עמוד:95

95 מָ ה הַ הֶ בְ דֵ ל ? ד וֹ מִ ים וְ גַ ם ש וֹ נִ ים יְ לָ דִ ים בָּ ע וֹ לָ ם הַ מַ יִ ם בָּ ע וֹ לָ ם 20 . מִצְאוּ בַּטֵקְסְט שֵמוֹת שֶל מְקוֹמוֹת בָּעוֹלָם וְכִתְבוּ אֶת הַשֵם שֶלָהֶם בַּעֲרָבִית, כְּמוֹ בַּדוּגְמָה . דוּגְמָה : 21 . לָמָה הַבַּצוֹרֶת הִיא בְּעָיָה גְדוֹלָה בָּעוֹלָם ? א . כִּי הָאֲנָשִים צְרִיכִים לְהָבִיא מַיִם מֵהַנַחַל . ב . כִּי בְּהַרְבֵּה אֲרָצוֹת יֵש יוֹתֵר מִדַי גֶשֶם . ג . כִּי בְּהַרְבֵּה אֲרָצוֹת אֵין מַסְפִּיק מַיִם . ד . כִּי הַמַיִם שֶל הַיָם מְלוּחִים . 22 . לְפִי הַטֵקְסְט, לְמִי יֵש בְּעָיָה כְּשֶאֵין מַיִם ? כִּתְבוּ : כְּשֶאֵין מַיִם יֵש בְּעָיָה ל . . . 23 . מִצְאוּ 3 מִילִים מִמִשְפַּחַת הַמִילִים שֶל "שְתִייָה" . 24 . מָה נִכְנָס לַמְכוֹנוֹת וּמָה יוֹצֵא מֵהֶן ? אַפְרִיקָה - לִשְתוֹת שְתַיִים תֵה לָשוּט שָתָה שוֹתָה מַיִםמְכוֹנוֹת מְיוּחָדוֹתמַיִם أفريقيا פעילות 24 ההשלמה נשענת על הטקסט בעמוד הקודם . המילים שצריך להשלים – מלוחים, מתוקים . הצורה של התרשים מוכרת לתלמידים מלימודי המדעים . השימוש בתרשים מחבר בין לימודי העברית ללימודים במקצועות אחרים . זמן משחק, דיבור ועוד בקבוצות, בעזרת הטקסט בעמוד זה, אפשר לבקש מהתלמידים להכין כתבה ולתאר את מצב המים בעולם . התלמידים יאספו מידע מתוך הטקסט, ויהפכו אותו לכתבה בטלוויזיה . אחד מחברי הקבוצה יכול להיות מומחה שמראיינים אותו, אזרח מודאג ועוד . בתום ההכנה התלמידים יציגו את הכתבות שהכינו בפני הכיתה . 95

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר