עמוד:13

מָ ה מְ ש וּ תָ ף ? אֵ י ךְ הָ יָה בַּ ח וֹ פֶ ש ? חֲ בֵ ר וֹ ת וַ חֲ בֵ רִ ים מַ סָ ע וֹ ת בַּ סְ פָ רִ י ם 13 בַּפַּעַם הַשְנִייָה . . . לְאַט - לְאַט . . . בּוּם ! עוֹד פַּעַם נָפַלְתִי ! לֹא לָקוּם . רָצְתָה / רָצִיתִי אֲחוֹתִי לִי : "פַּעַם גַם אֲנִי כָּל הַזְמַן , אָמַרְתְ / אָמְרָה נָפְלָה / נָפַלְתִי וְכָל הַזְמַן . " קַמְתְ / קַמְתִי "אַתְ ? " שָאַלְתִי אֶת אֲחוֹתִי . נָפְלָה / נָפַלְתְ "כֵּן," הִיא , "וְהַיוֹם אֲנִי מְצוּיָן . " עָנָה / עָנְתָה רוֹכֶבֶת / רוֹכֵב אֲחוֹתִי אוֹתִי כָּל יוֹם . וְעַכְשָיו אֲנִי רוֹכֵב עַל הָאוֹפַנַיִים מְצוּיָן ! אֵיזֶה כֵּיף ! ! ! לִימְדָה / לִימֵד 8 . הַאֲזִינוּ לַסִיפּוּר שֶל אָדָם . דַבְּרוּ בַּכִּיתָה : גַם אַתֶם לְמַדְתֶם מַשֶהוּ חָדָש בַּחוֹפֶש ? פעילות 8 לאחר שהתלמידים השלימו את הפעלים בדיבור בזוגות בפעילות ,7 שבה הם התמקדו בעיקר בהיבט הדקדוקי של השלמת הפועל הנכון, בפעילות 8 הם מאזינים לסיפור השלם ויכולים להתרשם גם מהתוכן שלו . בעקבות הסיפור התלמידים יוכלו לספר על דברים חדשים שלמדו בחופש . השיחה הזאת מחזקת את הרעיון שאפשר ללמוד בכל זמן, ולמידה היא לא רק בבית הספר – נושא שנלמד בספר "מדברים בעברית" לכיתה ד . זמן משחק, דיבור ועוד בפעילות מופיעים פעלים רבים, שרובם נלמדו בשנים קודמות . המשחק הבא מתרגל את הנטייה של הפעלים האלה . נגד הזמן – בוחרים חפץ לא גדול ( כדור, קלמר וכדומה ) . המטרה היא להעביר אותו בין כל תלמידי הכיתה במהירות הגדולה ביותר . אופן ההעברה : אומרים שם פועל ( למשל "לרוץ" ) ומדגימים : "אתמול אני רצתי, ואתה רצתָ" – פונים לתלמיד / ה ומעבירים לו / לה את החפץ . התלמיד אומר : "אני רצתי ואת רצתְ," ומעביר לילדה שיושבת לידו . החפץ צריך לעבור כך בין כולם, כאשר מדי פעם מכריזים על שם פועל חדש, והתלמידים צריכים להתאים את ההטיה לפועל שנאמר : "אני שאלתי ואתה שאלתָ", "אני רכבתי ואת רכבתְ" וכן הלאה . 13

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר