עמוד:16

מערכות הנוף בישראל – הגאוגרפיה הפיזית ( 10 שעות ) תוכנית הלימודים המותאמת עמ' 3 - 5 . התוכנית כוללת את הנושאים הבאים : אקלים א . אקלים ארץ ישראל – מפגש בין אקלים ים תיכוני לאקלים מדברי ב . אזורי אקלים – תפרוסת ומאפיינים ג . הגורמים לשונוּת בין האזורים השונים ד . תופעות אקלים ומזג אוויר קיצוניות ה . אתגר החיים באקלים המדברי והערבתי נוף א . מגוון נופים ב . מערכות נוף – תבליט נוף אורכי – שלוש רצועות אורך – היווצרות מערכות נוף . לפי תוכנית הלימודים יש להקדיש לנושא האקלים והנוף 10 ש"ש . ההצעה שלנו כוללת 6 ש"ש לנוף ו - 4 ש"ש לאקלים . מובן שהיקף הנושאים בת"ל הוא רחב, וכך גם חומר הלימוד שאנחנו מציעים, לכן כל מורה יקבל החלטה באשר להיקף הלימוד לפי שיקול דעתו . שיעורים 5 - 6 | אקלים ארץ ישראל פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות באמצעות המצגת נלמד על אקלים ים תיכוני ואקלים מדברי . בדיון הנלווה למצגת 1 . נאפיין את סוגי האקלים : ים תיכוני ומדברי . 2 . נציג את הקשרים בין מאפייני האקלים : טמפרטורות, משרע טמפרטורות, כמות המשקעים ומשטר המשקעים ובין סוג האקלים . 3 . נעריך את היתרונות והחסרונות של סוגי ייצוג שונים ונשווה ביניהם . תרגול אישי ושיעורי בית מורים שמעוניינים יוכלו להפנות את התלמידים לפעילויות המתַרגלות מיומנויות מפה לצד חומר הלימוד : • משקעים בישראל • גורמי מיקום והשפעתם על האקלים בישראל • חומר הרקע למורים ולתלמידים נמצא בקובץ המידע כמו כן, מומלץ להתמקד ב - 2 - 3 מושגים מרכזיים לפי שיקול דעת המורה, למשל : קו הצחיחות, בצורת, שרב . 16

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר