|
עמוד:219
. 1 מה אפשר ללמוד מהתרישם על הקשר שבין צריכת הדלק לצפיפות האוכולסייה בערים ? . 2 השוו בין הערים באירופה לערים בארה"ב : מהם ההבדילם , לפי התרישם ? . 3 השוו את רמת המינוע בארה"ב לזו שבאוסטרילה , בדנמרק ובמדינה אירופית נוספת והסבירו כיצד קשורים נתונים אול נלתונים שבטבלה . בעיות בתחבורה העירוניות ערים רבות בעולם סובלות מבעיות תחבורה קשות . הגורם העיקרי לכך הוא הפער בין מספר כלי הרכב הנעים בכבישים לבין היקף תשתיות התחבורה המיועדות לאותם כלי רכב . פער זה נוצר מפני שמספר כלי הרכב בעיר גדל משנה לשנה , בעוד הכבישים , המחלפים ומקומות החנייה אינם גדלים בקצב דומה . עקב כך סובלות הערים מפקקי תנועה וממחסור במקומות חנייה - קשיים המוכרים היטב לכל מי שחי או מבקר בהן . עומסי התנועה אופייניים במיוחד לאזורים מטרופוליניים , ובעיקר לעיר המרכזית . העומסים גדולים במיוחד בשעות הבוקר , כאשר רבים מתושבי המטרופולין היוממים , נוסעים לעבודתם בעיר המרכזית , ובשעות הערב כאשר הם שבים לבתיהם . הפקקים משבשים את סדר יומם של הנוסעים , גוזלים מהם זמן יקר , גורמים להם הפסדים כספיים , ומגבירים את כמות המזהמים הנפלטת לאוויר . גם בעיות החנייה חמורות במיוחד בעיר המרכזית , ובעיקר באזור המע"ר - שצפיפותו הגבוהה ועלויות הקרקע הגבוהות שבו מקשות על סלילת כבישים והכשרת מקומות חנייה בכמות מספקת . היבט בעייתי מרכזי של התחבורה העירונית הוא הזיהום הרב שהיא יוצרת . כלי הרכב הרבים הנוסעים במרחבי העיר מזהמים מאוד את האוויר ויוצרים גם מטרדים של רעש ובטיחות . סלילת כבישים חדשים באירלנד צריכת הדלק וצפיפות האוכלוסייה במבחר ערים ואזורים בעולם , 1989 חניון בעיר שיקגו באילינוי , ארה"ב פקק תנועה ביציאה מהעיר קיפטאון בדרום אפריקה . בנתיב הנכנס אל העיר בשעה זו של היום התנועה דלילה . בערים רבות פקקי התנועה בשעות העומס כה קשים , עד כי מהירות הנסיעה דומה למהירות הנסיעה בכרכרות שפעלו בעיר לפני 100 שנה ... תחנת רכבת הומה אדם בטוקיו מדגימה היטב את העומס שמערכת התחבורה בעיר צריכה לתת לו מענה
|
|