עמוד:10

6 פרק מָה מְשוּתָף ? 1 1 . הִתְבּוֹנְנוּ בַּתְמוּנוֹת . מִצְאוּ 10 דְבָרִים מְשׁוּתָפִים לִשְתֵי הַתְמוּנוֹת . 10 5 . הַאֲזִינוּ לַיְלָדִים שֶמְסַפְּרִים מָה הֵם עָשׂוּ בַּחוֹפֶש . הַתְאִימוּ אֶת הַתְמוּנוֹת לַמִשְפָּטִים, כְּמוֹ בַּדוּגְמָה . لائموا بين الصور والجُمل، كما في المثال . מִשְפָּט 1 - ח דוּגְמָה : מַחֲנֶה ( ז ) / מַחֲנוֹת معسكر / معسكرات צוֹפִים كشّافة בְּרֵיכָה بِركة חֲתוּנָה زفاف א ד ז ב ה ח ג ו ט פעילות 5 בתרגיל זה התלמידים רואים תמונות של פעילויות שילדים עושים בחופש, ומאזינים למשפטים קצרים שמתארים את הפעולות האלה . חשוב להקנות את המילים החדשות לפני שהתלמידים מאזינים למשפטים, כדי שיוכלו להבין את כל המשפטים . המשפטים לפעילות הבנת הנשמע : 1 ) אֲנִי הָיִיתִי בְּמַחֲנֶה שֶל הַצוֹפִים . 2 ) אֲנִי טַסְתִי בְּמָטוֹס . 3 ) אֲנִי רָאִיתִי טֵלֵוִויזְיָה . 4 ) אֲנִי שָׂחִיתִי בַּבְּרֵיכָה . 5 ) אֲנִי טִייַלְתִי בַּטֶבַע . 6 ) אֲנִי שִׂיחַקְתִי כַּדוּרֶגֶל . 7 ) אֲנִי רָכַבְתִי עַל אוֹפַנַיִים . 8 ) אֲנִי הָיִיתִי בַּחֲתוּנָה . 9 ) אֲנִי נָסַעְתִי לַיָם . כדאי לבקש מהתלמידים להכין מראש רשימה במחברת : משפט ,1 משפט 2 וכו', כדי שיוכלו לאתר את התמונה המתאימה ולרשום את האות שלה תוך כדי האזנה . רצוי להשמיע את המשפטים כמה פעמים, כדי שהתלמידים יוכלו להשלים את ההתאמה בין המשפטים לתמונות . אוצר מילים בריכה – אפשר לשאול שאלות כמו : אתה אוהב לשחות בבריכה או בים ? מי עוד אוהב לשחות בבריכה ? הלכת בחופש לבריכה ? ועוד . חתונה – אפשר לומר : "בחופש הייתי בחתונה של בת דודה שלי" . מי היה בחתונה ? איפה הייתה החתונה ? של מי החתונה וכו' . אם יש תלמידים בכיתה שחברים בתנועת הצופים , כדאי לאפשר להם לדבר על כך . אם לא, אפשר להסתפק בתרגום המילה ולא להמשיך ולתרגל אותה . 10

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר