עמוד:47

זמן משחק , דיבור ועוד מכינים לכל ילד 2 כרטיסי משחק : על אחד כתוב ש ועל האחר כתוב ש . אומרים בקול מילים מוכרות ששומעים בהן ש או ש ( בהתחלה , באמצע או בסוף המילה ) : מחשב , שמח , שמש , שעון , בשר , שחיין , משאית , גשם , שמלה , כבשה , נחש , שוטר , שערות , משקפיים , שמיכה ) והילדים מרימים בכל פעם את הכרטיס המתאים . ש ש אוצר מילים מוכר : שמש , שוקולד , נחש , ראש , שוקו , שוטר ; שקית , שפם , משאית , כבשה , שמלה . הקניה : חוזרים על הליך הקניית אות חדשה כמו הקניית האות א במדריך זה . הצעות לתרגול : חוזרים על המספרים בעברית מאחת עד עשר . ממיינים עם הילדים את המספרים ל - 3 קבוצות : ש בהתחלה ( שתיים , שלוש , שש , שבע , שמונה ) ש באמצע ( תשע ) , ש בסוף ( שלוש , חמש , שש ) . שואלים איזה מספר יוצא דופן ( אחת , כי אין בו ש ) . הקניית האות ש : מציגים את האות ש על הלוח . מזכירים את ההגייה של ש ( שכבר נלמדה ) ומפנים את תשומת הלב לנקודה בצד ימין . מסבירים שהאות הזאת יכולה להופיע גם כאשר הנקודה בצד שמאל , ואז ההגייה שונה . כותבים ש ומדגימים בקול את הצליל של האות . מזכירים שבעברית אפשר לייצג את הצליל הזה בשתי אותיות : ס ו - ש . איך יודעים מתי כותבים כל אות ? אין לזה כללים . פשוט צריך להכיר את המילים . בהגייה אין הבדל .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר