קראו בכותר - המרחב הישראלי – מגזין גאוגרפי לכיתה ט - מדריך למורה
13
   נוף, אקלים וסביבה  מבוא | ישראל במזרח התיכון - ארץ קטנה במרחב מורכב ( 3 שעות )  תוכנית הלימודים המותאמת עמ' 1 - 2 .  התוכנית כוללת את הסעיפים הבאים :  סעיף 1 א . פתיח – גבולות הארץ והמדינה  ב . גבולות ישראל כיום  ג . שינויים בתוואי הגבולות  סעיף 2 א . ישראל במזרח התיכון – אזור מעבר במרכז הגשר הבין - יבשתי  ב . מפגש נופים תרבותיים במזרח התיכון  שיעור 1 | ישראל במספרים  מדור זה חוזר בכל הגיליונות והוא מציג מידע מספרי / כמותי / סטטיסטי שקשור לנושאים שבהם  עוסק הגיליון . המדור מספק רקע לגיליון . הפתיחה מקדימה את הלימוד המעמיק בנושאים ומתבססת  על ידע קודם של התלמידים על ישראל .  פעילות פתיחה  פותחים במליאה באמצעות  היחידה אטלס אקלימי .  קוראים את הכתבה בליווי  היחידה כוללת מפות וקישור לאתר השירות המטאורולוגי . מומלץ לשימוש באמצעות מחשב .  מומלץ לאפשר לתלמידים חקירה עצמית של הנתונים .  פעילות קבוצתית ומתַרגלים אוריינות נתונים .  מפנים ל  למדור מצורפת יחידת הערכה .  שיעורים 2 - 3 | עצור, גבול לפניך !  מטרות השיעורים  1 . להציג את גבולות ישראל כפי שהם כיום .  2 . להציג את התהליכים שהובילו לעיצוב הגבולות .  3 . לעמוד על המצב שבו חלק מהגבולות מוסכמים וחלקם אינם מוסכמים .  פעילות פתיחה  פותחים במליאה באמצעות  מומלץ לפתוח במושג ״גבול״ – מה הוא אומר לנו ? מה תפקידו בחיינו ? מה פירוש הביטוי ״לעבור  את הגבול״ באופן ממשי ובאופן מטפורי ? מתי ״עוברים גבולות״ ? מתי יש צורך ״לייצר גבולות״ ?  מכאן עוברים למצגת שמתארת את תהליך עיצוב הגבולות של מדינת ישראל . היא כוללת מפות  והסבר קצר לכל שלב בתהליך .  השיר גבולות, קראתי, הבנתי ! קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . 14 14
אנא המתן/י... הספר בטעינה