|
עמוד:33
כל פרק בספר הלימוד נפתח בשאלת מוקד . עיון בשאלת המוקד יכול להוות בסיס לדיון פדגוגי בהקניית כלים לפיצוח שאלה . כדאי לנתח עם התלמידים את חלקי השאלה . מהו נושא השאלה ? מהן מילות ההוראה ? מה פירו שן ? מהן מילות השאלה ? כמה עניינים או סעיפים מופיעים בשאלה ? האם כל המילים בשאלה מוכרות ? האם השאלה סגורה ? פתוחה ? מעורבת ? בקשו מהתלמידים לסמן את חלקי השאלה . תוכלו להקרין בפני התלמידים את הסרטון הבא על פיצוח שאלה וכתיבת תשובה ) הכניסה עם שם משתמש וסיסמה של מטח . ) פעילויות לסיכום הנושא ד ימוי חברתי , עקרונות דתיים ומעמד משפטי ב פרק מופיעות תמונות המלמדות על יחסה של הנצרות ושל החברה הנוצרית ליהודים . בקשו מה תלמידים לשאול שאלות על התמונות . לדוגמה , מהי דמות היהודי העולה מן התמונות ? מדוע דבק ביהודים דימוי זה ? כיצד תרם הדימוי וכיצד תרמו העקרונות הנוצריים לעיצוב מעמדו המשפטי של היהודי בימי הביניים ? כיצד תרם מעמדו המשפטי של היהודי להעצמת הדימוי הנ"ל בימי הביניים ? האם היו גורמים נוספים שהשפיעו על מעמדם של היהודים ?
|
|