עמוד:130

130 הַיַלְדָה וְכוֹכַב הַיָם אִיש זָקֵן טִייֵל עַל חוֹף הַיָם וְרָאָה הַרְבֵּה מְאוֹד כּוֹכְבֵי יָם עַל הַחוֹל . חָשַב הָאִיש : "מִסְכֵּנִים, בֶּטַח הַגַלִים הֵבִיאוּ אוֹתָם . " הוּא הִמְשִיךְ לָלֶכֶת עַל הַחוֹף וְרָאָה יַלְדָה קְטַנָה . הַיַלְדָה הֵרִימָה מֵהַחוֹל כּוֹכַב יָם וְזָרְקָה אוֹתוֹ לַמַיִם . "מָה אַתְ עוֹשָׂה ? " שָאַל הָאִיש הַזָקֵן . "אֲנִי מַצִילָה אֶת כּוֹכְבֵי הַיָם," אָמְרָה הַיַלְדָה . "אֲנִי מַחְזִירָה אוֹתָם לַיָם, כִּי הֵם לֹא יְכוֹלִים לִחְיוֹת עַל הַיַבָּשָה . " הָאִיש הִסְתַכֵּל עַל הַחוֹף וְאָמַר : "אַתְ לֹא רוֹאָה כַּמָה כּוֹכְבֵי יָם יֵש פֹּה ? אַתְ לֹא יְכוֹלָה לְהַחְזִיר אֶת כּוּלָם לַיָם . " הַיַלְדָה הֵרִימָה עוֹד כּוֹכַב יָם וְהֶחְזִיקָה אוֹתוֹ בַּיָד . "אֲנִי חוֹשֵב שֶאַתְ סְתָם מְבַזְבֶּזֶת אֶת הַזְמַן שֶלָךְ," אָמַר הָאִיש הַזָקֵן . "אַתְ רַק יַלְדָה קְטַנָה אַחַת, וְאַתְ לֹא יְכוֹלָה לְשַנוֹת אֶת הָעוֹלָם . " "לָמָה אַתָה אוֹמֵר אֶת זֶה ? " שָאֲלָה הַיַלְדָה . "כִּי אַתְ יְכוֹלָה לְהַחְזִיר לַיָם כּוֹכָב אֶחָד אוֹ שְנַיִים, עֶשְׂרִים וַאֲפִילוּ שְלוֹשִים - אֲבָל אַתְ לֹא יְכוֹלָה לְהַצִיל אֶת כּוּלָם . " הַיַלְדָה הִסְתַכְּלָה עַל הָאִיש, הִסְתַכְּלָה עַל כּוֹכַב הַיָם, וְאָז זָרְקָה אֶת כּוֹכַב הַיָם לַמַיִם . הִיא חִייְכָה וְאָמְרָה : "אֲנִי לֹא יְכוֹלָה לַעֲזוֹר לְכָל כּוֹכְבֵי הַיָם, אֲבָל לַכּוֹכָב הַזֶה עָזַרְתִי . " הֵרִימָה / לְהָרִים رفعت זָרְקָה / לִזְרוֹק رَمَت מַצִילָה / לְהַצִיל تنقذ מַחְזִירָה / לְהַחְזִיר أعادت ( 5 ) מְשַנֶה / לְשַנוֹת يغيّر ( 10 ) ( 15 ) אחרי קריאת הסיפור אפשר לבחור כמה משפטים מהסיפור ולבקש מהתלמידים לחבר עליהם שאלות . למשל : איש זקן טייל על חוף הים . הילדים יוכלו לשאול : מי טייל על חוף הים ? או : איפה טייל האיש הזקן ? 130

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר