עמוד:16

16 14 . אֵיפֹה הֵם גָרִים ? קִרְאוּ מָה אוֹמְרִים הַיְלָדִים וְכִתְבוּ אֵיפֹה הֵם גָרִים, לְפִי הָאִיוּר . רוֹן : הַחוֹפֶש הַגָדוֹל בָּאָרֶץ שֶלִי אָרוֹךְ כְּמוֹ הַחוֹפֶש הַגָדוֹל בְּ יַרְדֵן . רוֹן גָר בּ . . . . אָקִיקוֹ : הַחוֹפֶש הַגָדוֹל בָּאָרֶץ שֶלִי יוֹתֵר אָרוֹךְ מֵהַחוֹפֶש הַגָדוֹל בְּ סִין וְיוֹתֵר קָצָר מֵהַחוֹפֶש הַגָדוֹל בְּ צָרְפַת . אָקִיקוֹ גָרָה בּ . . . אוֹ בּ . . . הַ ח וֹ פֶש הַגָדוֹל מִסָבִיבלָעוֹלָם קָצָר הַחוֹפֶש הַגָדוֹל בְּסִין הֲכִי קָצָר . العطلة الصيفيّة في الصين هي الأقصر . הַחוֹפֶש הַגָדוֹל בְּאַנְגְלִיָה יוֹתֵר אָרוֹךְ מֵהַחוֹפֶש בְּסִין . العطلة الصيفيّة في بريطانيا أطول من العطلة الصيفيّة في الصين . הֲכִי, יוֹתֵר ח וֹ דֶ ש ח וֹ דֶ ש וָ חֵ צִ י סִין ח וֹ דֶ ש וָ חֵ צִ י אַנְגְלִיָה חוֹדְשַיִים شهران חֵצִי نصف אָרוֹךְ طويل קָצָר قصير יַפָּן בעמודים אלה מופיעה אִינְפוֹגְרָפִיקָה ( מידע המועבר בצורה גרפית ) המתארת את אורך החופש הגדול במדינות שונות . לפי גובה השמשייה אפשר לראות את היחס בין אורכי החופש . לכל מדינה מצורף הדגל שלה . אפשר להציג בהתחלה את החלק של האינפוגרפיקה ללא שמות הארצות ולשאול את התלמידים אילו דגלים הם מזהים . בשלב הזה תלמידים יוכלו לומר את שמות הארצות גם בערבית . לאחר מכן קוראים את שמות הארצות בעברית . אפשר לשאול את התלמידים מה דעתם על צורה כזאת של העברת מידע, בעזרת אִינְפוֹגְרָפִיקָה . מה היתרון בצורה כזאת של הצגת מידע ( אפשר להסיק מסקנות גם אם לא קוראים את הפרטים כי רואים מי הכי ארוך, מי הכי קצר וכו' ) ? פעילות 14 בפעילות זו התלמידים יזהו את שמות הארצות לפי ההגדרות של רון ואקיקו . כדאי לשים לב שההגדרה של אקיקו מתאימה גם ליפן וגם לאנגליה . אפשר לבקש מהתלמידים לשאול עוד חידות על ארצות כמו רון ואקיקו . בדרך זו התלמידים יתרגלו את המילים החדשות שנלמדו : קצר, ארוך, הכי, יותר . אוצר מילים בשני הקצוות של האינפוגרפיקה מופיעות המילים קצר ו ארוך . כדי להמחיש את המשמעות של המילים אפשר להראות עפרונות קצרים וארוכים, חבלים או חוטים ועוד . אין צורך להרבות בתרגול של מילים אלו בלבד, כי התרגול שלהם יכול להשתלב בתרגול של המילים הכי ו יותר . להקניית המילים הכי ו יותר אפשר להציג 3 חפצים כמו 3 כדורים בגדלים שונים, 3 קלמרים או 3 ספרים . מראים את החפץ הקטן ביותר ולידו את החפץ בגודל בינוני ואומרים : הכדור הזה יותר גדול מהכדור הזה . מראים את השלישי ואומרים : הכדור הזה הכי גדול . אפשר לשאול שאלות על החפצים האחרים : איפה הקלמר הכי גדול ? וכן הלאה . אפשר גם לתת רשימה של מילים בנות 2 - 6 אותיות ולשאול : מה המילה הכי קצרה ? מה המילה הכי ארוכה ועוד . את המילה חודשיים אפשר ללמד כמילה בודדת, בשלב הזה אין צורך לתרגל את הסיומת של הזוגיים כמו : שבועיים, יומיים וכו' . 16

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר