|
עמוד:46
64׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם 1 . מָה לֹא הֶגְיוֹנִי בָּאִיוּר ? 2 . תָאֲרוּ לָכֶם עוֹלָם בְּלִי חוֹמָרִים שְׁקוּפִים . אֵילוּ דְבָרִים לֹא נוּכַל לַעֲשׂוֹת בְּעוֹלָם כָּזֶה ? כִּתְבוּ שְׁתֵי דֻגְמָאוֹת . בּוֹדְקִים תְכוּנוֹת שֶׁל חוֹמָרִים – שְׁקִיפוּת 20 פעילות 1 אחרי הפעילות שואלים : מה מטרת הפעילות הזאת ? למה היא חשובה ? מסבירים שהפעילות מראה לנו כמה חשובים החומרים השקופים בחיינו . למשל, כדי לחקור את הים צריך משקפת צלילה שקופה . כדי לעקוב אחר ציפורים צריך משקפת מקרבת עם עדשות שקופות . כדי לראות טוב יותר אנחנו זקוקים למשקפיים בעלי עדשות שקופות . שואלים : אם תתעוררו בחדר שאין בו חלונות כלל ואין לכם שעון, איך תדעו אם הגיע הבוקר ? מטרה לחקור את חשיבות השימוש בחומרים שקופים בחיי היום - יום באמצעות הפקת מידע מאיור . עמ׳ בחוברת 20 קוגניטיבי גילוי וחקירה הערות לעצמי הרחבה למורה שקיפות - תכונתו של חומר להעביר דרכו אור . אם נסתכל מצד אחד של החומר השקוף נוכל לראות דברים שנמצאים בצידו השני . יש חומרים שקופים מאוד ( כמו זכוכית ) , יש חומרים שקופים למחצה ( כמו חלק מסוגי הבד והפלסטיק ) , ויש חומרים אטומים ( כמו עץ ) .
|
|