|
עמוד:41
אתגר לתלמידים מתעניינים בעמ' 04 מוצג יחסם של חליפים שונים ליהודים והגורמים ליחס זה . נסו לבחון עם התלמידים את הגורמים לשינויים ביחס אל היהודים ולברר האם יש מכנה משותף לח'ליפים המחמירים ביחס ליהודים או לח'ליפים המתעלמים מחוקי עומר . ציירו גרף המתאר מעמדם של היהודים בארצות האסלאם בתקופות שונות . מה ניתן להסיק מהגרף שציירתם על יציבות מעמד היהודים לאורך הדורות בארצות האסלאם ? האם הגרף תומך בטענתו של א' גרוסמן בשאלה 9 עמ' ? 05 מוקדים פדגוגיים השוואה הינה אחד הכלים החשובים בתהליך העבודה של ההיסטוריון . עם זאת , פעמים רבות ההשוואה לא נלמדת בצורה מסודרת ולכן המורים לא ממצים את הפוטנציאל הטמון בכלי זה . שלבי ההשוואה : שלב : 'א מהם פריטי ההשוואה ? בין מה למה משווים ? שלב : 'ב מהי מטרת ההשוואה ? שלב : 'ג מהם התבחינים ) קריטריונים ( להשוואה ? שלב : 'ד מה הדומה בין שני המושווים ? שלב : 'ה מה השונה שבין שני המושווים ? שלב : 'ו מהן המסקנות ? מה למדנו מן התהליך ?
|
|