|
עמוד:64
. 0 התפתחותן של תפיסות רעיוניות חדשות הפרק מציע התמודדות עם זרמים רעיוניים . התפתחות הקבלה , תנועת המוסר וכדו . ' כדאי לדון בשאלה מדוע התפתחו ומדוע השתמרו גם בימינו . עזרה לתלמידים מתקשים התלמידים יבחרו יצירה אחת בכל אחד מהתחומים שבפרק וירכיבו לה תעודת זהות : שם היצירה תאריך החיבור המחבר רעיון שהיצירה מבטאת השפעת היצירה על בני אותו דור הקשר בין היצירה ליצירות אחרות אתגר לתלמידים מתעניינים הפולמוס על כתבי הרמב"ם התלמידים יעיינו ב כתב החרם הראשון נגד לימוד פילוסופיה בתשובות הרשב"א התלמידים ילמדו על עמדותיו הפילוסופיות של הרמב"ם . התלמידים יחוו את דעתם האם יש בדעותיו של הרמב"ם הסבר לחרם נגד לימוד פילוסופיה . מוקדים פדגוגיים האמפתיה בהוראת ההיסטוריה בפעילות הסיכום , אנו מציעים לחבר את היצירה הימי ביניימית לחיי היום יום של התלמידים בכדי ליצור קשר ואמפתיה לחומר הנלמד . חוקרים רבים תומכים ביצירת אמפתיה . ל דעת חוקרים אלו , לאמפתיה מספר תפקידים : . 1 האמפתיה חשובה כדי להדגיש את האיכות הכלל- אנושית של ההיסטוריה . Portal ( 1987 ) . 2 האמפתיה תורמת ללמידה עמוקה , להבנת מעשי בני -העבר וליצירת פרספקטיבה כדי להחליט מהי המשמעות של אירועי העבר . VanSledright ( 1995 )
|
|