|
עמוד:26
דיון ביניים 1 . מתוך כלל השיקולים שהועלו בסקר העמדות - מהם השיקולים המשמעותיים ביותר לדעתכם ? 2 . מהן העמדות שהגיעו אליהן תלמידי הכיתה בעקבות קריאת הכתבה ? פעילות קבוצתית מפנים ל מי מהחוקרים שעמדתם מופיעה בכתבה שכנע אתכם ? היחידה כוללת סקר כיתתי ודיון דיבייט בעמדה : מה יהיה עתידו של המרחב הכפרי ? לכתבה מצורפת יחידת הערכה . שיעור 11 | קרוב רחוק מטרות השיעור 1 . ללמוד על מאפיינים חברתיים - כלכליים של מרכז ופריפריה ועל אי - שוויון מרחבי . 2 . להסביר את המושגים : מרכז ופריפריה – פריפריה גאוגרפית ופריפריה חברתית . 3 . להציג תמונת מצב המבוססת על נתונים של מרכז ופריפריה בישראל . 4 . להציג עמדות של מקבלי החלטות בשאלת מרכז ופריפריה . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות הפעילות כוללת סרטון עדוּת של צעיר יליד פריפריה שהשתלב ביחידה הצבאית 8200 . הוא תוהה מדוע אין יותר בני נוער מהפריפריה שמצליחים להשתלב כך, ומהן ההשלכות החברתיות - כלכליות של מצב זה . הכתבה מעלה מאפיינים, יתרונות וחסרונות של מרכז קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . ופריפריה . שאלון קראתי, הבנתי ! דיון ביניים 1 . מהי הסוגיה המרכזית שמעלה הכתבה ? 2 . דנים במושגים : מרכז, פריפריה, רמת השכלה, הכנסה, פריפריה גאוגרפית וחברתית . פעילות קבוצתית מפנים ל משחק תפקידים של מעבר משפחה ליישוב מרוחק והצגת העמדות של כל אחד מבני המשפחה בנושא המעבר . היחידה כוללת יחידת הערכה . למורים שמעוניינים להרחיב בנושא יש קובצי מידע על מרכז ופריפריה . שיעור 12 | האיש מנ . צ . הריאיון עם מומחה GIS הוא בתוך מדור "המקצוענים" החוזר בכל הגיליונות, ומציג יישום תעסוקתי של מקצוע הגאוגרפיה . מומלץ לקשור את הריאיון עם המומחה לכתבה "מתכננים את המרחב", ולבדוק יחד במליאה כיצד מערכת ה - GIS משרתת את צורכי התכנון והניהול של העיר . פעילות פתיחה . פותחים במליאה באמצעות קוראים את הכתבה . הפעילויות המצורפות למדור זה הן פעילות מיומנות מפה ויחידת הערכה . 26
|
|