עמוד:43

זמן משחק , דיבור ועוד מחלקים את הכיתה ל - 3 קבוצות . מדביקים בשלוש פינות של הכיתה כרטיסים גדולים : בפינה אחת כרטיס שעליו כתובה האות פ , בפינה שנייה כרטיס שעליו האות פ ובפינה שלישית כרטיס שעליו האות ף . מכינים כרטיסים קטנים עם ציורים כמספר הילדים בכיתה ; על שליש מהכרטיסים ציורים שבמילים המייצגות אותם יש בהן פ , על שליש – ציורים שבמילים יש פ , ועל השליש האחרון – ציורים שבמילים יש ף ( רק ציורים , ללא אותיות !) . בתחתית של כל אחד מכרטיסי האותיות ( שבפינות הכיתה ) כותבים את מספר כרטיסי הציורים המתאימים לאות הזאת . מערבבים את כרטיסי הציורים ומחלקים לילדים . כל אחד מהילדים צריך לגשת לכרטיס האות שמתאימה לציור שבידו . מסבירים לילדים שהקבוצה שתתכנס ראשונה ליד כרטיס האות היא המנצחת . כשהילדים עומדים בשלוש קבוצות מבקשים מכל ילד / ה לומר את המילה שבציור שלו / שלה ובודקים אם הילד / ה עומד / ת במקום הנכון . ף אוצר מילים מוכר : קוף , תוף , סוף , אף , כסף , צעיף , מגף , ינשוף . הקניה : כותבים על הלוח את האות פ ולידה את פ . חוזרים על מילים המדגימות כל אחת מהן . מסבירים שבסוף מילה יש לאות פ צורה אחרת , ומוסיפים על הלוח את ף . מדגישים שהאות ף נכתבת רק בסוף מילה . מזכירים לילדים מילים המסתיימות ב - ף : אף , צעיף , תוף , קוף , ינשוף , כסף , אף , מגף . הצעות לתרגול : משמיעים מילים שהילדים מכירים , וביניהן גם כאלה המסתיימות ב - ף : ילד , מעיל , צעיף , שמלה , אריה , קוף , גיטרה , תוף , עין , רגל , אף , גוף . מבקשים מהילדים להרים יד רק כשהם שומעים מילה המסתיימת ב - ף . מבקשים מהילדים להכין שני כרטיסים - על אחד יכתבו פ ועל האחר יכתבו ף . אומרים בקול מילים מוכרות , שבחלק מהן שומעים פ באמצע המילה ( אפרוח , שפם , כנפיים , אופניים , משקפיים , כפפות ) וחלק מסתיימות ב - ף , והילדים מרימים ומראים את הכרטיס המתאים לכל מילה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר