עמוד:38

! שימו לב : מספר חלקות הכרובית גדל פי . 2 מספר החלקות הכולל בשדה גדל פי . 2 הפעולה שעשינו כאן נקראת הרחבה של שבר - הרחבנו את השבר 2 3 ב - . 2 שטח השדה כולו לא השתנה , והשטח של חלק השדה שמגדלים בו כרובית גם הוא לא השתנה . בשפת המתמטיקה כותבים זאת כך : . 2 3 = 4 6 3 א . שדה חולק בגדרות ל - 4 חלקות שוות בשטחן . ב - 3 מהחלקות מגדלים חצילים . באיזה חלק מהשדה מגדלים חצילים ? 4 מהשדה . ב . מאוחר יותר החליטו להוסיף גדרות ולחלק את כל השדה ל - 12 חלקות שוות בשטחן ( במקום ל - . ( 4 ציירו במחברת דרך אפשרית לעשות זאת . הוסיפו גדרות . איזה שבר מתאים לחלק השדה שמגדלים בו חצילים לפי החלוקה החדשה ? השלימו : - פי כמה גדל מספר החלקות בשדה כולו ? - פי כמה גדל מספר חלקות החצילים בשדה ? - האם שטח השדה שמגדלים עליו חצילים גדל או קטן או לא השתנה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר