7.לא רק למתמטיקאים
8.הנגזרות של הפונקציות
9.זהויות ומשוואות מתקדמות
10.משולשים כללים
11.יישומים טריגונומטריים במישור
12.טריגונומטריה במרחב
האוניברסיטה העברית. המרכז להוראת המדעים ע"ש עמוס דה שליטישראל. משרד החינוך
מאת: שולמית בוקסבוים, חנה פרל, סטלה שגב, גריגורי שפורין
תיאור: ספר זה מכיל את כל החומר בחשבון דיפרנציאלי ואינגרלי הכלול בשאלון 006, למעט פונקציות טריגונומטריות .
הוא מבוסס על ספרים קודמים שהופיעו במרכז להוראת המדעים בנושאים אלה והוספנו להם פרק חדש בחשבון אינטגרלי.
הנושאים הקשורים לפונקציות טריגונומטריות מרוכזים בספר אחר של המרכז להוראת מדעים, אך למרות זאת ישנן בספר גם תרגילים בנושא זה (פונקציות טריגונומטריות) בנושאים הרלוונטים, כמו: פונקציות מורכבות, קעירות, אינטגרלים.
בחלק התיאורטי ישנם הסברים בהירים כך שהתלמידים יוכלו לקרא בעצמם, אך עם זאת הקפדנו על ניסוחים ודיוק מתמטי מרבי.
הוספנו מספר גדול של דוגמאות פתורות להמחשת דרכי הפתרון השונות.
האוניברסיטה העברית. המרכז להוראת המדעים ע"ש עמוס דה שליטישראל. משרד החינוך
מאת: עופר פריאל
תיאור: ישראל – מאמרים.
מקראה אינטרנטית בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה.
במקראה זו מאמרים מתחומי מחקר שונים בגיאוגרפיה של ישראל, שעובדו והותאמו לתלמידי החטיבה העליונה. המאמרים כלולים בחומר הלימוד הנדרש לבחינת הבגרות בגאוגרפיה ופיתוח הסביבה, והם מכילים מושגים מוגדרים, משימות לדיון וחשיבה, וקישורים רלוונטיים למקורות מידע נוספים (תמונות, סרטונים, מצגות ועוד).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יוסי מורי, רז בינימיני, אורי גולומב, יפעת שוחט, עטרה איזקסון, מיכאל שנהב, נעמה רמות, אסף שלג, עודד אסף, איה גל
תיאור: הספר "תולדות המוזיקה" מיועד לתלמידי החטיבה העליונה במגמות המוזיקה בבתי הספר התיכוניים. הוא סוקר את התפתחות המוזיקה המערבית למן המאה התשיעית ועד למאה העשרים, דהיינו למן התחלות התיעוד המוזיקלי באמצעות כתב התווים הראשוני ועד לתיעודה באמצעים אלקטרו-אקוסטיים.
בספר תשעה פרקים, שכל אחד מהם מוקדש לתקופה אחת או לנושא אחד, ואשר נכתב ע"י מומחה בתחום.
הספר מציג את המוזיקה ואת הסוגות המרכזיות שלה באמצעות ניתוח יצירות מייצגות והוא מלווה בדוגמאות תווים, באיורים ובתמונות צבעוניות הממחישות את הרקע ההיסטורי, האמנותי והתרבותי של כל תקופה וסגנון.
בספר יש גם מילון מונחים מוזיקלי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אריאל אביב, ענבר גלילי-שכטר
תיאור: בספר זה - ערך חיי אדם בתרבות ישראל, אנו מציגים בפניכם אחדים מן הדיונים והוויכוחים הסוערים והמרתקים סביב שאלות אלה שהתרחשו במחשבת ישראל לדורותיה ובתרבות הכללית בכל הזמנים.
מעלות הוצאת ספרים בע"מ
מאת: איריס צור ברגורי, אייל שפרוני, אקת'ם חאג' יחיא
תיאור: הספר "מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט בשפת JAVA" מתאים לתכנית הלימודים החדשה – 'תכנות בסביבת האינטרנט' (היחידה השלישית במקצוע 'מדעי המחשב'). הספר מכיל מבוא עיוני, התנסויות ותרגילים המתייחסים לנושאים הבאים: עקרונות העבודה במודל שרת/לקוח באינטרנט, פעולות בסיסיות בשרת הכרוכות בקבלת בקשה, הכנת דף ושליחת תגובה, ושימוש באובייקטים שמאפשרים התמודדות עם תכנות מצב-חסר (Stateless); עבודה עם מסד נתונים טבלאי וקישורו לאתר; תכנות צד לקוח בשפת JavaScript ועקרונות XML.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: איריס צור ברגורי, אקת'ם חאג' יחיא
תיאור: הספר "מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט בשפת #C" מתאים לתכנית הלימודים החדשה – 'תכנות בסביבת האינטרנט' (היחידה השלישית במקצוע 'מדעי המחשב'). הספר מכיל מבוא עיוני, התנסויות ותרגילים המתייחסים לנושאים הבאים: עקרונות העבודה במודל שרת/לקוח באינטרנט, פעולות בסיסיות בשרת הכרוכות בקבלת בקשה, הכנת דף ושליחת תגובה, ושימוש באובייקטים שמאפשרים התמודדות עם תכנות מצב-חסר (Stateless); עבודה עם מסד נתונים טבלאי וקישורו לאתר; תכנות צד לקוח בשפת JavaScript ועקרונות XML.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שירה גודמן, מיכל ברק
תיאור: • פערי השכר בישראל גבוהים ביותר. האם יש לחוקק חוק המגביל את שכרם של הבכירים במשק?
• לאחרונה עלו מחיריהם של מוצרי החלב בישראל בשיעור ניכר, ושוב עולה השאלה: האם יש להטיל פיקוח על    מחיריהם של מוצרי מזון בסיסיים?
• בעיות רבות מאפיינות את שירותי הרכבות בישראל. האם יש להעביר את הפעלת הרכבות לידי חברה פרטית?
• בנגב ובגליל קיים מחסור במקומות עבודה. האם יש להעניק לחברות זרות מענקים ופטור ממס כדי שיקימו את מפעליהם באזורים אלה?
• ומה בנוגע לחינוך? האם יש לעודד הקמתם של בתי ספר פרטיים, או שמא יש לאסור על כך?
סוגיות אלה ואחרות עולות מדי יום במציאות של חיינו, והן מעמידות לפנינו דילמות לא פשוטות. כיצד קשורות דילמות אלה ללימודי האזרחות? את התשובה לכך, ועוד - תמצאו בספר אתגר הרווחה במדינה הדמוקרטי
מעלות הוצאת ספרים בע"מ
מאת: עקיבא פלכסר, חנן גינת, זאב שטסל, בילי סביר, יהודה דינר, מוסטפה עספור, יואב יאיר
תיאור: ספר הלימוד 'כדור הארץ והסביבה' נועד לתלמידי כיתות יא-יב שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר הלימוד הוא פרי עבודה רבת שנים, שנטלו בה חלק אנשי אקדמיה בתחומי הגאוגרפיה, מדעי הסביבה ומדעי כדור הארץ; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
במרכז הספר עומדים אסונות הטבע והאסונות הסביבתיים, שהתלמידים נחשפים אליהם דרך כלי התקשורת בתדירות גבוהה, וכן תהליך ההתחממות הגלובאלית, שהשלכותיו על החיים על פני כדור הארץ מרחיקות לכת.
נושאים אלה משמשים נקודת מוצא להבנת תהליכי ההיווצרות של כדור הארץ ושל מגוון הנופים וסוגי האקלים על פניו, וכן לבחינת התנאים הדרושים לקיומם של האדם, החי והצומח - האוויר, המים, הקרקע, חומרי הבניה, המחצבים ומקורות האנרגיה. במהלך הספר מודגשת השפעתו הגדלה של המרכיב האנושי על המערכות המורכבות הבונות את כדור הארץ, וכן אחריותו של האדם לשלומו של העולם.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי הפיתוח שלו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; משולבות בו דילמות ערכיות ומטלות מגוונות, התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; הספר יוצא לאור גם בגרסה מודפסת וגם בגרסה דיגיטאלית, והגירסה הדיגיטלית כוללת קישורים למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד) וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שאנו חיים בו, ואף דרכים ורעיונות  איך לשנותו ולהפוך אותו למקום טוב יותר - מקום שבו קיימות ופיתוח בר-קיימא עומדים בראש מעייניהם של בני האדם, הלוקחים אחריות על שלמותן של מערכות הטבעיות ועל רווחתם של הדורות הבאים.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה      
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: אופירה גל, עופר פריאל
תיאור: ספר הלימוד 'האדם במרחב החברתי-תרבותי' נועד לתלמידי כיתות יא - יב, שבחרו בתחום התמחות זה במסגרת המגמה לגאוגרפיה ופיתוח הסביבה. ספר זה הוא פרי של עבודה רבת שנים, שהיו שותפים לה אנשי אקדמיה בתחום הגאוגרפיה והסביבה; אנשי מנהל ממשרדי ממשלה שונים (משרד החינוך, משרד החוץ והמשרד להגנת הסביבה); מומחים בתחום הפיתוח והעיצוב של תכניות לימודים; וכן מדריכים, מורים ותלמידים.
תכניו של הספר עוסקים בנושאים רבי חשיבות לעתידו של העולם ולעתידה של מדינת ישראל, ובהם: תהליכי הגלובליזציה והשפעתם על המרחב הפיזי והאנושי; תופעות רחבות ממדים של עוני ורעב בקרב קבוצות אוכלוסיה גדולות; אי-השוויון המרחבי והחתירה לצדק סביבתי ולשוויון בין חבלי עולם שונים; תהלי השינוי רבי העוצמה המתחוללים במרחב העירוני ובמרחב הכפרי ועוד.
זהו ספר חדשני מכמה בחינות: מורים ומדריכים ליוו את תהליכי פיתוחו תוך כדי תהליך של ניסוי והפקת לקחים בזמן אמת; בספר משולבות דילמות ערכיות ומטלות מגוונות התורמות לפיתוח חשיבה מסדר גבוה; כמו כן, הספר יוצא בגרסה מודפסת ובגרסה דיגיטלית, הכוללת הפניות ישירות למקורות מידע נוספים (סרטים, מצגות, מאמרים ועוד), וכן קישור למערכת חדשנית לניהול למידה.
תלמידים יקרים, אני מאמינה שהלימוד בספר יעשיר את עולמכם ויתן בידכם כלים להבנת העולם המורכב שבו אנו חיים.
אני מקווה שהוא יעורר בכם גם רעיונות לשינוי פני העולם ולהפיכתו למקום טוב יותר - מקום שבו אוכלוסיות הנתונות במצוקה זוכות לתשומת לב ולסיוע מתמידים; מקום שבו הפערים המרחביים מצטמצמים והשוויון בין מדינות, בין ערים לבין כפרים ובין גברים לנשים הולך וגובר; מקום שתהלכי הפיתוח והתכנון המתרחשים בו הם תהליכים מקיימים ובני-קיימא.
בברכה חמה ללימוד מאתגר ופורה,
דליה פניג,
מפקחת מרכזת (מפמ"ר) גאוגרפיה
ישראל. משרד החינוך, התרבות והספורט. המינהל הפדגוגי. האגף לתוכניות לימודים
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: בספר עשרה ניסויים המקיפים את התכנים המפורטים בתכנית הלימודים של המקצוע מערכות בקרה. מרבית הניסויים מתבצעים בסביבת עבודה המשלבת שימוש במשקף תנודות ספרתי (ממוחשב או אחר) בעל יכולת לאגירת מידע וחומרה ייעודית, הכוללת מעגלים אלקטרוניים מקוריים, שפותחה לשם ביצוע הניסוייים. ביצוע הניסויים כולל עיבוד תוצאות ממוחשב. הניסוי האחרון הוא ניסוי המתבצע בהדמיה ולא דרושים בו רכיבים אלקטרוניים כלשהם. המחשב ממלא תפקיד חשוב במרבית הניסויים, בעיקר לעיבוד התוצאות והצגתן הגראפית (המחשב אינו חלק ממערכת הבקרה).
את הניסויים בספר ניתן לחלק לשתי קבוצות: ניסויי בקרה בחוג פתוח וניסויי בקרה בחוג סגור. מערכת הבקרה בחוג סגור מתקבלת ממערכת הבקרה בחוג הפתוח על-ידי הוספת משוב למערכת, כך שניתן להשוות את הביצוע של מערכות הפועלות בחוג פתוח ובחוג סגור. מרבית המערכות בניסויים כוללות שני סוגים נפוצים של בקרים: בקרי ON-OFF ובקרים יחסיים (פרופורציונליים).
שני ניסויים מוקדשים לבקרים הפועלים בשיטת אפנון רוחב דופק (PWM). בקרים שימושיים במערכות בקרה תעשייתיות.
הניסויים כתובים במבנה הבא: מבוא והצגת הבעיה, רקע עיוני לניסוי ושאלות שתפקידן להכין את התלמידים לניסוי ולקשֵר בין החומר העיוני לתוצאות הצפויות בניסוי. תיאור מהלך הניסוי, עיבוד וניתוח תוצאות. מרבית הניסויים כוללים חלק בסיסי וחלק מתקדם יותר (ניסויי אתגר). בחלק המתקדם יש העמקה רבה יותר במאפיינים של רכיבי החומרה שבמערכת או שימוש בכלי תוכנה מתקדמים יותר בשלב עיבוד התוצאות וניתוחן.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר כתוב בהתאם לתכנית הלימודים במקצוע מערכות בקרה ממוחשבות הנלמד בכיתה י"ב, במגמת הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים.
בספר שני חלקים – החלק הראשון של הספר עוסק בביצוע של ניסויים ממוחשבים בסביבת היא למעשה שפת LabVIEW השפה הגרפית שעליה מבוססת תוכנת .LabVIEW התוכנה הגרפית שהמשתמש מחווט לפי תכנון לוגי (blocks) אבני הבניין של השפה הם מלבנים .(icons) צלמיות הכוללת דוגמה מפורטת המסבירה,LabVIEW מסוים. בחלק א' מובאת סקירה כללית של תוכנת כיצד בונים מערכת בקרה ספרתית וכיצד מפעילים אותה. בהמשך, מפורטת דרך הביצוע של ארבע התנסויות בהתאם לתכנית הלימודים.
בחלק ב' של ספר הניסויים שמונה ניסויים המתאימים לביצוע באמצעות שפה עילית כלשהי. לשם ביצוע הניסויים יש להשתמש בשלוש מערכות בקרה שונות המותקנות על כרטיסים אלקטרוניים נפרדים. כרטיס ל 'מערכת לבקרת טמפרטורה', כרטיס ל 'מערכת בקרת תנועה' (מהירות ומצב) וכרטיס ל 'מערכת לבקרת תאורה'.
התלמידים יוכלו למצוא את קבצי הקוד הדרושים לביצוע הניסויים של חלקים א' וב' באתר המגמה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: התקשורת האופטית שונה מסוגי תקשורת אחרים. הגלים הנעים כאן - הם גלי אור. רוחב הפס בתקשורת אופטית, גדול בהרבה מאשר בתקשורת רדיו. גלי רדיו מסוגלים לעקוף מכשולים ולעקובאחר מעטפת כדור הארץ, ואילן קוי אור מתקדמים בקו ישר בלבד-בגלל אורך הגל הקצר שלהם. הדבר מגביל אותם לתקשורת אלחוטית בקו ראיה (לכל היותר, עשרות קיומטרים). בשטח בנוי, תקשורת אלחוטית כזו כלל אינה מעשית, לכן התקשורת האופטיתההמונית מתבצעת באמצעות רשת של סיבים אופטיים, שכל אחד מהם מוליך את האור מנקודה לנקודה. הספר דן בעקרונות הפיזיקליים, שעליהם מתבססת התקשורת האלקטרואופטית, במקורות אור וגלאי אור שונים, במבנה ותכונות הסיבים האופטיים ובמאפייניהם של מערכות תקשורת אופטית. הספר כולל דוגמאות, שאלות ותרגילים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: ספר הלימוד "מבוא למערכות מחשב ואסמבלי" מותאם ליחידת הלימוד החמישית "מערכות מחשב ואסמבלי". הוא כולל 10 פרקים שמקיפים את כל נושאי הלימוד שבתכנית הלימודים. בספר מושם דגש על פיתוח תכניות בשפת אסמבלי, שיטות מיעון והשימוש בהן, אופן הרצת תוכניות הכוללות שגרות, מקרו ופסיקות. כמו כן מושם דגש על תיאור של מבנה מעבד מתקדם, שימוש בצינור הוראות לביצוע תכניות ותיאור השימוש בזיכרונות (מטמון, סגמנטציה, וירטואלי). כל פרק בספר מכיל גם מגוון רחב של דוגמאות ותרגילים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: ספר הניסויים והפרויקטים בתקשורת אלקטרואופטית "מכסה" את תכנית הלימודים ההתנסותית במקצוע "תקשורת אלקטרואופטית" בחלופה "מערכות תקשורת". חלקו הראשון של הספר מאפשר לתלמיד להכיר ולהתנסות בתופעות הפיזיקליות הקשורות בתקשורת אלקטרואופטית, הנעשית באמצעות סיבים אופטיים. דוגמאות לתופעות: החזרה, שבירה, נפיצה והתאבכות. חלק מהתופעות נלמדות באמצעות ניסויים ברכיבים ממשיים וחלקן באמצעות תכנת הדמיה. בהמשך הספר מוצעים ללומד ניסויים המאפשרים להכיר את המאפיינים השונים של הסיב האופטי כדוגמת צימוד מקורות אור לסיב, הנחתה בסיב ונפיצה בסיב. כמו-כן מתנסה הלומד בסוגים שונים של מקורות אור וגלאי אור. בחלק העוסק בפרויקטים, הלומד מרכיב מערכות תקשורת שונות, המבוססות על העברת מידע באמצעות אור, כדוגמת מערכת להעברת אות שמע באמצעות אור באוויר ובסיב; והעברת אות חוזי בשיטות אפנון שונות, באמצעות אור. בכל אחד מהניסויים ניתן רקע עיוני נרחב, מלווה בשאלות הכנה. את הניסויים ניתן לבצע באמצעות אביזרי תקשורת אופטית פשוטים ביותר, שעלותם נמוכה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: ספר ניסויים ופרויקטים זה מאפשר לתלמידים להתנסות בעקרונות שעליהם מבוססים פעולתן של מערכות תקשורת חזותית. הניסויים עוסקים, בין השאר, בתכונות העין, בהרכבת תמונה צבעונית ובמאפייני תמונה צבעונית, בבדיקת פעולת דחיסה על תמונה ובפעולתה של מצלמת חוזי. הספר מכיל, מבואות עיוניים מפורטים לכל אחד מן הניסויים והפרויקטים, הכוללים דוגמאות פתורות, שאלות הכנה לפתרון עצמי ושאלות סיכום.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר העמקה בשפת C מיועד ללומדים את התמחות "מערכות מחשבים" ומהווה המשך לספר הלימוד שפת C הנלמד במקצוע "מבוא להנדסת מחשבים" בכיתה י"א. הספר כתוב בהתאם לתכנית הלימודים המעודכנת למקצוע. הספר עוסק בתכנות מתקדם בשפת C בסביבת התקני חומרה מגוּוָנים. התרגילים בספר עוסקים, ברובם, במימוש של אלגוריתם תכנותי לבקרת מעגלי חומרה, המחוברים למִפְתחי המחשב. הספר מכין את הלומדים בו לקראת ביצוע עצמאי של פרויקטים משולבֵי חומרה ותכנה, כנדרש בתכנית הלימודים. בסוף הספר מופיעות מספר דוגמאות פתורות לפרויקטים משולבי תכנה וחומרה והנחיות לביצוע פרויקטים עצמאיים נוספים. בספר תרגילים ודוגמאות רבים. לחלק מהתרגילים ניתן פתרון מלא בסוף הספר. את הספר מלווה אתר המגמה של המקצוע ובו נמצאים, בין השאר, קודי המקור של התרגילים המופיעים בספר.
בנספחים לספר מופיעים סרטוטי המעגלים האלקטרוניים, שבעזרתם ניתן לבצע את התרגילים והפרויקטים הניתנים בספר. הנושאים הנידונים בספר הם: המִפתח המקבילי, פונקציות ותכנות מודולארי, מצביעים ורשומות, קבצים והטיפול בהם ומימוש פרויקטים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שמחה גילעם
תיאור: הספר עוסק בעקרונות תקשורת רדיו, שיטות תקשורת ספרתית ובעקרונות הטלפוניה האנלוגית והספרתית. בספר מובאים בהרחבה העקרונות עליהם מבוססות מערכות התקשורת. ההתמקדות בספר היא בעקרונות ובשיטות ולא במעגלים הבדידים. גישה מערכתית כזו מתאימה לעידן השינויים הטכנולוגיים המהירים, מתוך הכרה שהעקרונות המובאים בספר ישמרו גם כאשר יחולו שינויים בטכנולוגיה המממשת אותם. מקצועות ההמשך בהתמחות, כגון: תקשורת חזותית ותקשורת נתונים, יתבססו על העקרונות שיוקנו בלימוד נושאי התקשורת המרכזיים, המובאים בספר זה. בספר מופיעות דוגמאות רבות ובסוף כל פרק מובאות שאלות חזרה. תשובות לחלק משאלות החזרה יפורסמו במדריך למורה ובאתר האינטרנט של המגמה. בספר מופיעים מספר סעיפי רשות המיועדים לאלו המעוניינים להעמיק בנושאים מתקדמים. סעיפי הרשות מופיעים באות שונה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מוטי מאיר, גדי הרמן, שאול זרצקי
תיאור: חלקו הראשון של ספר ניסויים זה מממש גישה המבוססת על תהליך לימודי של "מערכת צומחת" כדי להקנות ללומדים את ההבנה והמיומנויות הנדרשות כדי לתכנן, לבנות ולהפעיל רובוט נייד.
בתחילה מתנסים התלמידים בהפעלה ובתכנות של המיקרובקר שסביבו נבנת המערכת. לאחר מכן, מתנסים התלמידים בהפעלת חיישנים, מנועים ומתמרים שונים, באופן חיבורם אל המיקרובקר ובכתיבת תכניות מתאימות להפעלתם. בהמשך הלימוד, מוסיפים התלמידים מתמרים אל הרובוט הנבנה ומפעילים את המערכת הרובוטית באמצעותם. הניסויים האחרונים, מאפשרים לתלמיד לנווט את הרובוט באמצעות הפעלתם, בו בזמן, של מספר מתמרים. חלקו השני של ספר הניסויים עוסק בראייה ממוחשבת ומאפשר, על-ידי חיבורה של מצלמת רשת כלשהי ( Web cam ), לצלם תמונות ממוחשבות שניתן לבצע בהן מניפולציות שונות ובהמשך לקבל באמצעותן מידע משמעותי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רפי יהל, משה קלרטג, גיל ארצי
תיאור: הספר מחולק לשבעה פרקים, בהתאם לתכנית הלימודים במקצוע מבוא לרובוטיקה. הספר כולל את הנושאים הבאים: מבוא לרובוטיקה – הגדרת המושג רובוט, אפיון סוגי רובוטים ורובוטיקה, תיאור המבנה הכללי של רובוט ומרכיבי הרובוט, סקירת התפתחות של רובוטים, יישומים של רובוטים; יסודות המכניקה ויישומי המכניקה במערכות רובוטיות; קינמטיקה של מניפולטורים וזרועות רובוטיות – דרגות חופש, סוגי מניפולטורים, קינמטיקה ישרה וקינמטיקה הפוכה; חיישנים ברובוטים – חיישני מגע וקרבה, חיישני טווח, חיישני אור וחום, חיישני פס לבן, מקודד אופטי, מישקי חיישן-רובוט; מערכות הנעה ומקורות הכוח ברובוטים – מאפייני מנוע זרם ישר, עקרונות פעולה ומבנה תמסורות במערכות רובוטיות, שקולים בבחירת מנועים ותמסורות ברובוט, בקרת מנועי הרובוט, מקורות הכוח החשמלי ברובוט; ראייה ממוחשבת ועיבוד תמונה במערכות רובוטיות – מבנה ועקרונות פעולה של מצלמה ספרתית, דגימה וכימוי תמונה, שיפור תמונה, ניתוח תמונה ופענוחה, שימושים של ראייה ממוחשבת במערכות רובוטיות.
בספר שולבו דוגמאות ושאלות רבות להמחשה ולהעמקת הלימוד העיוני של החומר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: גיל ארצי
תיאור: הספר בקרה ומערכות ממוחשבות דן ביישומים מתקדמים של מערכות בקרה, אשר מבוקרות על-ידי בקרים מתוכנתים ומערכות ממשק אדם-מכונה. הספר מיועד לתלמידים הלומדים את נושא הבקרים המתוכנתים ומערכות הבקרה הממוחשבות, בכיתה י"ב, במגמת מערכות בקרה ואנרגיה. הספר מאפשר לתלמידים להרחיב את ידיעותיהם בדבר אופן פעולתו של הבקר המתוכנת, אופן שילובו במערכת הבקרה, והאמצעים שהוא מעמיד לרשות אנשי הבקרה. חלקו הראשון של הספר עוסק במערכת הבקרה הממוחשבת, ומתוארים החישנים והמפעילים. בהמשך, מרחיב הספר לגבי המבנה של הבקר המתוכנת ואופן פעולתו, ובהצגת עקרונות התכנות של הבקר המתוכנת בשתי השפות הנפוצות לתכנות בקרים: שפת דיאגרמת הסולם ושפת ההוראות הלוגיות. כמו-כן, מוצגים שלבי הכתיבה של תכנית פיקוד בבקר המתוכנת. בנוסף, מובאות דוגמאות רבות לשימושים בפונקציות התוכנה בבקר המתוכנת. חלקו השני של הספר עוסק במערכות ממשק אדם-מכונה (HMI).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות