עמוד:91

91 מָ ה הַ הֶ בְ דֵ ל ? ד וֹ מִ ים וְ גַ ם ש וֹ נִ ים יְ לָ דִ ים בָּ ע וֹ לָ ם הַ מַ יִ ם בָּ ע וֹ לָ ם 14 . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת וְהַשְלִימוּ לְפִי הַדוּגְמָה . הִמְצִיא הִפְסִיק הַזְמָנָה הִתְחִיל הַצְלָחָה 15 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . קִרְאוּ אֶת הַמִשְפָּטִים וְאִמְרוּ מָה הַמִילִים הַחֲסֵרוֹת . הֵיעָזְרוּ בַּטור הַשְׂמָאלִי בַּטַבְלָה ( בְּתַרְגִיל 14 ) . اقرأوا الجمل وقولوا ما هي الكلمات الناقصة . استعينوا بالعمود الأيسر في الجدول ( التمرين 14 ) . א . הַהִיפּוֹ רוֹלֶר הוּא חֲשוּבָה . ב . אֶתְמוֹל הִתְחַלְתִי לִקְרוֹא סֵפֶר . הַ שֶלוֹ מְעַנְיֶינֶת מְאוֹד . ג . כָּל יוֹם בַּ אֲנַחְנוּ מְשַׂחֲקִים כַּדוּרְסַל בַּמִגְרָש . ד . בַּשָבוּעַ הַבָּא יֵש לִי יוֹם הוּלֶדֶת . שָלַחְתִי לְכָל הַחֲבֵרוֹת שֶלִי . ה . קִיבַּלְתִי 100 בַּמִבְחָן בְּחֶשְבּוֹן . זֹאת הָיְיתָה גְדוֹלָה ! 16 . כָּתוּב בַּטֵקְסְט שֶהַהִיפּוֹ רוֹלֶר הוּא הַמְצָאָה חֲשוּבָה . אַתֶם מַכִּירִים עוֹד הַמְצָאוֹת חֲשוּבוֹת ? כִּתְבוּ מָה הֵן . הַמְצָאָה הַמְצָאָה פעילות 14 כעיקרון בספרי הסדרה אנחנו חושפים את התלמידים לפעלים שכיחים, ולא מלמדים את הפועל לפי בניינים . עם זאת, מפעם לפעם בפעילויות מסוימות מובאים כמה פעלים מאותו הבניין . וכך, מבלי לדבר על הבניינים התלמידים מבחינים בהדרגה שהפעלים בעברית מסודרים בקבוצות . בפעילות זו מובאים כמה פעלים בבניין הפעיל, שהתלמידים כבר הכירו מבחינת המשמעות . מול כל פועל מופיע שם הפעולה המתאים . פעילות 15 מחזקת את ההבנה של שמות הפעולה מבחינת המשמעות . 91

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר