עמוד:120

ד . מְדִידַת זְמַן – חֵלֶק א 120120 עִם הַמוֹרה • מה אפשר לומר על סדר המספרים בשעון ? דִיוּן : • מדוע יש שני מחוגים ? מה ההבדל ביניהם ? דִיוּן בּוֹנִים שְׁעוֹן מְחוֹגִים ציוד : סיכות מתפצלות כל תלמיד ותלמידה גוזרים את השעון ואת המחוגים מעמוד 186 . התלמידים מנקבים חור בעזרת מספריים או עיפרון מחודד במרכז העיגול ובמחוגים, במקומות המסומנים בסימן + . מחברים את המחוגים למרכז העיגול זה מעל זה בעזרת הסיכה המתפצלת . מראים לתלמידים את השעה 3 בשעון . מבקשים מהם להציג גם בשעון שהם בנו את השעה 3 . מסבירים היכן נמצא כל מחוג ומציינים שכאשר המחוג הגדול נמצא על המספר 12 והמחוג הקטן על אחד המספרים, זו שעה עגולה . מתרגלים עם התלמידים שעות עגולות ודנים גם בשעה ,12 שבה שני המחוגים נמצאים על אותו המספר . מבקשים מהם להציג את השעה שבה הם הולכים לישון, קמים בבוקר, הולכים לחוג וכדומה בשעות עגולות . מִתְחוּ קַו מִכָּל שָׁעָה אֶל הַשָׁעוֹן הַמַתְאִים . 4 . הַשָׁעָה 5 הַשָׁעָה 1 הַשָׁעָה 7 12 111 210 39 48 57 6 12 111 210 39 48 57 6 12 111 210 39 48 57 6 קוּקוּ ! קוּקוּ !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר