עמוד:67

פלא טבע מדריך למורה׀ 67 1 . קְחוּ קְעָרָה וְשִׁפְכוּ לְתוֹכָה כּוֹס חָלָב . 2 . הוֹסִיפוּ לַקְעָרָה בֵּיצָה וּבַחֲשׁוּ הֵיטֵב . 3 . הוֹסִיפוּ : 2 כַּפּוֹת שֶׁמֶן , 2 כַּפִּיוֹת תַמְצִית וָנִיל , 2 כַּפּוֹת סֻכָּר . עַרְבְּבוּ הֵיטֵב . 4 . הוֹסִיפוּ לַקְעָרָה כּוֹס קֶמַח תוֹפֵחַ וְעַרְבְּבוּ עַד שֶׁלֹא יִהְיוּ גוּשִׁים בַּבְּלִילָה . 5 . בְּעֶזְרַת מְבֻגָר, שִׂימוּ כַּף שֶׁמֶן בְּמַחֲבַת וְחַמְמוּ . 6 . שִׁפְכוּ לַמַחֲבַת חֲצִי כּוֹס מֵהַבְּלִילָה . 7 . כַּאֲשֶׁר מוֹפִיעוֹת בּוּעוֹת עַל פְּנֵי הַפַּנְקֵיְיק, הִפְכוּ אוֹתוֹ וְטַגְנוּ אֶת צִדוֹ הַשֵׁנִי . 8 . כְּשֶׁהַפַּנְקֵיְיק מוּכָן הַנִיחוּ אוֹתוֹ בְּצַלַחַת . 9 . הוֹסִיפוּ לַפַּנְקֵיְיק סִירוֹפּ מֶיְיפֶּל וּפֵרוֹת חֲתוּכִים וְאִכְלוּ לְתֵאָבוֹן ! הַצָעוֹת לְתַחְלִיפִים : קֶמַח לְלֹא גְלוּטֵן בִּמְקוֹם קֶמַח חִטָה • חֲלַב סוֹיָה אוֹ מַיִם בִּמְקוֹם חֲלַב פָּרָה • רֶסֶק תַפּוּחֵי עֵץ, בָּנָנָה אוֹ מִמְרַח שְׁקֵדִים בִּמְקוֹם בֵּיצָה . 5 6 7 3 . סַמְנוּ בְּ אֶת הַמִצְרָכִים שֶׁמְקוֹרָם בִּצְמָחִים, סַמְנוּ בְּ אֶת הַמִצְרָכִים שֶׁמְקוֹרָם בְּבַעֲלֵי חַיִים . אֹפֶן הַהֲכָנָה : שִׁלְח וּ לַמ וֹר ה תְמ וּ נָה שֶׁלָכֶם מְכִי נִי ם אֶת הַפַּנְקֵיְי ק . 41 הערות לעצמי פעילות 3 אחרי הפעילות מסכמים יחד עם הילדים את המרכיבים הנחוצים לפנקייק . מדברים על מקור החומרים ועל העבודה שצריך לעשות כדי שהם יגיעו אלינו הביתה : לזרוע או לשתול, להשקות ולהגן מפני מזיקים, לקטוף או לאסוף מהשדה, לעבד, לארוז, להעביר למרכול ולפעמים להטיס לארץ ממדינות רחוקות, ואז לקנות ולהביא למטבח שלנו . • מעודדים את הילדים להכין פנקייק בבית בעזרת מבוגר ולשלוח תמונות של שלבי ההכנה ושל המוצר המוגמר . אפשר להציג את התמונות בתערוכה כיתתית, בגלריה דיגיטלית וכדומה . כדאי לזכור שחשוב לעשות שימוש בתמונות שהילדים שולחים כדי לשמר את המוטיבציה שלהם לשתף פעולה ולתעד את עצמם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר