עמוד:98

ד גני משחקים בשכונה תקציר מהמדריך למורה נושאי הפעילויות : שאילת שאלות והעלאת השערות דרכים לאיסוף נתונים ייצוג הנתונים והסקת מסקנות קריאת דיאגרמה בשכונה יש גני משחקים ובהם מתקנים שונים . יש גני משחקים שמבקרים בהם ילדים רבים , ויש גני משחקים שמבקרים בהם מעט ילדים . שְֵׁ א ָ לה 1 נסחו שאלה על משחקי הילדים במתקנים השונים שבגני משחקים . 2 שערו מה יהיו תוצאות הבדיקה . א סּוּ ף נת וּ נים 3 ערכו תצפיות על משחקי הילדים במתקנים השונים . בדקו מהו מספר הילדים המשחקים בכל מתקן בזמנים שונים . את התצפיות אתם יכולים לערך לפי התכנון שקבעתם בכתה . התצפית תערך בימים בשעות משך זמן התצפית חשוב שכל תלמידי הכיתה יבצעו שתי תצפיות לפחות בכל יום באותם זמנים 7 : 30 ) בבוקר , 2 : 00 בצהריים וכדומה ) ובמשך אותו זמן 10 ) דקות בכל פעם . ( כדאי שהתלמידים יערכו תצפיות במשך שבוע לפחות . אנו ממליצים שהתצפיות יתבצעו בזוגות או בשלישיות : אחד או שניים יצפו ויספרו והאחר ירשום . יש להקפיד ולדון עם התלמידים על מידת הזהירות שיש לנקוט בזמן ביצוע התצפית , בייחוד במקומות סואנים . כדאי לצלם לכל אחד מהתלמידים דף תצפית מתוך המדריך למורה שבו יירשמו תוצאות התצפיות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר