|
|
עמוד:166
166 משימה 4 | מעבר מים בצינורות העצה מטרת התצפית : לגלות את תפקודה של מערכת העֵצָה . ציוד וחומרים : פרח לבן כגון ציפורן או ליזיאנטוס, 3 כוסות או מבחנות עם מים בכמות שווה, צבעי מאכל אדום וכחול, סכין . מהלך התצפית : הוסיפו לכוס אחת צבע מאכל אדום, לכוס אחרת – צבע מאכל כחול, ואת א . הכוס השלישית השאירו עם מים בלבד . בזהירות רבה חתכו בסכין את בסיס הגבעול לאורכו, ופצלו אותו לשלושה . חלקים . הכניסו כל חלק לכוס מים וצלמו את הפרח . המתינו יומיים . ג . כעבור יומיים צלמו שוב את הפרח . ד . תוצאות : תארו את השינויים במערכת – התייחסו לפרח ולכמות המים בכוסות . א . מה קרה לכמות המים בכוסות ? . בחרו קטע גבעול שלא היה טבול בתמיסות הצבע . ג . חתכו אותו לרוחבו, ובדקו אם אפשר להבחין בצבעים גם בתוכו . שתפו את חברי וחברות הכיתה בתמונות שצילמתם . ד . סיכום התצפית : מה התפקיד של צבע המאכל בתצפית ? א . הסבירו כיצד הצבע עוזר לנו להבין מה קורה בתוך הצמח . האם לדעתכם התרחשה תנועה של מים מכל שלוש הכוסות . או רק משתי הכוסות עם צבעי המאכל ? נמקו . תו כ לו ל ע שו ת א ת ה ת צ פ י ת ע ם ע לי ח ס ה ☺ פ ר ק 6 : ה ו ל ה ו מ א ן מ י ם צ מ ח בחרו באפשרות המתאימה והשלימו את המשפט : ג . מים נקלטים בצמח ועוברים מלמטה למעלה / מלמעלה למטה באמצעות צינורות השיפה / העצה . שתפו תמונה מסבירים את התופעה
|

|