עמוד:433

פרק ג : יחסי משמעות ג . ו יחסי משמעות בין מילים שונות בתשבצים מגדירים מילים על ידי מילים אחרות . למשל , את המילה עשיר אפשר להגדיר : בעל-הון , ואפשר להגדיר : ההפך מעני . גם במילונים מגדירים מילים לעתים קרובות על ידי מילים נרדפות או בעזרת ניגודים . הגדרת המילים בעזרת מילים אחרות , אומרת בעצם מהם היחסים בין המילה המפורשת למילה אחרת או למילים אחרות - האם המשמעות שלהן זהה למשמעות של המילה המפורשת ? האם היא קרובה לה או דווקא מנוגדת להל מילים שונות ( מסמנים שונים ) זו מזו עשויות להיות קרובות מאוד במשמעות , אולי אפילו זהות זו לזו , והן יכולות להיות מנוגדות או רחוקות במשמעותן . נתבונן ביחסי משמעות בין מילים . ג 2 . קובה במשמעות מה הקשר 1 דז סוכר , ממתק , סוכרייה , שוקולד , להמתיק , עוגה , קצפת , גלידה , לקנח , כיבוד ? אתם חשים שאלה מילים שונות , אך יש ביניהן קרבה במשמעות ( ולא רק במספר הקלוריות . ( ... עד כמה הקרבה גדולה ? האם יש ביניהן מילים זהות במשמעות ? האם הן מעוררות את אותן האסוציאציות ? ג 3 . נודפות פע ילוי ות תרגול : אוצר מילים - מושגי יסוד ( חובה : ( 2 . 1 בחרו את אחד המסמנים הבאים : תפוז , עיפרון , כיסא , פרי , נמוך , זאת , הרקדה , לימוד . א . ממה מורכב המסמן ? ב . מהו לגביכם המסומן שלהם ? מהו המושג במוח שלכם העומד מאחורי המסמן , כלומר - המשמעות והקונוטציות ? . 2 נתחו את זוגות המילים : האם יש הבדלים בין המסמנים ? מהם ? ומה ההבדל בין המסומנים ? אווירון / מטוס ; מךאה / ךאי ; קשךים בשיער / קשרים בהנהלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר