עמוד:34

34 14 . לָמָה הַצָב רָצָה לָעוּף ? 15 . מָה הַצָב רָאָה מִלְמַעְלָה ? 16 . כָּתוּב בַּסִיפּוּר שֶהַצָב פָּתַח אֶת הַפֶּה . לָמָה הוּא עָשָׂה אֶת זֶה ? א . כִּי הַפֶּה שֶלוֹ כָּאַב . ב . כִּי הוּא הִתְרַגֵש וְצָעַק . ג . כִּי הוּא פָּחַד מְאוֹד . ד . כִּי הוּא לָמַד לָעוּף . 17 . מָה אָמַר הַצָב בְּסוֹף הַסִיפּוּר ? כָּל הַמִשְפָּטִים הַבָּאִים יְכוֹלִים לִהְיוֹת נְכוֹנִים . אֵיזֶה מִשְפָּט הֲכִי מַתְאִים לְדַעְתְכֶם לְסוֹף הַסִיפּוּר ? أشيروا إلى أكثر جملة مناسبة لنهاية القصّة حسب رأيكم . א . זֶה הָיָה כֵּיף ! אֲנִי רוֹצֶה לָעוּף עוֹד פַּעַם ! ב . אוּף ! לָמָה עָשִׂיתִי אֶת זֶה ? ! לָמָה פָּתַחְתִי אֶת הַפֶּה ? ! ג . הֲכִי טוֹב עַל הָאֲדָמָה . צַבִּים לֹא עָפִים בַּשָמַיִים . 13 . הַעֲתִיקוּ לַמַחְבֶּרֶת אֶת הַמִשְפָּטִים לְפִי הַסֵדֶר בַּסִיפּוּר . انسخوا إلى دفاتركم الجمل حسب تسلسلها في القصّة . הַצָב נָפַל לְמַטָה . הָאֲוָוזִים אָמְרוּ לַצָב לְהַחְזִיק עָנָף . הַצָב עָף בָּאֲוִויר עִם הָאֲוָוזִים . הַצָב רָצָה לָעוּף בַּשָמַיִים . הָאֲוָוזִים רָצוּ לַעֲזוֹר לַצָב לָעוּף . הַצָב פָּתַח אֶת הַפֶּה וְצָעַק . צָ'אבֶס וְהַמוֹרִים לִימְדוּ אֶת הַיְלָדִים לְנַגֵן . 1 פעילות 17 בשיחה בכיתה כדאי לבקש מהתלמידים לנמק את הבחירה שלהם ולדון באפשרויות השונות . אפשר גם לבקש מהתלמידים להציע משפטים נוספים לסיום הסיפור, וזאת כחלק מעידוד לחשיבה . ייתכן שבהתחלה התלמידים יציעו את הרעיונות שלהם בערבית, ובעזרת המורים יביעו את עצמם בעברית . 34

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר