|
עמוד:28
המלצות לפעילות 1 . לחפש ברשת או לצלם תמונות שמייצגות השפעה של עלייה על המרחב שבו חיים העולים : למשל כתובות בשפות שונות / חנויות ייעודיות . 2 . פעילות קבוצתית או אישית - לאסוף מידע מתוך הקישורים שבקובצי המידע על העליות השונות מברית המועצות לשעבר או מאתיופיה, להתמקד בנתון אחד ולהציג אותו באופן ייחודי – מצגת / תמונה / סרטון . 3 . להציג בפני המליאה את הנתון הנבחר ולשער כיצד הוא שינה את המרחב . המצגת הדינמית כותונת פסים המציגה את מדינת ישראל כמדינת עלייה / הגירה . לסיכום הנושא בשירה : שיעורים 15 - 16 | כיצד נזדקן כאן ? מטרות השיעורים 1 . להקנות מושגים העוסקים במאפיינים דמוגרפיים - חברתיים - כלכליים של אוכלוסיית ישראל : הרכב גילים, פירמידת גילים, תוחלת חיים, הזדקנות אוכלוסייה . 2 . להציג את הסוגיה של הזדקנות האוכלוסייה וההשלכות שלה . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות בפתיחה נציג את הרכב האוכלוסייה בישראל ונשווה בין ערים שונות בארץ על פי פירמידת גילים . ננסה לשער על פי הנתונים בהווה מה יהיה הרכב האוכלוסייה בעתיד . קראתי, הבנתי ! קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . דיון ביניים 1 . מהי הסוגיה המרכזית שעולה בכתבה ? 2 . כיצד מנתחים את פירמידות הגילים והתרשימים שבכתבה ? 3 . מה המשמעות של התרשימים האלה, ובעיקר מה המשמעות של התרשים "היחס בין מבוגרים עובדים ובין גמלאים" ? 4 . מהם הפתרונות שמציעה הכתבה לסוגיה המרכזית שבה, ומה דעתכם עליהם – האם הם ישימים ? 5 . מפנים ללמידה עצמית הזדקנות האוכלוסייה והרכב הגילים פעילות קבוצתית מפנים ל הפעילות עוסקת בהתאמת המרחב לאוכלוסייה המבוגרת . להעשרה ולקריאה נוספת אפשר להפנות לקובץ המידע . כמו כן, מצורפת דוגמה לשיעור בשיטת הסבב . מומלץ להתייחס בהקשר זה למדור דרכון "קפצה עליו הזִקנה" על הזדקנות האוכלוסייה ביפן שימו לב : ולהשוות למצב בישראל . ליחידה מצורפת יחידת הערכה . הצעה לניהול שיעור בשיטת הסבב מצורפת דוגמה לשיעור בשיטת הסבב בעקבות הכתבה "כיצד נזדקן כאן ? " . הכתבה עוסקת בהזדקנות האוכלוסייה ובהשלכות של תופעה זו . 28
|
|