|
עמוד:38
היבטים פדגוגיים : ניתוח מקורות בכיתה יכול לשמש כבסיס להקניית מיומנויות נוספות הדורשות טיפול ברמה מטה אסטרטגית . השוואה של מקורות . זיהוי טיעון והנמקות ובניית עמדה מנומקת . מיון וסיווג לתחומים . שאילת שאלות . זיהוי וניסוח שאלות פוריות . ביבליוגרפיה בנושא : הנדל מ ,. " על השימוש במקורות בהוראת דברי הימים , " בשבילי ההיסטוריה , . 1990 זון נ ,. " המקור בהוראת ההיסטוריה , " היסטוריונים ואסכולות היסטוריות , תשכ"ג . טורי י ,. " המקור בהוראת ההיסטוריה , " היסטוריונים ואסכולות היסטוריות , תשכ"ג . פעילויות לסיכום הנושא כתיבת עיתון כיתתי בקשו מתלמידים לכתוב כתבות המתארות את אחד מהאירועים המתוארים בפרק , פרסמו את הכתבות בעיתון כיתתי . תוכלו לקשט את העיתון במיניאטורות בסגנון ימי ביניימי . פרק : 7 היהודים – מיעוט דתי בארצות האסלאם נושא הפרק הוא העקרונות הדתיים והמשפטיים שהשפיעו על מעמדם של היהודים בארצות האסלאם בימי הביניים הוראת הפרק : 2-1 שעות מוקד ההוראה : הקשר בין העיקרון הדתי למעמד המשפטי
|
|