עמוד:44

המקורות מאפשרים דיון בסוגיות הבאות : מה היה מקור סמכותם של המנהיגי ם , כיצד הוא השפיע על מעמדם ? מה היו המתחים איתם התמודדות המנהיגים ? ) מאבק סמכויות בין המרכז הבבלי למרכז הארץ ישראלי לבבלי ( כיצד השפיע דגם ההנהגה על החברה והתרבות היהודית ? מה ההבדל בין שני דגמי ההנהגה ? – כדאי להיעזר לצורך דיון זה בשאלות לחזרה לדיון עמ' 99 שאלה . 0 . 2 עלייתם של מרכזים חדשים מה היו הגורמים לירידת המרכז הבבלי ומה היו הגורמים להתפתחותם של מרכזים חדשים ? בדיון זה יש מקום להבחין בין גורמים חיצוניים הקשרים בפיצול של האימפריה לבין גורמים יהודיים פנימיים הקשורים בהגירתם של תלמידי חכמים . . 0 הפריחה התרבו תית והכלכלית של היהודים בארצות האסלאם כיצד השפיעה ההשתלבות הכלכלית על החברה היהודית ? על היצירה היהודית ? התלמידים יביאו דוגמאות מתוך הפרק . עזרה לתלמידים מתקשים היצירה התרבותית בארצות האסלאם התלמידים יבחרו אחת מהדמויות המוזכרות בפרק ויתארו את פעילותה ואת יצירתה . התלמידים יסבירו מה הקשר בין היצירה או הפעילות של אותה דמות לבין התקופה והמקום שבה חי . לדוגמה , חסדאי אבן שפרט תומך במשוררים בדומה לחצרנים המוסלמים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר