עמוד:151

אָדָם הִשְׁתַמֵשׁ בְּכַף רַגְלוֹ בְּתוֹר יְחִידַת מִדָה . עוֹד בִּימֵי קֶדֶם הִשְׁתַמְשׁוּ בְּאֵיבְרֵי הַגוּף כִּיחִידוֹת מִדָה לִמְדִידַת אֹרֶךְ . הִנֵה דֻגְמָאוֹת נוֹסָפוֹת : מִדְדוּ אֶת הָאֹרֶךְ, הָרֹחַב וְהַגֹבַה שֶׁל הַשֻׁלְחָן שֶׁלָכֶם בַּכִּתָה בִּיחִידוֹת מִדָה 11 . שׁוֹנוֹת וְהַשְׁלִימוּ . • מדוע התקבלו מספרים שונים כשמדדתם ביחידות מידה שונות ? באיזו יחידת מידה כתבתם את המספר הגדול ביותר ? מדוע ? • האם כל התלמידים קיבלו את אותם המספרים ? דִיוּן : דִיוּן לפעמים יחידת המידה אינה נכנסת מספר שלם של פעמים באורך הנמדד . במקרים כאלה אפשר להנחות את התלמידים לכתוב את המספר הקרוב ביותר למידה הנכונה . כמו כן, חשוב לזכור שאורך ורוחב הם מושגים יום-יומיים ולא מתמטיים . מִשֶׁלָכֶם רֶגֶל אַמָהטֶפַח אֹרֶךְ אֹרֶךְ רֹחַב אֹרֶךְ רֹחַב גֹבַה רֹחַב גֹבַהרֹחַבאֹרֶךְגֹבַה גֹבַה ב . מְדִידָה בִּיחִידוֹת מִדָה 151

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר