עמוד:74

47׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם 123 חִתְכוּ שְׁנֵי בַּקְבּוּקִים וּמַלְאוּ בִּמְעַט אַדְמַת הַכְנִיסוּ אֶת הַפְּרִיטִים עֲצִיצִים . לַבַּקְבּוּקִים בְּצָמוּד לַדֹפֶן וְכַסוּ בַּאֲדָמָה . הַשְׁקוּ בְּרֶבַע כּוֹס מַיִם פַּעַם בְּשָׁבוּעַ בְּמֶשֶׁךְ חוֹדְשַׁיִם . 3 . מְנַסִים וּמְגַלִים א . הָכִינוּ אֶת הַמוּצָרִים הָאֵלֶה : פְּקַק מַתֶכֶתשַׂקִית פְּלַסְטִיקדַף נְיָרכּוֹס פְּלַסְטִיקשְׁאֵרִיוֹת פְּרִי ב . הַטְמִינוּ אֶת הַמוּצָרִים בָּאֲדָמָה לְפִי הַהוֹרָאוֹת : מַמְתִי נִי ם חוֹדְשַׁיִם 4 . תוֹצָאָה א . שִׁפְכוּ אֶת תֹכֶן הַבַּקְבּוּקִים לִקְעָרָה . ב . הִתְבּוֹנְנוּ בַּמוּצָרִים שֶׁהִטְמַנְתֶם . מָה קָרָה לָהֶם ? הַשְׁלִימוּ אֶת הַטַבְלָה שֶׁבָּעַמוּד הַבָּא . לְיַד תְכוּנָה שֶׁהִשְׁתַנְתָה סַמְנוּ ✔ , לְיַד תְכוּנָה שֶׁלֹא הִשְׁתַנְתָה סַמְנוּ x . 48 תוצאות הניסוי כדאי לכתוב את התוצאות על הלוח . אם הניסוי נעשה בקבוצות – כדאי להשוות בין התוצאות . אם יש הבדלים בתוצאות, חושבים יחד עם הילדים על סיבות להבדלים ( למשל השקיה לא מספקת ) . קוגניטיבי גילוי וחקירה מטרה לגלות אילו שינויים חלים בחומרים שונים שהוטמנו באדמה באמצעות ניסוי . עמ׳ בחוברת 48 - 49 הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר