|
עמוד:47
פעילויות לסיכום הנושא מוסדות ההנהגה בקשו מהתלמידים לערוך עמוד במדור 'דרושים' בעיתון . נוסח מודעות יכלול מכרז לעמדות הנהגה : ראש הגולה , גאונים , נגידים . אפשרות נוספת היא כתבה בעיתון המתארת את ירחי כלה . פרק : 9 א תגרי הקיום של היהודי ם ב ימי הביניים נושא הפרק : המשכיות קיומם של החיים היהודיים בהיותם מיעוט דתי , הקשרים בין היהודים לחברה הנוכרית והשפעתם עליה . הוראת הפרק : 0-2 שעות מוקד ההוראה : האתגרים אתם התמודדו היהודים בשמירה על זהותם , השוואה בין דרכי ההתמודדות של היהודים עם אתגרים אלו בארצות האסלאם לבין דרכי התמודדותם ב ארצות הנצרות . פעילות מ קדימה דיון בשאלות המוקד מה לדעת התלמידים עשויים להיות האתגרים שליוו את החברה היהודית בארצות האסלאם והנצרות ? האם לדעתם היו אלו אתגרים דומים או שונים ? מה לדעתם עשויים להיות המענים שיתנו היהודים לאתגרים אלו ? קריאת כותרות מה אפשר להסיק מן הכותרות על ההתמודדות של היהודים עם אתגרי הקיום ? התלמידים יתרשמו מהערך המרכזי שהיה למצוות לימוד התורה בחברה היהודית .
|
|