עמוד:43

פעילות מקדימה קריאת מפה עיינו במפה 0 בעמ ' 09 וענו על השאלות המצורפות . שערו , מה יהיו יחסי הכוחות בין המרכזים ? האם יש קשר בין המצב הפוליטי באזורים שונים ובין עוצמתו של המרכז ? ניתן לדון בתהליכי עליה וירידה של מרכזים ולשאול מה יביא לעליה או ירידה של מרכז ואילו גורמים ישפיעו על היווצרותו של מרכז חדש . קריאת מקור התלמידים יעיינו בסידור בתפילת יקום פורקן ויזהו את בעלי תפקידים המוזכרים בה . מה אפשר ללמוד מנוסח התפילה על מעמדם ? התפילה השתמרה בסידורים מאשכנז ולא בסידורים מתקופת הגאונים או ב סידורים של בני עדות המזרח . מה אפשר ללמוד מכך על מעמדם של חכמי בבל ביהדות התפוצות ? מה אפשר ללמוד מכך על מטרת התפילה ? נושאים לדיון . 1 מוסדות ההנהגה והשפעתם על החברה המונהגת בפרק מוצגים שני דגמי הנהגה . דגם אחד , הנהגת ראש הגולה וראשי הישיבות . הנהגה שמקור סמכותה דתי ובמקרה של ראשי הגולה גם של השלטון המוסלמי . דגם שני , הנהגת הנגידים בספרד . הנהגה שמקור סמכותה נובע ממעמדה הכלכלי וכן מהכרת השלטונות . בפרק מגוון אפשרויות ללמוד את ההש לכות של מעמד ההנהגה על החברה היהודית : תעודה : עמ' , 00 התיאור של נתן הבבלי : מעמדו וסמכויותיו של ראש הגולה . מקור מחקרי : עמ' , 94 החצרנ ים היהודים מפה : עמ' . 09 תמונות : עמ' , 09 סדר הישיבה בבבל

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר