עמוד:63

פלא טבע מדריך למורה׀ 63 אוֹרְגִים מֵהַחוּטִים בַּדִים . חֲבִילוֹת שֶׁל סִיבֵי כֻּתְנָה שׁוֹטְפִים וּמְיַבְּשִׁים מַגִיעוֹת לַמִפְעָל . אֶת סִיבֵי הַכֻּתְנָה . פֶּ לֶ א שֶׁ ל שָׂ פָ ה טְוִיָה – הֲכָנַת חוּטִים מִסִיבֵי כֻּתְנָה . אֲרִיגָה – הֲכָנַת אָרִיג ( בַּד ) מִחוּטִים . אֶפְשָׁר לִטְווֹת חוּטִים גַם מֵחוֹמָרִים אֲחֵרִים, לְמָשָׁל מִצֶמֶר שֶׁל כְּבָשִׂים . 6 5 34 ר וֹ צִי ם לְגַל וֹ ת מָה ע וֹ שָׂה מְכ וֹ נַת הָאֲרִי גָה ? בָּעַמ וּד הַבָּא ת וּכְל וּ לְהִתְנַס וֹ ת בְּעַצְמְכֶם . טוֹוִים מִסִיבֵי הַכֻּתְנָה חוּטִים . 37 הצעה לפעילות בעזרת זכוכית מגדלת : מבקשים מהילדים למשש בדים שונים ( אפשר להביא מהבית או למשש את הבגדים שעליהם ) . מנחים את הילדים לשים לב להבדלים בין הבדים – בצבע, במרקם, בתחושה . לפעמים בגד אחד מורכב מסוגי בדים שונים . אפשר להביט בזכוכית מגדלת בבדים שונים ולמצוא הבדלים בסגנון האריגה . להביא לשיעור הבא קופסת קרטון, חוטי צמר ומספריים . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר