עמוד:65

מָ ה הַ הֶ בְ דֵ ל ? ד וֹ מִ ים וְ גַ ם ש וֹ נִ ים יְ לָ דִ ים בָּ ע וֹ לָ ם הַ מַ יִ ם בָּ ע וֹ לָ ם 65 12 . דָנִיֵאל וְשָׂרָה הֵם אָח וְאָחוֹת . קִרְאוּ עַל מָה הֵם מְדַבְּרִים וַעֲנוּ עַל הַשְאֵלָה . מָחָר יֵש לָנוּ יוֹם חוֹפֶש ! לֹא ! ! ! ! אֲנִי כְּבָר עָיֵיף ! יֵש עוֹד, אַתָה רוֹצֶה לִשְמוֹעַ ? אֲנִי דַוְוקָא קָמָה מָחָר מוּקְדָם . אֵיזֶה כֵּיף, אֲנִי יָכוֹל לִישוֹן עַד מְאוּחָר ! אָז טוֹב שֶמָחָר אַתָה יָכוֹל לִישוֹן עַד מְאוּחָר ! כָּל כָּךְ הַרְבֵּה דְבָרִים אַתְ רוֹצָה לַעֲשׂוֹת בַּחוֹפֶש ? מָה ? לָמָה ? ? כִּי אֲנִי רוֹצָה לַעֲשׂוֹת הֲמוֹן דְבָרִים : לִפְגוֹש אֶת הַחֲבֵרוֹת שֶלִי, לִקְנוֹת נַעֲלֵי סְפּוֹרְט . . . לִרְאוֹת טֵלֵוִויזְיָה . . . בְּמָה דָנִיֵאל וְשָׂרָה שוֹנִים ? מְאוּחָר في وقت متأخّر מוּקְדָם باكرًا יוֹם חוֹפֶש פעילות 12 הדיאלוג מעלה את הרעיון שלאנשים שונים יש העדפות שונות בדרך ההתנהגות שלהם, בהקשר של נושא הפרק : הבדלים . בהמשך לקריאת הדיאלוג אפשר לשאול את התלמידים על הרגלי השינה שלהם בחופש ועל הדרך שלהם לניצול הזמן . אפשר לשאול : למי אתם דומים, לדניאל או לשרה, ובהמשך לבקש מהם לפרט . אוצר מילים מוקדם ו מאוחר - מציירים שעון על הלוח ושואלים את התלמידים : מתי הלכתם לישון אתמול בלילה ? מי הלך לישון ב - 8 ? 8 זה מוקדם . מי הלך לישון ב - 9 ? 9 זה לא מוקדם ולא מאוחר . מי הלך לישון ב - 10 ? 10 זה מאוחר . מי הלך לישון ב 11 ? 11 זה מאוחר מאוד . מי בא לבית ספר ב - 7 ? 7 זה מוקדם או מאוחר ? 7 זה מוקדם . מי בא ב 30 : 7 ? 30 : 7 זה לא מוקדם ולא מאוחר . זה זמן טוב לבוא לבית ספר . מי בא אחרי 00 : 8 ? אחרי 8 זה מוקדם או מאוחר ? מה אתם חושבים ? אפשר לקרוא רשימת משפטים והתלמידים יגידו אם זה מוקדם או מאוחר . דוגמה : לראות סרט ב - 12 בלילה - זה מוקדם או מאוחר ? לאכול ארוחת צהריים ב - 10 בבוקר – זה מוקדם או מאוחר ? ללמוד עד חמש אחרי הצהריים ? 65

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר