נמצאו 11 ספרים בקטגוריה
לכל הספרייה
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: כרך א של הספר "ניסויי מעבדה בתורת החשמל מיועד לכיתה י. חלק מהניסויים מיועדים הן לתלמידים ברמת לימודים: א - ב, והן לתלמידים ברמת לימודים: ג - ד; שאר הניסויים מיועדים לתלמידי רמת לימודים: א - ב בלבד.
כותרות הניסויים המיועדים לשתי הרמות, הודגשו על ידי רקע אפור.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: ספר הניסויים כולל שמונה ניסויים במקצוע מערכות ספרתיות לפי תכנית הלימודים החדשה לכיתה י'.
המקצוע מערכות ספרתיות הוא אחד מהמקצועות הנלמדים במסגרת המקצוע המוביל מערכות חשמל .
את הניסויים מבצעים ברכיבים ממשיים ו/או בהדמיה.
נושאי הניסויים הם: פעולות יסוד באלגברה בוליאנית, הכרת שערים לוגיים ותיכון מערכת לוגית, תיכון ומימוש מערכת אזעקה, מימוש מערכת לחיווי גובה נוזל באמצעות שערי NAND, מימוש מערכת להנעה והיגוי של מכונית זעירה, הצגת מספר מוצפן בקוד BCD בתצוגת שבעה מקטעים.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור: הספר "ניסויי מעבדה בתורת החשמל" נלמד במגמת מערכות בקרה ואנרגיה במקצוע המוביל מערכות חשמל.
ספר זה יוצא לאור בשיתוף פעולה של המרכז לטכנולוגיה חינוכית, בית-הספר לטכנולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה והמרכז הפדגוגי-טכנולוגי של רשת "עמל".
הספר מותאם ברמתו ובתכניו לתוכנית הלימודים החדשה.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: צוות חינוך טכנולוגי מטח
תיאור:
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכיתישראל. משרד החינוך
מאת: אהרון אהרון, צבי אזיה, אריה אילון, יעקב שוורץ
תיאור: ספר לימוד זה כתוב בהתאם לתכנית הלימודים החדשה במקצוע "מערכות ספרתיות" לכיתה י', במקצוע המוביל "מערכות ספרתיות", במגמת "מערכות בקרה ואנרגיה".
בספר 9 פרקים העוסקים בתחילה בעקרונות של שיטת הספירה הבינרית, יסודות האלגברה הבוליאנית.
בהמשך, עוסק הספר במערכות לוגיות בסיסיות ובדרכים למימושן.
חלקו האחרון של הספר עוסק במערכות צירופים מורכבות ובמערכות עקיבה יסודיות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: בני קרניאל, גיל ארצי
תיאור: ספר זה דן בעקרונות תורת הבקרה; הוא מיועד לתלמידי המגמה "מערכות בקרה ואנרגיה".
הוא כתוב בהתאם לתכנית הלימודים במקצוע "מבוא לבקרה" ומקיף את חמשת הפרקים הראשונים בה.
הספר תוכנן באופן המאפשר לימוד עצמאי של הנושאים המופיעים בו, בגישה ספיראלית, תוך חזרה והעמקה בנושאים הנלמדים לאורך הספר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: אמיר אברמוביץ', צבי אזיה, שמעון זיסק, שאול זרצקי, גיל ארצי
תיאור: מדידה של גודל פיזיקלי כגון מתח, זרם, טמפרטורה וכדומה, מחייבת שימוש במכשיר מדידה.
עם התקדמות הטכנולוגיה הולך וגדל השימוש במכשירי מדידה מדויקים יותר ונוחים יותר לשימוש.
כדי למדוד, יש לבחור תחילה את מכשיר המדידה המתאים למערכת הנמדדת.
כדי להתאים את המכשיר למדידה הנדרשת, ראשית יש להבין את מושג המדידה, להכיר באופן בסיסי את המבנה של מכשיר המדידה ואת עקרון הפעולה שלו, להכיר את השפעת המכשיר על המערכת שבה מתבצעת המדידה ואת יתרונותיו ומגבלותיו של המכשיר לעומת מכשירי מדידה אחרים.
(...)
בספר זה נכיר את עקרונות תורת המדידה, נכיר שיטות מדידה ומכשירי מדידה שונים, בחלקם יעודיים להנדסת חשמל, וכן מתמרים שונים.
כמו כן נערוך סקירה ונציג מערכי מדידה אוטומטיים. בספר זה מופיעים מספר סעיפי רשות. סעיפי הרשות מודפסים בגופן קטן יותר משאר סעיפי הספר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: יעקב גל, משה קלרטג, תלמה מוקדי
תיאור: הספר יוצא לאור על-ידי האגף לתכנון ולפיתוח תכניות לימודים במשרד החינוך, מל""מ (המרכז הישראלי לחינוך מדעי-טכנולוגי, מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית ובית-הספר לטכנולוגיה של האוניברסיטה הפתוחה. הספר מותאם, ברמתו ובתכניו, לתכניות הלימודים החדשות במקצוע תורת החשמל במגמת מערכות בקרה ואנרגיה. הספר מחולק לשניים. בחלק הראשון מופיעים הנושאים הבאים: משפט תבנין; אלקטרוסטטיקה וקיבול; ונושאים בסיסיים במגנטיות. הנושאים הראשונים בחלק השני הם כא""מ מושרה; משרן במעגל טורי. רוב החלק השני של הספר מוקדש למעגלי זרם חילופין. הספר עוסק גם במעגלים מגנטיים, ונכללת בהם גם הרחבה והעמקה של נושאים שהופיעו במסגרת המגנטיות של החלק הראשון. הפרק האחרון בספר עוסק ברשת תלת-מופעית. הספר כולל דוגמאות רבות, שאלות ותרגילים רבים. בספר יש גם חומר העשרה. הספר מתאים לדרישות מתלמידים הנבחנים במערכות חשמל (הפרק בתורת החשמל) – ברמה של 5 יחידות או 3 יחידות.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: מוטי מאיר, גדי הרמן, שאול זרצקי
תיאור: חלקו הראשון של ספר ניסויים זה מממש גישה המבוססת על תהליך לימודי של "מערכת צומחת" כדי להקנות ללומדים את ההבנה והמיומנויות הנדרשות כדי לתכנן, לבנות ולהפעיל רובוט נייד.
בתחילה מתנסים התלמידים בהפעלה ובתכנות של המיקרובקר שסביבו נבנת המערכת. לאחר מכן, מתנסים התלמידים בהפעלת חיישנים, מנועים ומתמרים שונים, באופן חיבורם אל המיקרובקר ובכתיבת תכניות מתאימות להפעלתם. בהמשך הלימוד, מוסיפים התלמידים מתמרים אל הרובוט הנבנה ומפעילים את המערכת הרובוטית באמצעותם. הניסויים האחרונים, מאפשרים לתלמיד לנווט את הרובוט באמצעות הפעלתם, בו בזמן, של מספר מתמרים. חלקו השני של ספר הניסויים עוסק בראייה ממוחשבת ומאפשר, על-ידי חיבורה של מצלמת רשת כלשהי ( Web cam ), לצלם תמונות ממוחשבות שניתן לבצע בהן מניפולציות שונות ובהמשך לקבל באמצעותן מידע משמעותי.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: רפי יהל, משה קלרטג, גיל ארצי
תיאור: הספר מחולק לשבעה פרקים, בהתאם לתכנית הלימודים במקצוע מבוא לרובוטיקה. הספר כולל את הנושאים הבאים: מבוא לרובוטיקה – הגדרת המושג רובוט, אפיון סוגי רובוטים ורובוטיקה, תיאור המבנה הכללי של רובוט ומרכיבי הרובוט, סקירת התפתחות של רובוטים, יישומים של רובוטים; יסודות המכניקה ויישומי המכניקה במערכות רובוטיות; קינמטיקה של מניפולטורים וזרועות רובוטיות – דרגות חופש, סוגי מניפולטורים, קינמטיקה ישרה וקינמטיקה הפוכה; חיישנים ברובוטים – חיישני מגע וקרבה, חיישני טווח, חיישני אור וחום, חיישני פס לבן, מקודד אופטי, מישקי חיישן-רובוט; מערכות הנעה ומקורות הכוח ברובוטים – מאפייני מנוע זרם ישר, עקרונות פעולה ומבנה תמסורות במערכות רובוטיות, שקולים בבחירת מנועים ותמסורות ברובוט, בקרת מנועי הרובוט, מקורות הכוח החשמלי ברובוט; ראייה ממוחשבת ועיבוד תמונה במערכות רובוטיות – מבנה ועקרונות פעולה של מצלמה ספרתית, דגימה וכימוי תמונה, שיפור תמונה, ניתוח תמונה ופענוחה, שימושים של ראייה ממוחשבת במערכות רובוטיות.
בספר שולבו דוגמאות ושאלות רבות להמחשה ולהעמקת הלימוד העיוני של החומר.
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
מאת: גיל ארצי
תיאור: הספר בקרה ומערכות ממוחשבות דן ביישומים מתקדמים של מערכות בקרה, אשר מבוקרות על-ידי בקרים מתוכנתים ומערכות ממשק אדם-מכונה. הספר מיועד לתלמידים הלומדים את נושא הבקרים המתוכנתים ומערכות הבקרה הממוחשבות, בכיתה י"ב, במגמת מערכות בקרה ואנרגיה. הספר מאפשר לתלמידים להרחיב את ידיעותיהם בדבר אופן פעולתו של הבקר המתוכנת, אופן שילובו במערכת הבקרה, והאמצעים שהוא מעמיד לרשות אנשי הבקרה. חלקו הראשון של הספר עוסק במערכת הבקרה הממוחשבת, ומתוארים החישנים והמפעילים. בהמשך, מרחיב הספר לגבי המבנה של הבקר המתוכנת ואופן פעולתו, ובהצגת עקרונות התכנות של הבקר המתוכנת בשתי השפות הנפוצות לתכנות בקרים: שפת דיאגרמת הסולם ושפת ההוראות הלוגיות. כמו-כן, מוצגים שלבי הכתיבה של תכנית פיקוד בבקר המתוכנת. בנוסף, מובאות דוגמאות רבות לשימושים בפונקציות התוכנה בבקר המתוכנת. חלקו השני של הספר עוסק במערכות ממשק אדם-מכונה (HMI).
מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית
הצג עוד תוצאות