נמצאו 84 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות: ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
מאת: צוות מדעים מטח
תיאור: חוברת "צמחים" מהווה חלק מסדרה של 5 חוברות בנושאים המהווים חלק מתוכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה. מטרתן לעורר פליאה, סקרנות, אהבה למדע, לטבע ולסביבה.
הסדרה כולה מציעה:
*למידה פעילה בכיתה ובסביבה הבית ספרית: משחקים, תצפיות, ניסויים, בנייה ועוד.
* שילוב של ידע וכישורי למידה וחשיבה
* טקסטים המותאמים לשלב הראשון של רכישת הקריאה
* תמונות ואיורים מרהיבים המעוררים סקרנות ועניין
•גישה פדגוגית המבוססת על מחקרים עדכניים מתחום הוראת המדעים בארץ ובעולם
חוברת צמחים מתמקדת בנושאים הבאים:
מבנה הצמח, זרעים ונביטה, סוגי צמחים וצמחים בעונות השנה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב גרטי
תיאור: צמחי תרבות, קטנים, גדולים – אותם אנחנו מגדלים. חורשים היטב ת׳אדמה – שדה, מטע או חממה – אחר כך זורעים, שותלים, גם משקים ומזבלים.
מהתחלה עד הבשלה העבודה כלל לא קלה. ומה עוד נותר בסוף? נכון, לקטוף ולאסוף.
מן הצמחים שנגדל את מזוננו נקבל: ירק, שיח, עץ פורח – הם לא רק יופי, לא רק ריח: בעתיד יצמיחו פרי, גם טעים וגם בריא.
הספריה של מבט לגן מלוה את תוכנית "מבט לגן" העוסקת בנושאים, בתופעות ובתהליכים מעולם המדע והטכנולוגיה הסובב אותנו. הספריה כוללת סדרת ספרים המתאימים לילדי הגן, לילדי כתות היסוד של בית הספר היסודי ולמבוגרים שנהנים לקרוא ולחוות את חדוות הגילוי עם הילדים.
הספריה מביאה לילדים מידע מעודכן, מאורגן ומותאם על העולם המדעי והטכנולוגי. באמצעות שפה מידעית, בהירה וקולחת, המלווה בצלומים מרהיבים, מזמין כל ספר את הקוראים לקריאה משותפת, להתבוננות, לשיחה, לשאילת שאלות וליציאה למסע בעולם מרתק של מדע וטכנולוגיה.
רמות ספרי לימוד
מאת: יעקב זלמנוב, אריק לויוב, אלישיב קפלון
תיאור: אלפון מושגים בהלכה, ספרון עזר לספר הלכות והליכות, כיתות ד-ח.
מה בספר:
בבואנו להעמיק בהלכה, עלינו להכיר משגים וכללים שונים שעליהם היא מבוססת.
מטרת האלפון שלפניכם היא לסייע לתלמידים לסגל לעצמם את השפה ההלכתית ולרכוש מיומנות בסיסית לניתוח מקרים ולניסוח שאלה מושכלת לרב.
כדי להתמצא בהלכה, חשוב שהתלמיד ילמד לנסח נתונים בצורה מדויקת, תוך התיחסות לנסיבות,
לשעורים (מדות) וכדומה.
לצורך כך רוכזו באלפון זה מושגי הבסיס הקשורים לתוכנית הלימודים בהלכה לתלמידים מכתה ד' ומעלה.
נסיים בתפילה ובתקוה כי לימוד ההלכה בעיון ובהעמקה יביא לקיום המעשי של ההלכה, תוך הקפדה על כל פרטי המצוה וביתר חיות, ויהיה זה עוד צעד לקרוב הגאולה האמיתית והשלימה.
רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש באה"ק
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: יחידות הוראה לכיתות ג – ו – מבוא:
פירוט כל יחידות ההוראה המוצעות למורים לחינוך לשוני בכיתות ג – ו לפי תבחינים שונים: לפי מטרות ההוראה ודגשים בהוראה, ולפי ההקשר התוכני והסוגה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: תיאור היחידה:
התלמידים מתבקשים להכין דף מידע על קטע מהטיול שהם אמורים לטייל בו. בדף המידע יהיה מידע על המסלול, תיאור קצר והנחיות למטיילם. לשם כתיבת הטקסט יידרשו התלמידים לאתר מידע, לבחור תכנים רלוונטיים ולהכין דף מידע תוך התחשבות בנמענים (עמיתים הנערכים לטיול). לצורך זה יש לדאוג לנגישות למחשב. היחידה מזמנת קריאה, האזנה וצפייה במגוון סוגות ובמגוון דרכי ייצוג וכתביה של טקסט קצר המשלב כמה ייצוגים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: מטרות היחידה:
- גילוי משמעויות מפורשות וסמויות ביצירה ספרותית (האולר מאת שלום עליכם).
- אפיון דמות ביצירה על פי מעשיה, דבריה, מחשבותיה וקשריה עם דמויות אחרות, הבעת עמדה ביחס ליצירה  מבחינה ספרותית וערכית.
- היכרות עם ספרות יהודית במזרח אירופה של המאה ה-19.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: הצגת דברים - מטרות
הצגת רעיונות תוך התאמת הדברים וצורתם לנושא, לנמען ולנסיבות על-ידי:
• דיבור לעניין וברמת פירוט מתאימה תוך ביסוס הנאמר
• הצגת הרעיונות ברצף הגיוני
• בחירת משלב מתאים ושימוש בלשון קבילה
• התאמת נימת הדיבור ועוצמת הקול“
(מתוך תכנית הלימודים “חינוך לשוני עברית- שפה, ספרות ותרבות לבית-הספר היסודי“ תשס“ג).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: מטרת היחידה:
• פיתוח מודעות לעצמי כקורא (ממה אני נהנה, מה מרגש אותי, ועוד).
• פיתוח יכולת של קריאה לשם הנאה - פתיחות וסקרנות כלפי ספרים,התנסות בקריאה מעמיקה ומשתהה של ספר קריאה, ועוד.
• פיתוח היכולת לנהל דיאלוג מכבד עם עמיתים.
• טיפוח שיח ספרותי וחווייתי, העוסק ביצירה הספרותית, במסריםהעולים ממנה ובהשתמעויותיה לחייו של הקורא.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: הנושאים הנדונים ביחידה זו:
• עיסוק בהבנת שאלות )הבנת הנקרא של השאלה( - מהלך שגור ומוכר בתהליכי ההוראה בכיתה.
• למידה בעקבות מבחן - למידה מטעויות.
• פיתוח עמדות נדרשות במצבי היבחנות - המטרה כוללת פיתוח גישה אחראית ומוקפדת, עמדה של נבחן השואף והמכוון להציג את ידיעותיו באופן מיטבי.
• התאמת דרכי הקריאה למטרות הקריאה - קריאת השאלה וקריאה חוזרת בטקסט לאיתור המקורות לתשובה.
• מתן תשובה כתובה לשאלה - כתיבה קצרה על סמך מקור נתון.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: תיאור היחידה -
במהלך היחידה התלמידים יאזינו לתיאור של משחק, יקראו טקסטים של הוראות למשחקים שכתבו מומחים וינסחו תבחינים להערכת הוראות למשחק - כל אלה לקראת כתיבת הוראות למשחק ששמעו את תיאורו. כמו כן יתנסו התלמידים במשחק בפועל עפ"י הוראות, וכך יוכלו לבחון את ההוראות ואת מידת הבהירות שלהן.
אם במהלך ההתנסות ייתקלו במצב שאינו ברור, יהיה עליהם לחזור ולתקן את ההוראות.
בכל המקרים מדובר במשחקי חצר שהיו מקובלים לפני שנים, וכך תושג מטרה נוספת: התלמידים יכירו את המשחקים ההם, ואולי אף יאמצו את חלקם ויבלו זמן רב יותר בחוץ.
בסוף היחידה מובאות הוראות לשני משחקי חצר נוספים. אלה עומדים לרשות המורה כתוספת למהלך היחידה או כגיוון.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות מטח .
תיאור: בספר "תעודה וזהות 1938 - 1946 : השואה בראי הספרות" שש יחידות, ובמרכז כל אחת מהן - טקסט ספרותי.
טקסטים אלה נכתבו בזמן השואה או לאחריה בידי אנשים שונים - ילדים ומבוגרים, שרובם חוו את מוראות השואה על בשרם. רוב הכותבים אינם משוררים ואינם סופרים ובכתיבתם הביעו את תגובתם על מה שחוו. הספר מתייחס לטקסטים הספרותיים המופיעים בו - כאל מסמכים. אלה מסמכים היסטוריים-תיעודיים אשר מוסרים מידע על השואה, ובו בזמן מוסרים מידע על הכותבים עצמם.
הטקסטים הספרותיים, המלווים בקטעי מידע ובתצלומים, מאפשרים ללומדים להרחיב את ידיעותיהם בנוגע לשואה, ולהעלות את דעותיהם ואת תחושותיהם: הן מן ההיבט ההיסטורי והן מן הזווית האישית של כל כותב - דרך סיפורו הפרטי המרגש.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור:  לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ה - ו, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ה - ו, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ה - ו, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: נויה שגיב, גליה סמו
תיאור: 'תנ"ך לכיתה ד : יהושע - שופטים - מדריך למורה' מלווה את ספר הלימוד, הכולל את פרקי הלימוד הנדרשים לפי תכנית הלימודים המעודכנת במקרא לבתי הספר הממלכתיים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ה - ו, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: נויה שגיב
תיאור: המדריך למורה שלפניכם נועד לסייע לכם, המורים, בתהליך ההוראה.
 במדריך למורה ובמערך ההשתלמויות המלווה את התכנית, תמצאו הצעות רבות לארגון הלמידה ולעיבוד חומרי הלמידה להוראה בכיתה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מירי ורון, נעמי גורבט (ברודשטיין), יעל זהבי, מירה אואן
תיאור: בספר זה מובאים סיפורי הוראה של מורים, שמציגים דרך מיוחדת לחינוך לשוני (לטיפוח כישורי שפה).
בכל סיפור הוראה תיאור מפורט של עיסוק בטקסט כתוב ובחקירת מרכיביו הלשוניים תוך כדי הכנה של תוצר אמנותי.
סיפור ההוראה מדגימים איך משימה אמנותית שניתנת לילדים משמשת אמצעי לקריאה חוזרת ונשנית של הטקסט, מובילה להפעלת אסטרטגיות קריאה שונות, מזמינה כתיבה מכל מיני סוגים וסוגות, ומכוונת להשתתפות התלמידים במצבי-שיח רבים ושונים.
הטקסטים ששימשו בסיס להתנסויות של המורים הם סיפורי-העם שבספר "מרקם סיפורים - מפי יהודי אתיופיה" בהוצאת מטח.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: נויה שגיב
תיאור: ספר לימוד 'תנ"ך לכיתה ד: יהושע - שופטים', עם איורי קומיקס הכולל את פרקי הלימוד הנדרשים לפי תכנית הלימודים המעודכנת במקרא לבתי הספר הממלכתיים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: הילה קובלינר, שלומית חייט, שרה ישראלי
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
מאת: קציעה אביאלי-טביביאן
תיאור: הספר כולל נושאים מן ההיסטוריה הכללית ומן ההיסטוריה של עם ישראל במאה ה-19 ובמאה ה- 20. נידונים בו הנושאים: ראשית הליברליזם והלאומיות באירופה, המהפכה התעשייתית, העידן המודרני – עידן ההמונים, האימפריאליזם, מלחמת העולם הראשונה, מלחמת העולם השניה ושואת העם היהודי, המאבק לעצמאות ישראל. הסיפור ההיסטורי מלווה בשפע של מקורות, מפות, תמונות, תרשימים, ומגוון פעילויות לבחירה.
הספר מבוסס על שני ספרי היסטוריה מסדרת מסע אל העבר: עולם מודרני נולד – המאה ה- 19; המאה העשרים – בזכות החירות, ומותאם במיוחד לתוכנית הלימודים של בתי הספר הממ"ד.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
מאת: אלכס פרידלנדר, שלי רוטה
תיאור: החוברת "פעילויות חקר במתמטיקה" חלק ב' מהווה חלק ממסלול "גילויים". מסלול זה מיועד לתלמידים אשר שולטים בנושאי הלימוד הרגילים  והינם בעלי יכולת מתמטית גבוהה.
החוברת מרחיבה את הידע המתמטי של התלמידים ומפעילה אותם בתהליכים של חקר וגילוי מתמטיים מתוך עניין והנאה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מרים אלון
תיאור: חוברת זו היא אחת מחוברות "גילויים" המשתלבות בסדרות "ועוד אחת" ו"אחת שתיים ושלוש", אך היא יכולה לשמש גם תלמידים הלומדים בסדרה אחרת.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות: ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות: ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות: ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
מאת: שרה אבינון
תיאור: הספר הראשון בארץ שיצא לאור העקרונות החדשים של תה"ל בעברית לבית הספר העל יסודי. בכתיבתו חברו אנשי אקדמיה מתחומים שונים. הספר מעמיד במרכז את השיח, ובודק את הסוגות המרכזיות - טקסט עיוני, שיח הסיפור, טקסט הפעלה, המכתב והשיר - מן הבחינות השונות: סימני היכר חיצוניים של הסוגה, מבנה הטקסט וקשרים לוגיים שלו, וכן המבנים הלשוניים האופייניים לו והמשרתים את מטרותיו. בחלקו השני מוצגים ענפי הלשון: תורת הצורות, תורת ההגה, תהליכי הגה וצורות בכלל ובגזרות השונות, ותחביר. פרקים מיוחדים מוקדשים לסמנטיקה ולתולדות הלשון העברית. הספר נכתב במקורו לתלמידי יא /יב הניגשים לבחינת הבגרות, אך הפך במהרה למעין אנציקלופדיה מקיפה ללשון העברית.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
מאת: שרה ליפקין
תיאור: מדריך למורה – ניתן למצוא בו תיאור הרציונאל של הספר, התאמה לתכנית הלימודים, הנחיות להוראת הספר, הסברים והרחבות של מושגים, הצעות לפעילויות נוספות ומשימות הערכה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: נורית קינן, סמדר רייספלד
תיאור: הספר "עולם הרבייה בצמחים, בבעלי-חיים ובאדם" פותח על בסיס תכנית הלימודים במדע וטכנולוגיה לחט"ב.
הספר דן ברבייה כמאפיין של כל צורות החיים בעולמנו, עוסק ברבייה אל-זוויגית וברבייה זוויגית על מאפייניהם השונים, ומתמקד בשלבים השונים של הרבייה הזיווגית: הפגישה של בני הזוג, הפריה, התפתחות העובר, גדילת הצאצאים והתבגרותם. כמו כן, הספר מביא מגוון גדול של אסטרטגיות רבייה בטבע בקבוצות שונות של בעלי חיים, בצמחים ובאדם.
נושא הרבייה מוצג בכמה רבדים: ברובד של התא ההתמקדות היא בתאי הרבייה, בזיגוטה ובתאי הגוף של העובר המתפתח; ברמה גבוהה יותר הספר עוסק בדרכי הרבייה של היצורים השונים - מבנה גופם, מערכות הרבייה והתנהגותם בהקשר של הרבייה; הרובד האקולוגי מתייחס להתאמה של דרך הרבייה של יצורים שונים לסביבתם.
הספר מרחיב גם בנושאים עדכניים: השימוש בתאי גזע, פיתוח אמצעי רבייה חלופיים (הפריה חוץ-גופית, שיבוט, רחם מלאכותי) והשפעת האדם על המגוון הביולוגי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד, פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
תיאור: לצורך הפעלתה המיטבית של התכנית להטמעת היעדים בחינוך הלשוני לכיתות ג - ד פותחו יחידות הוראה המדגימות דרכים להטמעת היעדים הנדרשים.
ביחידות ההוראה מודגמות דרכי הוראה המתאימות לצרכים ההתפתחותיים של התלמידים בחינוך היסודי, והן מציגות מגוון אפשרויות להשגת המטרות הנדרשות על פי תכנית הלימודים. בכל יחידה מוצגות כמה אפשרויות לפיתוח כשירות לשונית של תלמידים בעולם שיח עיוני או בעולם שיח ספרותי.
ישראל. משרד החינוך
מאת: צוות אנגלית מטח
תיאור: התכנית כוללת 18 יחידות. לכל יחידה נושא מארגן המשקף תחומי עניין מרתקים: החדשות בעידן הטכנולוגיה (In the News), מקומה של מוזיקה בחיינו (Music Mania), אקולוגיה וסביבה (Earth Matters), הם רק חלק ממבחר התכנים האקטואליים המשמשים ללימוד ולתרגול מרכיבי השפה השונים.
הנושא המרכזי של הספר הוא "קולנוע", הספר נותן מענה לכל כישורי השפה הנדרשים לרמה Proficiency 1 ומציע מיגוון רב של משימות ביצוע לצורך הערכה. הפרויקט המסכם הוא כתיבת עלון לפסטיבל קולנוע, והצגתו בפני קהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות אנגלית מטח
תיאור: התכנית כוללת 18 יחידות. לכל יחידה נושא מארגן המשקף תחומי עניין מרתקים: החדשות בעידן הטכנולוגיה (In the News),מקומה של מוזיקה בחיינו (Music Mania), אקולוגיה וסביבה (Earth Matters), הם רק חלק ממבחר התכנים האקטואליים המשמשים ללימוד ולתרגול מרכיבי השפה השונים.
הנושא המרכזי של הספר הוא "הגורמים ליצירת אוירה המייחדת ערים שונות", הספר נותן מענה לכל כישורי השפה הנדרשים לרמה 3, 2 Proficiency ומציע מיגוון רב של משימות ביצוע לצורך הערכה. הפרויקט המסכם הוא הכנת מדריך למבקר בעיר, והצגתו בפני קהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות אנגלית מטח
תיאור: התכנית כוללת 18 יחידות. לכל יחידה נושא מארגן המשקף תחומי עניין מרתקים: החדשות בעידן הטכנולוגיה (In the News),מקומה של מוזיקה בחיינו (Music Mania), אקולוגיה וסביבה (Earth Matters), הם רק חלק ממבחר התכנים האקטואליים המשמשים ללימוד ולתרגול מרכיבי השפה השונים.
הנושא המרכזי של הספר הוא "גיבורי-על, המצאות ואנשים שהשפיעו על חיינו", הספר נותן מענה לכל כישורי השפה הנדרשים לרמה Proficiency 1 ומציע מיגוון רב של משימות ביצוע לצורך הערכה. הפרויקט המסכם הצגת תוצר של פעילות חקר בפני קהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות אנגלית מטח
תיאור: התכנית כוללת 18 יחידות. לכל יחידה נושא מארגן המשקף תחומי עניין מרתקים: החדשות בעידן הטכנולוגיה (In the News),מקומה של מוזיקה בחיינו (Music Mania), אקולוגיה וסביבה (Earth Matters), הם רק חלק ממבחר התכנים האקטואליים המשמשים ללימוד ולתרגול מרכיבי השפה השונים.
הנושא המרכזי של הספר הוא "חדשות באמצעי המדיה השונים", הספר נותן מענה לכל כישורי השפה הנדרשים לרמה 3 Intermediate ומציע מיגוון רב של משימות ביצוע לצורך הערכה. הפרויקט המסכם הוא הכנת עיתון.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות אנגלית מטח
תיאור: התכנית כוללת 18 יחידות. לכל יחידה נושא מארגן המשקף תחומי עניין מרתקים: החדשות בעידן הטכנולוגיה (In the News),מקומה של מוזיקה בחיינו (Music Mania), אקולוגיה וסביבה (Earth Matters), הם רק חלק ממבחר התכנים האקטואליים המשמשים ללימוד ולתרגול מרכיבי השפה השונים.
הנושא המרכזי של הספר הוא "קשרים בין אנשים, משפחה וחברה", הספר נותן מענה לכל כישורי השפה הנדרשים לרמה 3,2 Proficiency ומציע מיגוון רב של משימות ביצוע לצורך הערכה. הפרויקט המסכם הוא הכנת תלקיט והצגתו בפני קהל.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעל זהבי, מירי ורון
תיאור: הסיפורים שקובצו בספר זה הגיעו לארץ עם גלי העלייה מארצות הקווקז. הם סופרו מפה לאוזן, ועברו מדור לדור. הספר מכיל ארבעה סוגים של סיפורים: מעשיות חוכמה שיש בהן מוסר השכל, סיפורי נסים ונפלאות שגיבורם הוא אליהו הנביא, פרקים מעלילותיו המשעשעות של הלץ מולא-נסראדין, וסיפורי למה ואיך המתייחסים לנוף ולהיסטוריה של קווקז. עיבוד הסיפורים נעשה תוך שמירה על התרבות של יהודי קווקז: השפה, המראות, האווירה, הריחות והקולות. הניסוח החדש מנסהלהתאים את כל אלה לקורא הצעיר שגדל ומתחנך בארץ.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעל זהבי, מירי ורון
תיאור: ספר – מרקם סיפורים – מפי יהודי אתיופיה כל אחד מהסיפורים שבספר מופיע בעברית ובאמהרית ומציע התנסויות לשוניות מגוונות. העושר הלשוני של הסיפורים מזמן אפשרויות לשימוש מכוון בתבניות לשון, צירופים וביטויים. כל אלה מעשירים את השפה ועם זאת לא מקשים על קריאת הסיפורים ועל הבנתם. פעילויות יצירתיות המוצעות לתלמידים בעקבות קריאת הסיפורים מותאמים כך שיצריכו קריאה דקדקנית של הטקסט, עמידה על כל פרטיו והבנת משמעויותיו. טקסט חזותי עשיר, המורכב מפריטים מסורתיים ומודרניים של התרבות האתיופית משלים את הטקסט המילולי שבספר, מרחיב, מעמיק וצובע את חוויית הקריאה. תרבות יהודי אתיופיה, על מאפייניה וביטוייה האומנותיים במלל, ברקמה, בפיסול, באריגה ובציור מתגלה במלוא תפארתה בין דפי הספר ומשמשת מצע לעיסוק בחינוך הלשוני והתרבותי בכיתה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות