נמצאו 37 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: דוד מור-יוסף, נדב פיכמן
תיאור: ספר זה הנו כרך ב' של הספר "מיקרו-בקרים ושפה עילית".
הספר מותאם לתכנית הלימודים במקצוע "מיקרו-בקרים ושפה עילית" לכיתה י"ג (טכנאים) במגמת "הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים".
הספר מתאים לתכנית הלימודים בשתי ההתמחויות העוסקות בנושא זה.
תקנית למחשב האישי ושפת- C הספר נכתב בהנחה שלקורא ישנה היכרות קודמת עם שפת C הסף של המיקרו-בקר 8051. על אף הנחה זו מובאים בספר הסברים מפורטים של שפת למיקרו-בקר.
הדוגמאות הרבות המובאות בספר C51 תוך כדי הדגשת ייחודה של שפת עוסקות גם בחומרה של המיקרו-בקר. בחלק מן הדוגמאות מופיע גם קוד בשפת-הסף של ה 8051.
בכל פרק בספר מובאים תרגילים מגוונים וניתנות להם תשובות מפורטות בסוף הספר (מתוך ההקדמה).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: כרך א של הספר "ניסויי מעבדה בתורת החשמל מיועד לכיתה י. חלק מהניסויים מיועדים הן לתלמידים ברמת לימודים: א - ב, והן לתלמידים ברמת לימודים: ג - ד; שאר הניסויים מיועדים לתלמידי רמת לימודים: א - ב בלבד.
כותרות הניסויים המיועדים לשתי הרמות, הודגשו על ידי רקע אפור.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר מיועד לתלמידי החטיבה העליונה הלומדים את הנושא "מבוא לטכנולוגיות עתירות מדע וידע", במסגרת יחידות הלימוד הרביעית והחמישית במדעי הטכנולוגיה.
ספר זה גם יכול לשמש כספר התנסות עבור המקצוע "מבוא למערכות מידע" (אחד מנושאי הבחירה של היחידה השלשית לבגרות במדעי המחשב).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר "מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט בשפת JAVA" - בערבית, מתאים לתכנית הלימודים החדשה – 'תכנות בסביבת האינטרנט' (היחידה השלישית במקצוע 'מדעי המחשב').
הספר מכיל מבוא עיוני, התנסויות ותרגילים המתייחסים לנושאים הבאים: עקרונות העבודה במודל שרת/לקוח באינטרנט, פעולות בסיסיות בשרת הכרוכות בקבלת בקשה, הכנת דף ושליחת תגובה, ושימוש באובייקטים שמאפשרים התמודדות עם תכנות מצב-חסר (Stateless); עבודה עם מסד נתונים טבלאי וקישורו לאתר; תכנות צד לקוח בשפת JavaScript ועקרונות XML.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: בספר מוצעים שבעה פרויקטים לבנייה. הנושאים בהם הפרויקטים עוסקים מגוונים ושימושיים. בחלק מן הפרויקטים מתבקשים התלמידים לבצע הדמיה של המעגל או חלק ממנו כחלק מתהליך ביצוע הפרויקט.
ביצוע הפרויקטים על-ידי התלמידים בא כהשלמה לניסויים המופעים בתכנית הלימודים, או כתחליף להם.
על-פי ההנחיות בתכנית הלימודים של המקצוע על התלמידים לבצע, לפחות פרויקט אחד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: ספר הניסויים כולל שמונה ניסויים במקצוע מערכות ספרתיות לפי תכנית הלימודים החדשה לכיתה י'.
המקצוע מערכות ספרתיות הוא אחד מהמקצועות הנלמדים במסגרת המקצוע המוביל מערכות חשמל .
את הניסויים מבצעים ברכיבים ממשיים ו/או בהדמיה.
נושאי הניסויים הם: פעולות יסוד באלגברה בוליאנית, הכרת שערים לוגיים ותיכון מערכת לוגית, תיכון ומימוש מערכת אזעקה, מימוש מערכת לחיווי גובה נוזל באמצעות שערי NAND, מימוש מערכת להנעה והיגוי של מכונית זעירה, הצגת מספר מוצפן בקוד BCD בתצוגת שבעה מקטעים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר "ניסויי מעבדה בתורת החשמל" נלמד במגמת מערכות בקרה ואנרגיה במקצוע המוביל מערכות חשמל.
ספר זה יוצא לאור בשיתוף פעולה של המרכז לטכנולוגיה חינוכית, בית-הספר לטכנולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה והמרכז הפדגוגי-טכנולוגי של רשת "עמל".
הספר מותאם ברמתו ובתכניו לתוכנית הלימודים החדשה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: גרפיקה ממוחשבת בכלל, וגרפיקה ממוחשבת תלת-ממדית בפרט, הן מושגים מרכזיים בהבנת העקרונות שעל פיהם פועלת מערכת גרפית ממוחשבת תלת-ממדית, שבאמצעותה יוצרים מראות כמו בסרטי קולנוע, או במשחקי מחשב המכניסים את הצופה לתוך סצנות מרהיבות עין הנראות מציאותיות ואמיתיות אף על פי שהן דמיוניות לחלוטין.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתהאוניברסיטה הפתוחה
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: (מתוך המבוא לספר:  "מכשור ומדידות") הקורס מכשור ומדידות מטרתו להעניק לתלמיד את הכלים והידע הדרושים להפעלת מכשור מדידה מתקדם.
במהלך הקורס יכיר התלמיד את מכשירי המדידה המתקדמים ביותר המצויים היום בשוק, וילמד את עקרון פעולתם ואת אופן הפעלתם.
כמו כן ילמד התלמיד כיצד לבנות מערכי מדידה מתקדמים לביצוע מדידות מורכבות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתהאוניברסיטה הפתוחה
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר מחולק שלני חלקים: החלק הראשון עוסק ב "ניסויים בתקשורת תקבילית", החלק השני עוסק ב "ניסויים בתקשורת ספרתית".
הניסויים בספר זה נערכים בהדמיה, בסביבת תוכנת ההדמיה EWB. ניתן כמובן להפעילם אחרת - לאחר התאמה מסוימת.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: ספר הניסויים שלפניכם כולל שישה ניסויים למקצוע "מערכות ספרתיות" לפי תכנית הלימודים החדשה במקצוע זה לכיתה י'.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: חקר ביצועים הוא תחום מדעי מתמטי, העוסק בפתרון בעיות מעשיות באמצעות ייצוגן במודלים מתמטיים.
רוב היישומים של חקר הביצועים עוסקים בפתרון בעיות אופטימיזציה.
הספר מיועד לתלמידי החטיבה העליונה, הלומדים את יחידת הלימוד החמישית לבגרות במדעי המחשב.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: איריס צור ברגורי, אייל שפרוני, אקת'ם חאג' יחיא
תיאור: הספר "מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט בשפת JAVA" מתאים לתכנית הלימודים החדשה – 'תכנות בסביבת האינטרנט' (היחידה השלישית במקצוע 'מדעי המחשב'). הספר מכיל מבוא עיוני, התנסויות ותרגילים המתייחסים לנושאים הבאים: עקרונות העבודה במודל שרת/לקוח באינטרנט, פעולות בסיסיות בשרת הכרוכות בקבלת בקשה, הכנת דף ושליחת תגובה, ושימוש באובייקטים שמאפשרים התמודדות עם תכנות מצב-חסר (Stateless); עבודה עם מסד נתונים טבלאי וקישורו לאתר; תכנות צד לקוח בשפת JavaScript ועקרונות XML.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: איריס צור ברגורי, אקת'ם חאג' יחיא
תיאור: הספר "מבוא לתכנות בסביבת האינטרנט בשפת #C" מתאים לתכנית הלימודים החדשה – 'תכנות בסביבת האינטרנט' (היחידה השלישית במקצוע 'מדעי המחשב'). הספר מכיל מבוא עיוני, התנסויות ותרגילים המתייחסים לנושאים הבאים: עקרונות העבודה במודל שרת/לקוח באינטרנט, פעולות בסיסיות בשרת הכרוכות בקבלת בקשה, הכנת דף ושליחת תגובה, ושימוש באובייקטים שמאפשרים התמודדות עם תכנות מצב-חסר (Stateless); עבודה עם מסד נתונים טבלאי וקישורו לאתר; תכנות צד לקוח בשפת JavaScript ועקרונות XML.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אהרון אהרון, צבי אזיה, אריה אילון, יעקב שוורץ
תיאור: ספר לימוד זה כתוב בהתאם לתכנית הלימודים החדשה במקצוע "מערכות ספרתיות" לכיתה י', במקצוע המוביל "מערכות ספרתיות", במגמת "מערכות בקרה ואנרגיה".
בספר 9 פרקים העוסקים בתחילה בעקרונות של שיטת הספירה הבינרית, יסודות האלגברה הבוליאנית.
בהמשך, עוסק הספר במערכות לוגיות בסיסיות ובדרכים למימושן.
חלקו האחרון של הספר עוסק במערכות צירופים מורכבות ובמערכות עקיבה יסודיות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: בני קרניאל, גיל ארצי
תיאור: ספר זה דן בעקרונות תורת הבקרה; הוא מיועד לתלמידי המגמה "מערכות בקרה ואנרגיה".
הוא כתוב בהתאם לתכנית הלימודים במקצוע "מבוא לבקרה" ומקיף את חמשת הפרקים הראשונים בה.
הספר תוכנן באופן המאפשר לימוד עצמאי של הנושאים המופיעים בו, בגישה ספיראלית, תוך חזרה והעמקה בנושאים הנלמדים לאורך הספר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שאול זרצקי, צבי אזיה
תיאור: בספר זה מתוארים תשעה-עשר ניסויים באלקטרוניקה תקבילית וספרתית המותאמים לתכנית הלימודים במקצוע "מבוא להנדסת אלקטרוניקה" במגמת הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים לכיתה י"א. חלק מהניסויים בספר מיועדים לביצוע באמצעות רכיבים ממשיים וחלקם מיועדים לביצוע בהדמיה באמצעות תוכנה מתאימה.
בטבלה המופיעה בהמשך, מוצג פירוט של אופן ביצוע הניסויים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רון כימיא, צבי אזיה
תיאור: ספר לימוד זה כתוב בהתאם לתכנית הלימודים במקצוע "אלקטרוניקה תקבילית וספרתית" לכיתה י', במקצוע המוביל "אלקטרוניקה ומחשבים" במגמת "הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים".
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אמיר אברמוביץ', צבי אזיה, שמעון זיסק, שאול זרצקי, גיל ארצי
תיאור: מדידה של גודל פיזיקלי כגון מתח, זרם, טמפרטורה וכדומה, מחייבת שימוש במכשיר מדידה.
עם התקדמות הטכנולוגיה הולך וגדל השימוש במכשירי מדידה מדויקים יותר ונוחים יותר לשימוש.
כדי למדוד, יש לבחור תחילה את מכשיר המדידה המתאים למערכת הנמדדת.
כדי להתאים את המכשיר למדידה הנדרשת, ראשית יש להבין את מושג המדידה, להכיר באופן בסיסי את המבנה של מכשיר המדידה ואת עקרון הפעולה שלו, להכיר את השפעת המכשיר על המערכת שבה מתבצעת המדידה ואת יתרונותיו ומגבלותיו של המכשיר לעומת מכשירי מדידה אחרים.
(...)
בספר זה נכיר את עקרונות תורת המדידה, נכיר שיטות מדידה ומכשירי מדידה שונים, בחלקם יעודיים להנדסת חשמל, וכן מתמרים שונים.
כמו כן נערוך סקירה ונציג מערכי מדידה אוטומטיים. בספר זה מופיעים מספר סעיפי רשות. סעיפי הרשות מודפסים בגופן קטן יותר משאר סעיפי הספר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שרה פולק, יעקב שינבוים, נונל טירר
תיאור: הספר פותח על ידי מט"ח, בשיתוף הפיקוח על מגמת אלקטרוניקה במינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך והוא תואם את תוכנית הלימודים החדשה ב"אלקטרוניקה ומחשבים".
הספר עוסק, בשני פרקיו הראשונים, בתיאור עקרונות הפעולה של מיקרו-מעבדים ובתהליך הפיתוח של מערכת המבוקרת על-ידי מחשב. תיאור תהליכי הפיתוח השונים נעשה סביב מערכת ממשית הניתנת לבניה על-ידי התלמידים (סכמת המערכת מצורפת לספר). פרקים אלו מלווים תרגילים עיוניים ומעשיים רבים המסייעים להטמעת הנלמד. הפרק השלישי של הספר עוסק במבנה המחשב האישי, ומסביר את המערכות המרכזיות המרכיבות אותו, כגון - מבנה לוח-אם והתקני קלט-פלט.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב גל - ז"ל, משה קלרטג, תלמה מוקדי
תיאור: הספר תורת החשמל נלמד במגמת מערכות בקרה ואנרגיה במקצוע המוביל מערכות חשמל.
ספר זה יוצא לאור בשיתוף פעולה של המרכז לטכנולוגיה חינוכית, בית-הספר לטכנולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה והמרכז הפדגוגי-טכנולוגי של רשת "עמל". הספר מותאם ברמתו ובתכניו לתוכנית הלימודים החדשה ולרמת בחינות הבגרות במקצוע תורת החשמל.
הספר כולל את הנושאים הבאים: מושגי יסוד בתורת החשמל; מטענים; כוחות חשמליים; פוטנציאל ומתח חשמלי; זרם חשמלי; התנגדות ומוליכות; המעגל החשמלי וחוק אום; חוקי קירכהוף; מעגלים טוריים, מקביליים ומעורבים; ההספק החשמלי; מדידות חשמליות; כא"מ ומקורות מתח; שיטות לפתרון מעגלים; אלקטרוסטטיקה וקיבול; מטענים בתנועה, כוחות ושדות מגנטיים; התכונות המגנטיות של החומר.
הספר כולל דוגמאות רבות, שאלות, תרגילים וחומר העשרה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: בספר עשרה ניסויים המקיפים את התכנים המפורטים בתכנית הלימודים של המקצוע מערכות בקרה. מרבית הניסויים מתבצעים בסביבת עבודה המשלבת שימוש במשקף תנודות ספרתי (ממוחשב או אחר) בעל יכולת לאגירת מידע וחומרה ייעודית, הכוללת מעגלים אלקטרוניים מקוריים, שפותחה לשם ביצוע הניסוייים. ביצוע הניסויים כולל עיבוד תוצאות ממוחשב. הניסוי האחרון הוא ניסוי המתבצע בהדמיה ולא דרושים בו רכיבים אלקטרוניים כלשהם. המחשב ממלא תפקיד חשוב במרבית הניסויים, בעיקר לעיבוד התוצאות והצגתן הגראפית (המחשב אינו חלק ממערכת הבקרה).
את הניסויים בספר ניתן לחלק לשתי קבוצות: ניסויי בקרה בחוג פתוח וניסויי בקרה בחוג סגור. מערכת הבקרה בחוג סגור מתקבלת ממערכת הבקרה בחוג הפתוח על-ידי הוספת משוב למערכת, כך שניתן להשוות את הביצוע של מערכות הפועלות בחוג פתוח ובחוג סגור. מרבית המערכות בניסויים כוללות שני סוגים נפוצים של בקרים: בקרי ON-OFF ובקרים יחסיים (פרופורציונליים).
שני ניסויים מוקדשים לבקרים הפועלים בשיטת אפנון רוחב דופק (PWM). בקרים שימושיים במערכות בקרה תעשייתיות.
הניסויים כתובים במבנה הבא: מבוא והצגת הבעיה, רקע עיוני לניסוי ושאלות שתפקידן להכין את התלמידים לניסוי ולקשֵר בין החומר העיוני לתוצאות הצפויות בניסוי. תיאור מהלך הניסוי, עיבוד וניתוח תוצאות. מרבית הניסויים כוללים חלק בסיסי וחלק מתקדם יותר (ניסויי אתגר). בחלק המתקדם יש העמקה רבה יותר במאפיינים של רכיבי החומרה שבמערכת או שימוש בכלי תוכנה מתקדמים יותר בשלב עיבוד התוצאות וניתוחן.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר כתוב בהתאם לתכנית הלימודים במקצוע מערכות בקרה ממוחשבות הנלמד בכיתה י"ב, במגמת הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים.
בספר שני חלקים – החלק הראשון של הספר עוסק בביצוע של ניסויים ממוחשבים בסביבת היא למעשה שפת LabVIEW השפה הגרפית שעליה מבוססת תוכנת .LabVIEW התוכנה הגרפית שהמשתמש מחווט לפי תכנון לוגי (blocks) אבני הבניין של השפה הם מלבנים .(icons) צלמיות הכוללת דוגמה מפורטת המסבירה,LabVIEW מסוים. בחלק א' מובאת סקירה כללית של תוכנת כיצד בונים מערכת בקרה ספרתית וכיצד מפעילים אותה. בהמשך, מפורטת דרך הביצוע של ארבע התנסויות בהתאם לתכנית הלימודים.
בחלק ב' של ספר הניסויים שמונה ניסויים המתאימים לביצוע באמצעות שפה עילית כלשהי. לשם ביצוע הניסויים יש להשתמש בשלוש מערכות בקרה שונות המותקנות על כרטיסים אלקטרוניים נפרדים. כרטיס ל 'מערכת לבקרת טמפרטורה', כרטיס ל 'מערכת בקרת תנועה' (מהירות ומצב) וכרטיס ל 'מערכת לבקרת תאורה'.
התלמידים יוכלו למצוא את קבצי הקוד הדרושים לביצוע הניסויים של חלקים א' וב' באתר המגמה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: התקשורת האופטית שונה מסוגי תקשורת אחרים. הגלים הנעים כאן - הם גלי אור. רוחב הפס בתקשורת אופטית, גדול בהרבה מאשר בתקשורת רדיו. גלי רדיו מסוגלים לעקוף מכשולים ולעקובאחר מעטפת כדור הארץ, ואילן קוי אור מתקדמים בקו ישר בלבד-בגלל אורך הגל הקצר שלהם. הדבר מגביל אותם לתקשורת אלחוטית בקו ראיה (לכל היותר, עשרות קיומטרים). בשטח בנוי, תקשורת אלחוטית כזו כלל אינה מעשית, לכן התקשורת האופטיתההמונית מתבצעת באמצעות רשת של סיבים אופטיים, שכל אחד מהם מוליך את האור מנקודה לנקודה. הספר דן בעקרונות הפיזיקליים, שעליהם מתבססת התקשורת האלקטרואופטית, במקורות אור וגלאי אור שונים, במבנה ותכונות הסיבים האופטיים ובמאפייניהם של מערכות תקשורת אופטית. הספר כולל דוגמאות, שאלות ותרגילים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: ספר הלימוד "מבוא למערכות מחשב ואסמבלי" מותאם ליחידת הלימוד החמישית "מערכות מחשב ואסמבלי". הוא כולל 10 פרקים שמקיפים את כל נושאי הלימוד שבתכנית הלימודים. בספר מושם דגש על פיתוח תכניות בשפת אסמבלי, שיטות מיעון והשימוש בהן, אופן הרצת תוכניות הכוללות שגרות, מקרו ופסיקות. כמו כן מושם דגש על תיאור של מבנה מעבד מתקדם, שימוש בצינור הוראות לביצוע תכניות ותיאור השימוש בזיכרונות (מטמון, סגמנטציה, וירטואלי). כל פרק בספר מכיל גם מגוון רחב של דוגמאות ותרגילים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: ספר הניסויים והפרויקטים בתקשורת אלקטרואופטית "מכסה" את תכנית הלימודים ההתנסותית במקצוע "תקשורת אלקטרואופטית" בחלופה "מערכות תקשורת". חלקו הראשון של הספר מאפשר לתלמיד להכיר ולהתנסות בתופעות הפיזיקליות הקשורות בתקשורת אלקטרואופטית, הנעשית באמצעות סיבים אופטיים. דוגמאות לתופעות: החזרה, שבירה, נפיצה והתאבכות. חלק מהתופעות נלמדות באמצעות ניסויים ברכיבים ממשיים וחלקן באמצעות תכנת הדמיה. בהמשך הספר מוצעים ללומד ניסויים המאפשרים להכיר את המאפיינים השונים של הסיב האופטי כדוגמת צימוד מקורות אור לסיב, הנחתה בסיב ונפיצה בסיב. כמו-כן מתנסה הלומד בסוגים שונים של מקורות אור וגלאי אור. בחלק העוסק בפרויקטים, הלומד מרכיב מערכות תקשורת שונות, המבוססות על העברת מידע באמצעות אור, כדוגמת מערכת להעברת אות שמע באמצעות אור באוויר ובסיב; והעברת אות חוזי בשיטות אפנון שונות, באמצעות אור. בכל אחד מהניסויים ניתן רקע עיוני נרחב, מלווה בשאלות הכנה. את הניסויים ניתן לבצע באמצעות אביזרי תקשורת אופטית פשוטים ביותר, שעלותם נמוכה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר מיועד לתלמידים הלומדים את המקצוע "מערכות ספרתיות" במסגרת המקצוע המוביל "אלקטרוניקה ומחשבים" וכתוב בהתאם לתכנית הלימודים של המקצוע. הנושאים המופיעים בספר מוגשים לקורא בצורה בהירה, וכתובים בסגנון ובשפה המותאמים ללומדים במגמת "הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים".
הנושאים הם: שיטות ספירה, צפנים, לוגיקה ושערים לוגיים, אלגברה בוליאנית, פונקציות בוליאניות ופישוטן. מערכות צירופיות שימושיות: מסכמים, מרבבים, מקודדים, מפלגים, מפענחים ומקודדים. מערכות סדרתיות: דלגלגים, אוגרים ומונים.
הספר כולל תרגילים רבים – חלקם ברמת בחינות הבגרות – וכן פתרונות מפורטים לחלק מהתרגילים. פתרונות מפורטים נוספים נמצאים באתר המגמה. הספר מחליף את הכרכים א ו-ב של הספר "מיתוג ומערכות ספרתיות" שיצא בעבר בהוצאת מטח.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: ספר ניסויים ופרויקטים זה מאפשר לתלמידים להתנסות בעקרונות שעליהם מבוססים פעולתן של מערכות תקשורת חזותית. הניסויים עוסקים, בין השאר, בתכונות העין, בהרכבת תמונה צבעונית ובמאפייני תמונה צבעונית, בבדיקת פעולת דחיסה על תמונה ובפעולתה של מצלמת חוזי. הספר מכיל, מבואות עיוניים מפורטים לכל אחד מן הניסויים והפרויקטים, הכוללים דוגמאות פתורות, שאלות הכנה לפתרון עצמי ושאלות סיכום.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר העמקה בשפת C מיועד ללומדים את התמחות "מערכות מחשבים" ומהווה המשך לספר הלימוד שפת C הנלמד במקצוע "מבוא להנדסת מחשבים" בכיתה י"א. הספר כתוב בהתאם לתכנית הלימודים המעודכנת למקצוע. הספר עוסק בתכנות מתקדם בשפת C בסביבת התקני חומרה מגוּוָנים. התרגילים בספר עוסקים, ברובם, במימוש של אלגוריתם תכנותי לבקרת מעגלי חומרה, המחוברים למִפְתחי המחשב. הספר מכין את הלומדים בו לקראת ביצוע עצמאי של פרויקטים משולבֵי חומרה ותכנה, כנדרש בתכנית הלימודים. בסוף הספר מופיעות מספר דוגמאות פתורות לפרויקטים משולבי תכנה וחומרה והנחיות לביצוע פרויקטים עצמאיים נוספים. בספר תרגילים ודוגמאות רבים. לחלק מהתרגילים ניתן פתרון מלא בסוף הספר. את הספר מלווה אתר המגמה של המקצוע ובו נמצאים, בין השאר, קודי המקור של התרגילים המופיעים בספר.
בנספחים לספר מופיעים סרטוטי המעגלים האלקטרוניים, שבעזרתם ניתן לבצע את התרגילים והפרויקטים הניתנים בספר. הנושאים הנידונים בספר הם: המִפתח המקבילי, פונקציות ותכנות מודולארי, מצביעים ורשומות, קבצים והטיפול בהם ומימוש פרויקטים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שמחה גילעם
תיאור: הספר עוסק בעקרונות תקשורת רדיו, שיטות תקשורת ספרתית ובעקרונות הטלפוניה האנלוגית והספרתית. בספר מובאים בהרחבה העקרונות עליהם מבוססות מערכות התקשורת. ההתמקדות בספר היא בעקרונות ובשיטות ולא במעגלים הבדידים. גישה מערכתית כזו מתאימה לעידן השינויים הטכנולוגיים המהירים, מתוך הכרה שהעקרונות המובאים בספר ישמרו גם כאשר יחולו שינויים בטכנולוגיה המממשת אותם. מקצועות ההמשך בהתמחות, כגון: תקשורת חזותית ותקשורת נתונים, יתבססו על העקרונות שיוקנו בלימוד נושאי התקשורת המרכזיים, המובאים בספר זה. בספר מופיעות דוגמאות רבות ובסוף כל פרק מובאות שאלות חזרה. תשובות לחלק משאלות החזרה יפורסמו במדריך למורה ובאתר האינטרנט של המגמה. בספר מופיעים מספר סעיפי רשות המיועדים לאלו המעוניינים להעמיק בנושאים מתקדמים. סעיפי הרשות מופיעים באות שונה
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב גל, משה קלרטג, תלמה מוקדי
תיאור: הספר יוצא לאור על-ידי האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים במשרד החינוך, מל""מ (המרכז הישראלי לחינוך מדעי-טכנולוגי, מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית ובית-הספר לטכנולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה. הספר מותאם, ברמתו ובתכניו, לתכניות הלימודים החדשות במקצוע תורת החשמל במגמת מערכות בקרה ואנרגיה. הספר מחולק לשניים. בחלק הראשון מופיעים הנושאים הבאים: משפט תבנין; אלקטרוסטטיקה וקיבול; ונושאים בסיסיים במגנטיות. הנושאים הראשונים בחלק השני הם כא""מ מושרה; משרן במעגל טורי. רוב החלק השני של הספר מוקדש למעגלי זרם חילופין. הספר עוסק גם במעגלים מגנטיים, ונכללת בהם גם הרחבה והעמקה של נושאים שהופיעו במסגרת המגנטיות של החלק הראשון. הפרק האחרון בספר עוסק ברשת תלת-מופעית. הספר כולל דוגמאות רבות, שאלות ותרגילים רבים. בספר יש גם חומר העשרה. הספר מתאים לדרישות מתלמידים הנבחנים במערכות חשמל (הפרק בתורת החשמל) – ברמה של 5 יחידות או 3 יחידות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מוטי מאיר, גדי הרמן, שאול זרצקי
תיאור: חלקו הראשון של ספר ניסויים זה מממש גישה המבוססת על תהליך לימודי של "מערכת צומחת" כדי להקנות ללומדים את ההבנה והמיומנויות הנדרשות כדי לתכנן, לבנות ולהפעיל רובוט נייד.
בתחילה מתנסים התלמידים בהפעלה ובתכנות של המיקרובקר שסביבו נבנת המערכת. לאחר מכן, מתנסים התלמידים בהפעלת חיישנים, מנועים ומתמרים שונים, באופן חיבורם אל המיקרובקר ובכתיבת תכניות מתאימות להפעלתם. בהמשך הלימוד, מוסיפים התלמידים מתמרים אל הרובוט הנבנה ומפעילים את המערכת הרובוטית באמצעותם. הניסויים האחרונים, מאפשרים לתלמיד לנווט את הרובוט באמצעות הפעלתם, בו בזמן, של מספר מתמרים. חלקו השני של ספר הניסויים עוסק בראייה ממוחשבת ומאפשר, על-ידי חיבורה של מצלמת רשת כלשהי ( Web cam ), לצלם תמונות ממוחשבות שניתן לבצע בהן מניפולציות שונות ובהמשך לקבל באמצעותן מידע משמעותי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רפי יהל, משה קלרטג, גיל ארצי
תיאור: הספר מחולק לשבעה פרקים, בהתאם לתכנית הלימודים במקצוע מבוא לרובוטיקה. הספר כולל את הנושאים הבאים: מבוא לרובוטיקה – הגדרת המושג רובוט, אפיון סוגי רובוטים ורובוטיקה, תיאור המבנה הכללי של רובוט ומרכיבי הרובוט, סקירת התפתחות של רובוטים, יישומים של רובוטים; יסודות המכניקה ויישומי המכניקה במערכות רובוטיות; קינמטיקה של מניפולטורים וזרועות רובוטיות – דרגות חופש, סוגי מניפולטורים, קינמטיקה ישרה וקינמטיקה הפוכה; חיישנים ברובוטים – חיישני מגע וקרבה, חיישני טווח, חיישני אור וחום, חיישני פס לבן, מקודד אופטי, מישקי חיישן-רובוט; מערכות הנעה ומקורות הכוח ברובוטים – מאפייני מנוע זרם ישר, עקרונות פעולה ומבנה תמסורות במערכות רובוטיות, שקולים בבחירת מנועים ותמסורות ברובוט, בקרת מנועי הרובוט, מקורות הכוח החשמלי ברובוט; ראייה ממוחשבת ועיבוד תמונה במערכות רובוטיות – מבנה ועקרונות פעולה של מצלמה ספרתית, דגימה וכימוי תמונה, שיפור תמונה, ניתוח תמונה ופענוחה, שימושים של ראייה ממוחשבת במערכות רובוטיות.
בספר שולבו דוגמאות ושאלות רבות להמחשה ולהעמקת הלימוד העיוני של החומר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: גיל ארצי
תיאור: הספר בקרה ומערכות ממוחשבות דן ביישומים מתקדמים של מערכות בקרה, אשר מבוקרות על-ידי בקרים מתוכנתים ומערכות ממשק אדם-מכונה. הספר מיועד לתלמידים הלומדים את נושא הבקרים המתוכנתים ומערכות הבקרה הממוחשבות, בכיתה י"ב, במגמת מערכות בקרה ואנרגיה. הספר מאפשר לתלמידים להרחיב את ידיעותיהם בדבר אופן פעולתו של הבקר המתוכנת, אופן שילובו במערכת הבקרה, והאמצעים שהוא מעמיד לרשות אנשי הבקרה. חלקו הראשון של הספר עוסק במערכת הבקרה הממוחשבת, ומתוארים החישנים והמפעילים. בהמשך, מרחיב הספר לגבי המבנה של הבקר המתוכנת ואופן פעולתו, ובהצגת עקרונות התכנות של הבקר המתוכנת בשתי השפות הנפוצות לתכנות בקרים: שפת דיאגרמת הסולם ושפת ההוראות הלוגיות. כמו-כן, מוצגים שלבי הכתיבה של תכנית פיקוד בבקר המתוכנת. בנוסף, מובאות דוגמאות רבות לשימושים בפונקציות התוכנה בבקר המתוכנת. חלקו השני של הספר עוסק במערכות ממשק אדם-מכונה (HMI).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: שמחה גילעם
תיאור: הספר פותח על ידי מט"ח, בשיתוף הפיקוח על מגמת אלקטרוניקה במינהל למדע ולטכנולוגיה במשרד החינוך והמלמ – המרכז הישראלי לחינוך מדעי-טכנולוגי והוא תואם את תוכנית הלימודים החדשה ב"אלקטרוניקה תקבילית וספרתית" לכיתות י"א. נושאי הלימוד בספר הם: חיישנים ומתמרים, משווים, דיודות, הטרנזיסטור הדו-נושאי, ספקי כוח מיוצבים, מתנדים לגל ריבועי והמרת אותות. הספר מכיל, נוסף להסברים העיוניים, גם דוגמאות פתורות ותרגילים לפתרון עצמי. הבנת הדוגמאות ופתרון התרגילים חיוניים להבנה מלאה של החומר הנלמד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות