|
עמוד:11
›››› ›› ›››››››› ›››› › - ››› ›››› › - תרגיל › זה › חוזר › על › עצמו › כמה › פעמים › עד › שכל › התלמידים › מבינים › את › השאלה › ויודעים › כיצד › לענות › עליה › . ואז פונה › המורה › לתלמידה › ואומר : ›››› ›› ›››››››› ››› › - ››› ››› › - תרגיל › זה › חוזר › על › עצמו › כמה › פעמים › עד › שכל › התלמידות › מבינות › את › השאלה › ויודעות › כיצד › לענות › עליה (› כך מתוודעים › התלמידים › אל › המילים › ›› ››› ››› ››› ואל › מילת › השאלה › . ) ›› עתה › פונה › המורה › לאחד › התלמידים › תוך › כדי › שהוא › מצביע › על › עצמו › ואומר : ››››› ›› ›››››››› ›››› › - ››› ›››› › - תרגיל › זה › חוזר › על › עצמו › כמה › פעמים › עד › שכל › התלמידים › מבינים › את › השאלה › ויודעים › כיצד › לענות › עליה › . ואז פונה › המורה › לתלמידה › ואומר : ››››››› ›› ››››››› ›››› › - ›››› ›››› › - תרגיל › זה › חוזר › על › עצמו › כמה › פעמים › עד › שכל › התלמידות › מבינות › את › השאלה › ויודעות › כיצד › לענות › עליה (› כך מתוודעים › התלמידים › אל › המילים › ›››› ››››› ››››› ואל › מילת › השאלה › . ) ›› עתה › פונה › המורה › לאחד › התלמידים › תוך › כדי › שהוא › מצביע › על › עצמו › ואומר : ›››› ››› ›› ››››› ›› ›› ››› › - ›››› ›› ›› ››› › - תרגיל › זה › חוזר › על › עצמו › כמה › פעמים › עד › שכל › התלמידים › מבינים › את › השאלה › ויודעים › כיצד › לענות › עליה ›› . ואז פונה › המורה › לתלמידה › ואומר : ›››› ››› ›› ››››› ›› ›› ››› › - . ›››› ›› ›› ››› › - ) בשלב › זה › מתוודעים › התלמידים › אל › המילה › ›› › ואל › מילת › השאלה › . ) ››› ›› עתה › אפשר › לתרגל › את › כל › השיחה › עם › תלמידים › ותלמידות › גם › יחד : ››››› › - ››››› › - ››››› ›› ››››› ›››› › - ››› ›››› › - ›››› ›› ››› ››› ›› ››››› ›› ›› ››› › - . ›››› ›› ›› ››› › - בשלב › הזה › אפשר › לבקש › מן › התלמידים › לעבוד › בזוגות › ולתרגל › את › השאלות › והתשובות . השיחה › יכולה › להימשך › על › פי › אותו › מודל › . כאשר › נראה › כי › התלמידים › הפנימו › את › השאלה › והתשובה › , הן › בזכר והן › בנקבה › , אפשר › להוסיף › שאלה › חדשה › , כמו : ››››› ›› ››› ››››››››› ››› ›/› ›››› ›› ››› ›››› ››› ››››› ›› ›› ›››› ››› לאחר › שהתלמידים " › גלגלו › את › השפה ›“ מעט › על › לשונם › וראו › כי " › השד › אינו › נורא › בכלל › , “ אפשר › לומר › לתלמידים כי › הנה › הם › יודעים › הרבה › מילים › בערבית › מבלי › שלמדו › את › השפה › כלל › . מדגימים › זאת › באמצעות › מילים הדומות › לעברית ›››››› ››› ›››› ›››› ›››› ››› ››››› ›››› ››› ››››› ›››› ››› ››› › : ›››››› ››››› › ועוד › ועוד . לאחר › הצגת › המילים › אומרים › לתלמידים › כי › הם › מסוגלים › גם › להבין › צירופים › ומשפטים › בערבית › , ומשמיעים להם › את › המשפטים › שבתחילת › הספר (› עמ › , ) 7-6 › ' והתלמידים › מתרגמים › אותם › לעברית .
|
|