נמצאו 175 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: גאומטרייה - הנושאים בספר
מרובעים
גובה
ריצופים
מדידת שטח
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: ספר הגיאומטריה לכיתה  ה כולל בתוכו את הנושאים הבאים: מרובעים, ריצופים, גובה ושטחים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מדעים מטח
תיאור: חוברת "צמחים" מהווה חלק מסדרה של 5 חוברות בנושאים המהווים חלק מתוכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה. מטרתן לעורר פליאה, סקרנות, אהבה למדע, לטבע ולסביבה.
הסדרה כולה מציעה:
*למידה פעילה בכיתה ובסביבה הבית ספרית: משחקים, תצפיות, ניסויים, בנייה ועוד.
* שילוב של ידע וכישורי למידה וחשיבה
* טקסטים המותאמים לשלב הראשון של רכישת הקריאה
* תמונות ואיורים מרהיבים המעוררים סקרנות ועניין
•גישה פדגוגית המבוססת על מחקרים עדכניים מתחום הוראת המדעים בארץ ובעולם
חוברת צמחים מתמקדת בנושאים הבאים:
מבנה הצמח, זרעים ונביטה, סוגי צמחים וצמחים בעונות השנה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב גרטי
תיאור: צמחי תרבות, קטנים, גדולים – אותם אנחנו מגדלים. חורשים היטב ת׳אדמה – שדה, מטע או חממה – אחר כך זורעים, שותלים, גם משקים ומזבלים.
מהתחלה עד הבשלה העבודה כלל לא קלה. ומה עוד נותר בסוף? נכון, לקטוף ולאסוף.
מן הצמחים שנגדל את מזוננו נקבל: ירק, שיח, עץ פורח – הם לא רק יופי, לא רק ריח: בעתיד יצמיחו פרי, גם טעים וגם בריא.
הספריה של מבט לגן מלוה את תוכנית "מבט לגן" העוסקת בנושאים, בתופעות ובתהליכים מעולם המדע והטכנולוגיה הסובב אותנו. הספריה כוללת סדרת ספרים המתאימים לילדי הגן, לילדי כתות היסוד של בית הספר היסודי ולמבוגרים שנהנים לקרוא ולחוות את חדוות הגילוי עם הילדים.
הספריה מביאה לילדים מידע מעודכן, מאורגן ומותאם על העולם המדעי והטכנולוגי. באמצעות שפה מידעית, בהירה וקולחת, המלווה בצלומים מרהיבים, מזמין כל ספר את הקוראים לקריאה משותפת, להתבוננות, לשיחה, לשאילת שאלות וליציאה למסע בעולם מרתק של מדע וטכנולוגיה.
רמות ספרי לימוד
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רשת חינוך חב"ד .
תיאור: "מאירים את היום עם הרמב"ם היומי": לימוד יומי לתלמידי כתה ב',
שיעור הרמב"ם היומי בספר המצוות בליווי ציורים מרהיבים.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: יסכה אליצור, דבורי נוב, ברוך ליפשיץ, מוטי שיינר, מוסי אלישביץ, נחמי זקלס, חיה הבלין
תיאור: "חיים תניא 2" - הוא ספר יחודי ללימוד התניא על פי יסוד מארגן של נושאים ומושגים.
מה בספר:
31 יחידות לימוד על פי נושאי יסוד בתניא ובחסידות. בכל יחידה "מסע" להבנת המושג ולהעמקה בו בדרכים מתודיות שונות – תמונות, מקורות, שאלות, סיפורי חסידים ועוד.
הספר נותן מענה לשעה שבועית במשך שנתיים, כל יחידת לימוד באורך של כשעתיים לימוד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: מנחם מענדל הרשקוביץ, יסכה אליצור
תיאור: מאירים את היום עם אגרת קודש יומית: לימוד יומי לתלמידי כתה ה' 
עיון באגרות הקודש של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: יסכה אליצור, חיה הבלין, מושקא כ"ץ, מושקא שפרינגר, מושקא אלישביץ
תיאור: ספר יחודי ללימוד התניא על פי יסוד מארגן של נושאים ומושגים.
מה בספר:
הספר מחולק לפרקים על פי נושאים.
בכל נושא קיימים בספר ציטוטים מתוך ספר התניא לצד הסברים בלשון ברורה ופשוטה.
הספר דן יחד עם התלמיד בכל נושא, מציג שאלות לחשיבה ומשימות למילוי עצמי.
הספר בנוי בצורה מושכת לילדים צעירים, צבעוני, חי והופך את הלימוד לחווייתי.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: יעקב זלמנוב, אריק לויוב, אלישיב קפלון
תיאור: אלפון מושגים בהלכה, ספרון עזר לספר הלכות והליכות, כיתות ד-ח.
מה בספר:
בבואנו להעמיק בהלכה, עלינו להכיר משגים וכללים שונים שעליהם היא מבוססת.
מטרת האלפון שלפניכם היא לסייע לתלמידים לסגל לעצמם את השפה ההלכתית ולרכוש מיומנות בסיסית לניתוח מקרים ולניסוח שאלה מושכלת לרב.
כדי להתמצא בהלכה, חשוב שהתלמיד ילמד לנסח נתונים בצורה מדויקת, תוך התיחסות לנסיבות,
לשעורים (מדות) וכדומה.
לצורך כך רוכזו באלפון זה מושגי הבסיס הקשורים לתוכנית הלימודים בהלכה לתלמידים מכתה ד' ומעלה.
נסיים בתפילה ובתקוה כי לימוד ההלכה בעיון ובהעמקה יביא לקיום המעשי של ההלכה, תוך הקפדה על כל פרטי המצוה וביתר חיות, ויהיה זה עוד צעד לקרוב הגאולה האמיתית והשלימה.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: אברהם יוסף בייטש, דבירה גרוזמן
תיאור: מאירים את היום עם פתגם 'היום יום': לימוד יומי לתלמידי כתה ו', אמרות "היום יום" בעיבוד מיוחד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: מנחם מענדל אייזנברג, יעקב זלמנוב, שלום דובער הרצל, אברהם יוסף בייטש, אריק לויוב, אברהם גרוס, מנחם מענדל רייצס
תיאור: הלכות והליכות, כיתות ד-ח:
ספר מקור ייחודי ללימוד הלכה לתלמיד. על פי תכנית הלימודים, ערכה של כרטיסי מושגים.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: מנחם מענדל הרשקוביץ, דבירה גרוזמן
תיאור: מאירים את היום : עם השיעור היומי בספר המצוות - כיתה ד.
- לִמּוּד יוֹמִי לְתַלְמִידֵי כִּתָּה ד'
- שִׁעוּר הָרַמְבַּ"ם הַיּוֹמִי בְּסֵפֶר הַמִּצְווֹת
- בְּלִוּוּי צִיּוּרִים מַרְהִיבִים
- זְמַן מוּאָר – מְדוֹר הַפְנָמָה
- מִי יֵדַע לְהָשִׁיב – שְׁאֵלוֹת הַעֲשָׁרָה
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: אברהם יוסף בייטש, דבירה גרוזמן
תיאור: מאירים את היום : עם ה 'יום יום' - כיתה ג.
לִמּוּד יוֹמִי לְתַלְמִידֵי כִּתָּה ג'.
אִמְרוֹת 'הַיּוֹם יוֹם' בְּעִבּוּד מְיֻחָד.
'הַיּוֹם הֵבַנְתִּי' - מְדוֹר הַפְנָמָה.
'מְשׂוֹחֲחִים' - שְׁאֵלֹות לְדִיּוּן.
נסְִפּחָ - שִׁעוּרֵי הָרַמְבַּ"ם הַיּוֹמִי בְּסֵפֶר הַמִּצְווֹת.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: מנחם מענדל הרשקוביץ
תיאור: מאירים את היום : עם אגרות הקודש - כיתה ז
- לִמּוּד יוֹמִי לְתַלְמִידֵי כִּתָּה ז'
- עִיּוּן בְּאִגְּרוֹת הַקֹּדֶשׁ שֶׁל כְּבוֹד קְדֻשַּׁת אַדְמוֹ"ר נְשִׂיא דּוֹרֵנוּ.
- 'לוֹקְחִים מֵהַמִּכְתָּב'
- נְקֻדּוֹת לְמַחְשָׁבָה וְדִיּוּן
- נִסְפָּח שִׁעוּרֵי הָרַמְבַּ"ם הַיּוֹמִי בְּסֵפֶר הַמִּצְווֹת
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: מנחם מענדל אייזנברג, אברהם יוסף בייטש, אברהם גרוס, שלום דובער הרצל, יעקב זלמנוב, גדעון כץ, אריק לויוב, מנחם מענדל רייצס
תיאור: הלכות והליכות, כיתות ד-ח:
ספר מקור ייחודי ללימוד הלכה לתלמיד. על פי תכנית הלימודים, ערכה של כרטיסי מושגים.
חלק ב' - הלכות שבין האדם למקום ובין האדם לחברו.
 
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
תיאור: אותיות מאירות- תכנית ללימוד קריאה כתיבה בשילוב הבנת הנקרא- לכיתה א'.
הספר מתייחד בכך שכולו מיוסד על עקרון הקדושה, הן בשיטת הלימוד של סדר האותיות והתנועות עפ"י המקורות והן בבחירת התכנים הערכיים השזורים לאורך כל הסדרה.
בחוברת ראשונה נקנים: האותיות ללא ניקוד ואחר כך עם קמץ ופתח, כאשר לכל אות ללא ניקוד יש עמוד הקניה, ואחריו עמוד הקניה של האות בצרוף קמץ ופתח.
בחוברת שניה: האותיות עם צירה וסגול, האותיות עם שבא.
בחוברת שלישית: שני חלקים: האותיות עם חולם מלא וחסר, האותיות עם חיריק מלא וחסר.
בחוברת רביעית: האותיות עם שורוק וקובוץ, החטפים, קמץ ופתח גנובה.
הספר מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומשלב משימות מגוונת להשגת מטרות ההוראה בכיתות א' על פי מסמך ההטמעה של משרד החינוך:
1. הוראת יסודות הקריאה והכתיבה
2. קידום הבנת הנקרא
3. קידום תהליכי כתיבה
4. קידום השיח הדבור
5. קידום קריאה להנאה
6. הרחבת אוצר מילים
7. קידום ידע מטה-לשוני
8. הוראת יצירות ספרות
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
תיאור: אותיות מאירות- תכנית ללימוד קריאה כתיבה בשילוב הבנת הנקרא- לכיתה א'.
הספר מתייחד בכך שכולו מיוסד על עקרון הקדושה, הן בשיטת הלימוד של סדר האותיות והתנועות עפ"י המקורות והן בבחירת התכנים הערכיים השזורים לאורך כל הסדרה.
בחוברת ראשונה נקנים: האותיות ללא ניקוד ואחר כך עם קמץ ופתח, כאשר לכל אות ללא ניקוד יש עמוד הקניה, ואחריו עמוד הקניה של האות בצרוף קמץ ופתח.
בחוברת שניה: האותיות עם צירה וסגול, האותיות עם שבא.
בחוברת שלישית: שני חלקים: האותיות עם חולם מלא וחסר, האותיות עם חיריק מלא וחסר.
בחוברת רביעית: האותיות עם שורוק וקובוץ, החטפים, קמץ ופתח גנובה.
הספר מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומשלב משימות מגוונת להשגת מטרות ההוראה בכיתות א' על פי מסמך ההטמעה של משרד החינוך:
1. הוראת יסודות הקריאה והכתיבה
2. קידום הבנת הנקרא
3. קידום תהליכי כתיבה
4. קידום השיח הדבור
5. קידום קריאה להנאה
6. הרחבת אוצר מילים
7. קידום ידע מטה-לשוני
8. הוראת יצירות ספרות
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
נטע-מטח
תיאור: אותיות מאירות- תכנית ללימוד קריאה כתיבה בשילוב הבנת הנקרא- לכיתה א'.
הספר מתייחד בכך שכולו מיוסד על עקרון הקדושה, הן בשיטת הלימוד של סדר האותיות והתנועות עפ"י המקורות והן בבחירת התכנים הערכיים השזורים לאורך כל הסדרה.
בחוברת ראשונה נקנים: האותיות ללא ניקוד ואחר כך עם קמץ ופתח, כאשר לכל אות ללא ניקוד יש  עמוד הקניה, ואחריו עמוד הקניה של האות בצרוף קמץ ופתח.
בחוברת שניה: האותיות עם צירה וסגול, האותיות עם שבא.
בחוברת שלישית: שני חלקים: האותיות עם חולם מלא וחסר, האותיות עם חיריק מלא וחסר.
בחוברת רביעית: האותיות עם שורוק וקובוץ, החטפים, קמץ ופתח גנובה.
הספר מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומשלב משימות מגוונת להשגת מטרות ההוראה בכיתות א' על פי מסמך ההטמעה של משרד החינוך:
1. הוראת יסודות הקריאה והכתיבה
2. קידום הבנת הנקרא
3. קידום תהליכי כתיבה
4. קידום השיח הדבור
5. קידום קריאה להנאה
6. הרחבת אוצר מילים
7. קידום ידע מטה-לשוני
8. הוראת יצירות ספרות
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
תיאור: אותיות מאירות- תכנית ללימוד קריאה כתיבה בשילוב הבנת הנקרא- לכיתה א'.
הספר מתייחד בכך שכולו מיוסד על עקרון הקדושה, הן בשיטת הלימוד של סדר האותיות והתנועות עפ"י המקורות והן בבחירת התכנים הערכיים השזורים לאורך כל הסדרה.
בחוברת ראשונה נקנים: האותיות ללא ניקוד ואחר כך עם קמץ ופתח, כאשר לכל אות ללא ניקוד יש עמוד הקניה, ואחריו עמוד הקניה של האות בצרוף קמץ ופתח.
בחוברת שניה: האותיות עם צירה וסגול, האותיות עם שבא.
בחוברת שלישית: שני חלקים: האותיות עם חולם מלא וחסר, האותיות עם חיריק מלא וחסר.
בחוברת רביעית: האותיות עם שורוק וקובוץ, החטפים, קמץ ופתח גנובה.
הספר מותאם לתכנית הלימודים של משרד החינוך ומשלב משימות מגוונת להשגת מטרות ההוראה בכיתות א' על פי מסמך ההטמעה של משרד החינוך:
1. הוראת יסודות הקריאה והכתיבה
2. קידום הבנת הנקרא
3. קידום תהליכי כתיבה
4. קידום השיח הדבור
5. קידום קריאה להנאה
6. הרחבת אוצר מילים
7. קידום ידע מטה-לשוני
8. הוראת יצירות ספרות
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: יסכה אליצור, עלקי מרגליות, דבירה גרוזמן
תיאור: משפחה כהלכה - מיועד לכיתות ג.
החוברות נותנות מענה מאורגן ומקצועי לכל תכנית הלימודים בדינים לגיל היעד.
כל חוברת מתמקדת בנושא תוכן אחר לפי מעגל השנה ונושאים נוספים.
מבנה החוברת הינו סיפור מסגרת של בני משפחה שלומדים וחווים את החיים על פי ההלכה.
בחוברת מעובדות ההלכות הרלוונטיות במקבצי הלכה, וכן ישנו דגש על מיומנויות בלימוד ההלכה.
החוברות מאושרות ללימוד ברשת חינוך חב"ד על ידי אגף ספרי לימוד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: חיה מושקא ולנר, דבירה גרוזמן
תיאור: משפחה כהלכה - מיועד לכיתות ג.
החוברות נותנות מענה מאורגן ומקצועי לכל תכנית הלימודים בדינים לגיל היעד.
כל חוברת מתמקדת בנושא תוכן אחר לפי מעגל השנה ונושאים נוספים.
מבנה החוברת הינו סיפור מסגרת של בני משפחה שלומדים וחווים את החיים על פי ההלכה.
בחוברת מעובדות ההלכות הרלוונטיות במקבצי הלכה, וכן ישנו דגש על מיומנויות בלימוד ההלכה.
החוברות מאושרות ללימוד ברשת חינוך חב"ד על ידי אגף ספרי לימוד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: יסכה אליצור, עלקי מרגליות, דבירה גרוזמן
תיאור:
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: יסכה אליצור, עלקי מרגליות, דבירה גרוזמן
תיאור: משפחה כהלכה - מיועד לכיתות ג.
החוברות נותנות מענה מאורגן ומקצועי לכל תכנית הלימודים בדינים לגיל היעד.
כל חוברת מתמקדת בנושא תוכן אחר לפי מעגל השנה ונושאים נוספים.
מבנה החוברת הינו סיפור מסגרת של בני משפחה שלומדים וחווים את החיים על פי ההלכה.
בחוברת מעובדות ההלכות הרלוונטיות במקבצי הלכה, וכן ישנו דגש על מיומנויות בלימוד ההלכה.
החוברות מאושרות ללימוד ברשת חינוך חב"ד על ידי אגף ספרי לימוד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: עלקי מרגליות, דבירה גרוזמן
תיאור: משפחה כהלכה - מיועד לכיתות ג.
החוברות נותנות מענה מאורגן ומקצועי לכל תכנית הלימודים בדינים לגיל היעד.
כל חוברת מתמקדת בנושא תוכן אחר לפי מעגל השנה ונושאים נוספים.
מבנה החוברת הינו סיפור מסגרת של בני משפחה שלומדים וחווים את החיים על פי ההלכה.
בחוברת מעובדות ההלכות הרלוונטיות במקבצי הלכה, וכן ישנו דגש על מיומנויות בלימוד ההלכה.
החוברות מאושרות ללימוד ברשת חינוך חב"ד על ידי אגף ספרי לימוד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: רחל אייזנברג, עלקי מרגליות, חיה מושקא מרוזוב, דבירה גרוזמן
תיאור: משפחה כהלכה - מיועד לכיתות ג.
החוברות נותנות מענה מאורגן ומקצועי לכל תכנית הלימודים בדינים לגיל היעד.
כל חוברת מתמקדת בנושא תוכן אחר לפי מעגל השנה ונושאים נוספים.
מבנה החוברת הינו סיפור מסגרת של בני משפחה שלומדים וחווים את החיים על פי ההלכה.
בחוברת מעובדות ההלכות הרלוונטיות במקבצי הלכה, וכן ישנו דגש על מיומנויות בלימוד ההלכה.
החוברות מאושרות ללימוד ברשת חינוך חב"ד על ידי אגף ספרי לימוד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: יסכה אליצור, פנינה גולדצווילר, חי'ה מושקא ולנר, עלקא מרגליות, דבירה גרוזמן
תיאור: משפחה כהלכה - מיועד לכיתות ג
החוברות נותנות מענה מאורגן ומקצועי לכל תכנית הלימודים בדינים לגיל היעד.
כל חוברת מתמקדת בנושא תוכן אחר לפי מעגל השנה ונושאים נוספים.
מבנה החוברת הינו סיפור מסגרת של בני משפחה שלומדים וחווים את החיים על פי ההלכה.
בחוברת מעובדות ההלכות הרלוונטיות במקבצי הלכה, וכן ישנו דגש על מיומנויות בלימוד ההלכה.
החוברות מאושרות ללימוד ברשת חינוך חב"ד על ידי אגף ספרי לימוד.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות מתמטיקה מטח
תיאור: מסלולים לכיתה ג
חוברות 'מסלולים' לבית־הספר היסודי עוסקות בארבעה נושאים מתמטיים מרכזיים:
- מספרים שלמים ופעולות
- גאומטרייה
- בעיות מילוליות
- שברים
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: التّربية اللّغويّة للصّفوف الخامسة، نماذج تعليميّة
نماذج تعليميّة بروح المنهج التعليميّ الجديد للتربية اللغويّة (2009)، بحيث أُعدّت للمعلّم ليتداولها مع تلاميذه أثناء دروس التربية اللغويّة.
تهدف هذه النماذج التعليميّة إلى توسيع معرفة التلاميذ وانكشافهم على أنواع نصوص مختلفة؛ أدبيّة ووظيفيّة، وكذا على كيّفيّة تناولها ومعالجتها والتفاعل معها بصورة صحيحة وسليمة، في جميع مجالات المعرفة التي يتعلّمونها.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: نماذج تعليميّة بروح المنهج التعليميّ الجديد للتربية اللغويّة (2009)، بحيث أُعدّت للمعلّم ليتداولها مع تلاميذه أثناء دروس التربية اللغويّة.
تهدف هذه النماذج التعليميّة إلى توسيع معرفة التلاميذ وانكشافهم على أنواع نصوص مختلفة؛ أدبيّة ووظيفيّة، وكذا على كيّفيّة تناولها ومعالجتها والتفاعل معها بصورة صحيحة وسليمة، في جميع مجالات المعرفة التي يتعلّمونها.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: نماذج تعليميّة بروح المنهج التعليميّ الجديد للتربية اللغويّة (2009)، بحيث أُعدّت للمعلّم ليتداولها مع تلاميذه أثناء دروس التربية اللغويّة.
تهدف هذه النماذج التعليميّة إلى توسيع معرفة التلاميذ وانكشافهم على أنواع نصوص مختلفة؛ أدبيّة ووظيفيّة، وكذا على كيّفيّة تناولها ومعالجتها والتفاعل معها بصورة صحيحة وسليمة، في جميع مجالات المعرفة التي يتعلّمونها.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: יחידות הוראה לכיתות ג – ו – מבוא:
פירוט כל יחידות ההוראה המוצעות למורים לחינוך לשוני בכיתות ג – ו לפי תבחינים שונים: לפי מטרות ההוראה ודגשים בהוראה, ולפי ההקשר התוכני והסוגה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: תיאור היחידה:
התלמידים מתבקשים להכין דף מידע על קטע מהטיול שהם אמורים לטייל בו. בדף המידע יהיה מידע על המסלול, תיאור קצר והנחיות למטיילם. לשם כתיבת הטקסט יידרשו התלמידים לאתר מידע, לבחור תכנים רלוונטיים ולהכין דף מידע תוך התחשבות בנמענים (עמיתים הנערכים לטיול). לצורך זה יש לדאוג לנגישות למחשב. היחידה מזמנת קריאה, האזנה וצפייה במגוון סוגות ובמגוון דרכי ייצוג וכתביה של טקסט קצר המשלב כמה ייצוגים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: מטרות היחידה:
- גילוי משמעויות מפורשות וסמויות ביצירה ספרותית (האולר מאת שלום עליכם).
- אפיון דמות ביצירה על פי מעשיה, דבריה, מחשבותיה וקשריה עם דמויות אחרות, הבעת עמדה ביחס ליצירה  מבחינה ספרותית וערכית.
- היכרות עם ספרות יהודית במזרח אירופה של המאה ה-19.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: אלכס פרידלנדר, שלי רוטה
תיאור: חוברות "גילויים" הן חוברות העשרה והעמקה. החוברות מרחיבות את הידע המתמטי של התלמידים ומפעילות אותם בתהליכים של חקר וגילוי המלווים בעניין ובהנאה.
חוברת זו - "קוביות משחק" - מיועדת לתלמידים מכיתה ב' ואילך.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: הצגת דברים - מטרות
הצגת רעיונות תוך התאמת הדברים וצורתם לנושא, לנמען ולנסיבות על-ידי:
• דיבור לעניין וברמת פירוט מתאימה תוך ביסוס הנאמר
• הצגת הרעיונות ברצף הגיוני
• בחירת משלב מתאים ושימוש בלשון קבילה
• התאמת נימת הדיבור ועוצמת הקול“
(מתוך תכנית הלימודים “חינוך לשוני עברית- שפה, ספרות ותרבות לבית-הספר היסודי“ תשס“ג).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: מטרת היחידה:
• פיתוח מודעות לעצמי כקורא (ממה אני נהנה, מה מרגש אותי, ועוד).
• פיתוח יכולת של קריאה לשם הנאה - פתיחות וסקרנות כלפי ספרים,התנסות בקריאה מעמיקה ומשתהה של ספר קריאה, ועוד.
• פיתוח היכולת לנהל דיאלוג מכבד עם עמיתים.
• טיפוח שיח ספרותי וחווייתי, העוסק ביצירה הספרותית, במסריםהעולים ממנה ובהשתמעויותיה לחייו של הקורא.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: הנושאים הנדונים ביחידה זו:
• עיסוק בהבנת שאלות )הבנת הנקרא של השאלה( - מהלך שגור ומוכר בתהליכי ההוראה בכיתה.
• למידה בעקבות מבחן - למידה מטעויות.
• פיתוח עמדות נדרשות במצבי היבחנות - המטרה כוללת פיתוח גישה אחראית ומוקפדת, עמדה של נבחן השואף והמכוון להציג את ידיעותיו באופן מיטבי.
• התאמת דרכי הקריאה למטרות הקריאה - קריאת השאלה וקריאה חוזרת בטקסט לאיתור המקורות לתשובה.
• מתן תשובה כתובה לשאלה - כתיבה קצרה על סמך מקור נתון.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: תיאור היחידה -
במהלך היחידה התלמידים יאזינו לתיאור של משחק, יקראו טקסטים של הוראות למשחקים שכתבו מומחים וינסחו תבחינים להערכת הוראות למשחק - כל אלה לקראת כתיבת הוראות למשחק ששמעו את תיאורו. כמו כן יתנסו התלמידים במשחק בפועל עפ"י הוראות, וכך יוכלו לבחון את ההוראות ואת מידת הבהירות שלהן.
אם במהלך ההתנסות ייתקלו במצב שאינו ברור, יהיה עליהם לחזור ולתקן את ההוראות.
בכל המקרים מדובר במשחקי חצר שהיו מקובלים לפני שנים, וכך תושג מטרה נוספת: התלמידים יכירו את המשחקים ההם, ואולי אף יאמצו את חלקם ויבלו זמן רב יותר בחוץ.
בסוף היחידה מובאות הוראות לשני משחקי חצר נוספים. אלה עומדים לרשות המורה כתוספת למהלך היחידה או כגיוון.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות מטח .
תיאור: בספר "תעודה וזהות 1938 - 1946 : השואה בראי הספרות" שש יחידות, ובמרכז כל אחת מהן - טקסט ספרותי.
טקסטים אלה נכתבו בזמן השואה או לאחריה בידי אנשים שונים - ילדים ומבוגרים, שרובם חוו את מוראות השואה על בשרם. רוב הכותבים אינם משוררים ואינם סופרים ובכתיבתם הביעו את תגובתם על מה שחוו. הספר מתייחס לטקסטים הספרותיים המופיעים בו - כאל מסמכים. אלה מסמכים היסטוריים-תיעודיים אשר מוסרים מידע על השואה, ובו בזמן מוסרים מידע על הכותבים עצמם.
הטקסטים הספרותיים, המלווים בקטעי מידע ובתצלומים, מאפשרים ללומדים להרחיב את ידיעותיהם בנוגע לשואה, ולהעלות את דעותיהם ואת תחושותיהם: הן מן ההיבט ההיסטורי והן מן הזווית האישית של כל כותב - דרך סיפורו הפרטי המרגש.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: نماذج تعليميّة بروح المنهج التعليميّ الجديد للتربية اللغويّة (2009)، بحيث أُعدّت للمعلّم ليتداولها مع تلاميذه أثناء دروس التربية اللغويّة.
تهدف هذه النماذج التعليميّة إلى توسيع معرفة التلاميذ وانكشافهم على أنواع نصوص مختلفة؛ أدبيّة ووظيفيّة، وكذا على كيّفيّة تناولها ومعالجتها والتفاعل معها بصورة صحيحة وسليمة، في جميع مجالات المعرفة التي يتعلّمونها.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: نماذج تعليميّة بروح المنهج التعليمي الجديد للتربية اللغويّة (2009)، بحيث أُعدّت للمعلّم ليتداولها مع تلاميذه أثناء دروس التربية اللغويّة.
تهدف هذه النماذج التعليميّة إلى توسيع معرفة التلاميذ وانكشافهم على أنواع نصوص مختلفة؛ أدبيّة ووظيفيّة، وكذا على كيّفيّة تناولها ومعالجتها والتفاعل معها بصورة صحيحة وسليمة، في جميع مجالات المعرفة التي يتعلّمونها.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: אירית חפץ, יאיר ליפשיץ, יעל גרוס-רוזן, אריאל אביב, שלומית יחיא-קינר, תמר ג'ינג'יחשווילי, יוחאי עדן, מישאל ציון, ענבל יגר
תיאור: ספר זה הוא מסע של זהות. יחד עם הספר נבקר בתחנות השונות במסלול של עיצוב הזהות – הזהות האישית שלי, וזו של הקהילה שאני משתייך אליה. כמו בכל מסע, גם בספר זה יש מסלולים, נקודות ציון, צמתים ושבילים צדדיים; וכמו בכל מסע, אנו מקווים שהספר יביא איתו גם גילויים חדשים עבורכם.
אפשר להתייחס אל הספר כמו אל מפה של מסע – מפה שמשרטטת עבורנו מסלול אפשרי שאותו אנו עוברים
בתהליך עיצוב הזהות שלנו. ראשיתו של המסלול בשאלת הזהות הבסיסית ביותר: 'מי אני?'.
בפרק הראשון ננסה להבין איך אנחנו מגדירים את עצמנו – באופן עצמאי וביחס לזולת ולחברה.
משם, נמשיך אל הפרק השני במסע אל תהליך ההתבגרות. כאן נשאל את עצמנו מהי בגרות וכיצד משפיע תהליך ההתבגרות שלנו על זהותנו האישית ועל תהליך ההצטרפות שלנו לחברת המבוגרים.
משם ממשיך מסענו לפרק השלישי, ובו נבחן את האופן שבו אנו בוחרים את הדרך שלנו בחיים.
הזהות של כל אחד ואחת מאיתנו נוצרת על ידי המפגש של היחיד עם החברה שהוא משתייך אליה. לכן, בפרק השלישי נעבור הלאה מה'אני' העצמאי אל המעגלים שסביבו, התורמים גם הם לעיצוב זהותנו: אל המשפחה שלנו ואל שרשרת הדורות שאנו מצטרפים אליה.
הפרק השני והפרק השלישי בספר אינם כלולים בתכנית המקצוע (הסילבוס) והינם פרקי רשות המיועדים לבתי
הספר המלמדים שעה שבועית נוספת במסגרת תכנית בארי.
משם המעגלים הולכים ומתרחבים, ומקיפים גם את רכיביה האחרים של הזהות היהודית-הישראלית, העם והמדינה: הפרקים הרביעי, החמישי והשישי מוקדשים לסמלים וערכיים מרכזיים בתרבות היהודית: השבת, החגים וסידור התפילה.
בפרק השביעי ימשיך מסענו אל הקהילה היהודית, ובפרק השמיני נגיע אל ארץ ישראל – הזיקה אליה וההיאחזות בה לאורך הדורות.
מסענו יסתיים בפרק התשיעי, שבו נדון במשמעויות של מדינת ישראל המתחדשת ובערכיה המרכזיים, נפגוש את
העולים לארץ במשך הדורות, וניחשף אל מורכבותו של הפסיפס התרבותי המרהיב שיצרו בני הגלויות השונות.
מכון שלום הרטמןתכנית בארי - מכון שלום הרטמן
תיאור:  לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ה - ו, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
הצג עוד תוצאות