עמוד:14

נוף, אקלים וסביבה מבוא | ישראל במזרח התיכון - ארץ קטנה במרחב מורכב ( 3 שעות ) תוכנית הלימודים המותאמת עמ' 1 - 2 . התוכנית כוללת את הסעיפים הבאים : סעיף 1 א . פתיח – גבולות הארץ והמדינה ב . גבולות ישראל כיום ג . שינויים בתוואי הגבולות סעיף 2 א . ישראל במזרח התיכון – אזור מעבר במרכז הגשר הבין - יבשתי ב . מפגש נופים תרבותיים במזרח התיכון שיעור 1 | ישראל במספרים מדור זה חוזר בכל הגיליונות והוא מציג מידע מספרי / כמותי / סטטיסטי שקשור לנושאים שבהם עוסק הגיליון . המדור מספק רקע לגיליון . הפתיחה מקדימה את הלימוד המעמיק בנושאים ומתבססת על ידע קודם של התלמידים על ישראל . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות היחידה אטלס אקלימי . קוראים את הכתבה בליווי היחידה כוללת מפות וקישור לאתר השירות המטאורולוגי . מומלץ לשימוש באמצעות מחשב . מומלץ לאפשר לתלמידים חקירה עצמית של הנתונים . פעילות קבוצתית ומתַרגלים אוריינות נתונים . מפנים ל למדור מצורפת יחידת הערכה . שיעורים 2 - 3 | עצור, גבול לפניך ! מטרות השיעורים 1 . להציג את גבולות ישראל כפי שהם כיום . 2 . להציג את התהליכים שהובילו לעיצוב הגבולות . 3 . לעמוד על המצב שבו חלק מהגבולות מוסכמים וחלקם אינם מוסכמים . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות מומלץ לפתוח במושג "גבול" – מה הוא אומר לנו ? מה תפקידו בחיינו ? מה פירוש הביטוי "לעבור את הגבול" באופן ממשי ובאופן מטפורי ? מתי "עוברים גבולות" ? מתי יש צורך "לייצר גבולות" ? מכאן עוברים למצגת שמתארת את תהליך עיצוב הגבולות של מדינת ישראל . היא כוללת מפות והסבר קצר לכל שלב בתהליך . השיר גבולות, קראתי, הבנתי ! קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . 14

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר