עמוד:296

לסיכום הפערים בין האוכלוסייה הערבית ובין האוכלוסייה היהודית בישראל מגבירים בקרב הערבים את הניכור כלפי המדינה ואת תחושות התסכול של הקבוצה הערבית . הערבים חשים שחולשתם נובעת מאפליה מתמשכת ומאי - יכולתם להשתלב באופן מלא ושוויוני בחברה הישראלית . מצב זה מחריף את השסע הלאומי בין שתי הקבוצות . מדיניות האי - שוויון בחלוקת המשאבים ובמתן ההזדמנויות לאוכלוסייה הערבית , מדיניות שמקורה בשסע הלאומי , גורמת לכך שערבים רבים נמצאים במעמד חברתי - כלכלי נמוך בהשוואה לרוב היהודים . עובדה וו גורמת לכך שהערבים נמצאים במעמד הנמוך גם בשסע הכלכלי - חברתי . מצב זה , שבו יש שסעים חופפים , גורס להחרפת המתח בין האוכלוסייה היהודית לאוכלוסייה הערבית . ת ר ג ר ל - - השגשו3 הלאומי קראו קטע 1 ( עמי 297 ) וענו : א . מדוע התנהגות הקופאית מבטאת אפליה חברתית פסולה ? ב . מדוע התנהגות כמו זו של הקופאית מחריפה את השסע הלאומי ? קראו קטע 2 ( בעמ' 297 ) והסבירו מדוע הקטע מבטא אפליה ממוסדת . קראו קטע 3 ( עמ' 297 - 298 ) וענו : א . אילו מגורמי השסע הלאומי באים לידי ביטוי בקטע זהו נמקו את עמדתכם . ב . האם אתם מסכימים עם עמדתו של כותב הקטע באשר לסירובו לשרת שירות לאומי במדינה ? נמקו עמדתכם . קראו קטע 4 ( עמ' 298 ) וענו : א . מהו הפתרון לשסע שמציג ראסן ? ב . במה שונה עמדתו של ראסן מעמדתו של של אמיר מחול ( קטע מס'3 ) ביחס לפתרון ראוי לשסע הלאומי ? נמקו את עמדתכם .

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר