|
עמוד:73
פלא טבע מדריך למורה׀ 73 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם ח וֹקְרִי ם טִפּוּל בְּאַשְׁפָּה בִּפְעֻלָה מָה עוֹשִׂים כְּשֶׁמְסַיְמִים לְהִשְׁתַמֵשׁ בְּמוּצְרֵי פְּלַסְטִיק וּבְמוּצָרִים אֲחֵרִים ? מָה עוֹשִׂים בְּכָל הָאַשְׁפָּה הַזֹאת ? חֵלֶק גָדוֹל מֵהָאַשְׁפָּה מַטְמִינִים בָּאֲדָמָה . 2 . הַשְׁעָרָה א . אֵילוּ תְכוּנוֹת יִשְׁתַנוּ בְּכָל אֶחָד מֵהַמוּצָרִים ? שַׁעֲרוּ וְסַמְנוּ : ✔ לְיַד תְכוּנָה שֶׁתִשְׁתַנֶה, x לְיַד תְכוּנָה שֶׁלֹא תִשְׁתַנֶה . פֶּ לֶ א שֶׁ ל שָׂ פָ ה הַמִלָה הַטְמָנָה מַזְכִּירָה אֶת הַמִלָה מַטְמוֹן ( אוֹצָר ) . כְּשֶׁמַטְמִינִים מַשֶׁהוּ, מַסְתִירִים אוֹתוֹ 1 . שְׁאֵלָה כְּדֵי שֶׁלֹא יִרְאוּ אוֹתוֹ . מָה קוֹרֶה אַחֲרֵי כַּמָה חוֹדָשִׁים לַמוּצָרִים שֶׁמַטְמִינִים בָּאֲדָמָה ? רֵיחַצֶבַעצוּרָה מוּצָרִים שְׁאֵרִיוֹת פְּרִי כּוֹס פְּלַסְטִיק דַף נְיָר שַׂקִית פְּלַסְטִיק פְּקַק מַתֶכֶת תְכוּנוֹת ב . הַסְבִּירוּ אֶת הַהַשְׁעָרוֹת שֶׁלָכֶם . 47 ניסוי ההטמנה ניסוי ההטמנה מתחלק לשני שלבים : את השלב הראשון ( הטמנה ) מבצעים מיד עם תחילת העבודה בחוברת זו, כדי שהחומרים ישהו בתוך האדמה די זמן שיאפשר לחיידקים ולפטריות שבקרקע לפרק את החומר האורגני . מכיוון שההטמנה נעשית לפני לימוד הנושא בחוברת, צריך לתווך את הפתיח של הניסוי ולקשר לנושא החוברת . אומרים : "בחוברת הזאת אנחנו נלמד על חומרים . מסביבנו יש המון חומרים שונים שאנחנו משתמשים בהם, אילו חומרים אתם רואים מסביב ? מה קורה לחומרים האלו אחרי השימוש ? " בחוברת יש המלצה על מוצרים שונים להטמנה . אפשר להוסיף או להחליף מוצרים . אם מוסיפים כדאי להכין בקבוק נוסף להטמנה . מוצר שיכול להפתיע הוא מגבון מפני שחושבים שהוא מתכלה כמו נייר . כשמגיעים לעמוד הזה ברצף ההוראה, מזכירים את מהות הניסוי ואת ההשערות של הילדים . קוגניטיבי גילוי וחקירה חוש - נועי מטרה לגלות אילו שינויים חלים בחומרים שונים המוטמנים באדמה, באמצעות ניסוי . עמ׳ בחוברת 47 להביא לשיעור הבא קערה שלתוכה נשפוך את האדמה עם הפריטים שהוטמנו . הערות לעצמי
|
|