עמוד:103

103 שָ לֵ ם וַ חֲ לָ קָ י ו הַ זְ מַ ן שֶ לָ נ וּ מְ נַ גְ נִ י ם בְּ יַחַ ד יֵש מָ ה לַ עֲ שׂ וֹ ת ! אֲ נִ י וַ אֲ חֵ רִ ים 6 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . אִמְרוּ עַל עַצְמְכֶם . אֲנִי רוֹצָה . . . אֲנִי רוֹצֶה . . . עַכְשָיו אֲנִי . . . אֶתְמוֹל אֲנִי . . . לְנַגֵן לִרְכּוֹב עַל אוֹפַנַיִים לְשַׂחֵק בַּמַחְשֵב לִשְמוֹעַ שִירִים לְהָכִין עוּגָה לְדַבֵּר עִם בַּת דוֹדָה שֶלִי לְבַקֵר אֶת סָבְתָא שֶלִי נִיגַנְתִימְנַגֶנֶת / מְנַגֵן 7 . מָה אַתֶם חוֹשְבִים : מָה חַלַא עָשְׂתָה וּמָה הִיא לֹא עָשְׂתָה ? כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת כְּמוֹ בַּדוּגְמָה . אֶתְמוֹל אֲנִי בִּיקַרְתִי אֶת סָבְתָא שֶלִי, וְגַם . . . חַלַא מְסַפֶּרֶת לְאִימַאן : אֲבָל לֹא נִיגַנְתִי, וְגַם לֹא . . . חַלַא, מָה עָשִׂית אֶתְמוֹל אַחֲרֵי הַלִימוּדִים ? אֶתְמוֹל הִצְלַחְתִי לַעֲשׂוֹת רַק חֵלֶק מִ מָה שֶרָצִיתִי . פעילות 6 מטרת הפעילות היא לאמן את התלמידים במעבר משם הפועל לפועל בעבר . כל הפעלים בתרגיל מוכרים לתלמידים . כדי להקל על התלמידים את המעבר לשם הפועל לעבר יש בטבלה "תחנת ביניים", שבה הם ממירים את שם הפועל לפועל בהווה ורק משם עוברים לעבר . למשל : אני רוצה לרכוב על אופניים – אני רוכבת על אופניים - רכבתי על אופניים . בדיבור בזוגות התלמידים יתאימו את הפעלים לעצמם, כלומר : בנים יגידו את הפעלים בזכר ובנות בנקבה . חשוב להזכיר לתלמידים ששם הפועל לא משתנה ונשאר אחיד לכל הגופים . פעילות 7 הטקסט לא מספר מה חלא באמת עשתה, אלא רק מה היא רוצה לעשות . התלמידים מחליטים מה היא עשתה, וזה יכול להיות שונה מתלמיד לתלמיד . העיקר שישתמשו נכון בפעלים . אפשר להפנות את התלמידים לעמודה השמאלית בטבלה בפעילות ,6 ומשם לבחור מה חלא עשתה וגם מה היא לא עשתה ( הכול בגוף ראשון, כאילו חלא מספרת ) . בסופו של דבר, כל הפעלים שמופיעים בפעילות 6 צריכים להופיע בפעילות ,7 ההבדל בין התלמידים יהיה בחלוקה בין הפעלים שחלא זמן משחק, דיבור ועוד עשתה או לא, על פי בחירתם . הצעה לפעילות בעקבות פעילויות 6 - 7 : התלמידים, יכינו לעצמם רשימה של 4 - 5 משפטים שמתארים מה הם רוצים לעשות אחרי הלימודים, כמו שחלא אמרה בקומיקס בעמוד 102 . הם שומרים לעצמם את הרשימה ולא מציגים אותה . בשיעור הבא, תלמידים מתנדבים יקראו את הרשימה שלהם ויספרו האם עשו את מה שתיכננו . דוגמה : "רציתי ללכת לחוג והלכתי . " "לא שיחקתי עם חברים כי היו לי הרבה שיעורים . " 103

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר