עמוד:78

תלמידים רבים נוטים לחשוב בטעות שלמצולע בעל שטח גדול יותר יש היקף גדול יותר . מסיבה זו בחרנו לשלב כאן מקרים שמדגימים קשרים שונים בין שטח להיקף . בכל זוגות המלבנים בפעילות 2 למלבן בעל השטח הגדול יותר אין היקף גדול יותר . בסעיפים א ו - ד למלבן בעל השטח הגדול יותר יש היקף קטן יותר . בסעיף ב היקפו של המלבן בעל השטח הגדול ( המלבן של אצבעוני ) שווה להיקפו של המלבן בעל השטח הקטן יותר . יש תפיסה מוטעית נוספת שלפיה למלבנים בעלי שטחים שווים יש היקפים שווים . כדי לערער תפיסה זו בחרנו לשלב את המקרה שבסעיף ג שבו השטחים שווים אך ההיקפים שונים . הנה פירוט השטחים וההיקפים של המלבנים בארבעת הסעיפים : חשוב מאוד לדון עם התלמידים בכל סעיף בהשוואה בין השערותיהם לבין תוצאות המדידות בפועל , כדי לטפל בכל התפיסות השגויות שצוינו לעיל . בפעילות 3 ( עמ ' 124 ) ממשיכים לעסוק במושגים שטח והיקף ובהבחנה ביניהם . התלמידים מתבקשים לגזור משקף הטלאים שלוש שמיכות מלבניות שונות ששטחן 12 טלאים . בסוף הפעילות הם אמורים להגיע לידי מסקנה שלמלבנים שהשטחים שלהם שווים יכולים להיות היקפים שונים . להלן התשובות האפשריות לממדי השמיכות בפעילות זו :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר