|
עמוד:61
ניתן להפנות את התלמידים למבוא לספר ספרות השו"ת , סדרת עם הספר , הוצאת ידיעות ספרים , תשס"ט . במבוא מוסבר מדוע ניתן להפיק מהשו " ת מידע רב ערך על חיי היום יום ומדוע אפשר לייחס למידע זה אמינות גבוהה . שולח השאלה ידע כי בתיאור מדויק של המציאות תלויה התשובה ההלכתית . התלמידים יציגו דוגמאות לקריאה ולניתוח של שו " תים כמקור היסטורי . מוקדים פדגוגיים מיון להיבטים במהלך שיעורי היסטוריה , אנו מרבים למיין מיידע להיבטים / תחומי חיים שונים ) כלכה , חברה , דת , תרבות וכו . ) ... ' בפרק זה ניתן למיין את היצירה התורנית לתחומים , לדוגמה , פרשנות מקרא , פרשנות התלמוד , פסיקת הלכה . לאסטרטגיית המיון מספר מטרות : לארגן את המידע , לשייך מידע חדש לקטגוריות מוכרות , לאפשר הבנה טובה יותר של רכיבי המידע ושל ההבדלים ביניהם וליצור בסיס להכללה וליצירה של קטגוריות חדשות . ) ראו , יועד צופיה , חשיבה בתהליך הלמידה בעידן הידע , ת"ל , ) 2313 בשלב ראשון ניתן לערות רישום של היצירות המוצגות בפרק ולמיין אותן לתחומים בשלב השני ליצור זיקה בין היצירות באותו תחום ולהסביר את ההבדלים ביניהן . לדוגמה , בתחום ספרי ההלכה , השולחן ערוך והמפה .
|
|